Gå til innhold

dere som er i permisjon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye får dere utbetalt dere som får 80prosent utbetalt av lønna? Dersom dere feks har 16.000 utbetalt i mnd til normalt og da er skatt itillegg trekt, kommer man da til å få ca 13.000 utbetalt ved 80prosent av lønna? eller mindre?? Bare lurer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må ta utgangspunktet i hva du har før skatt for det er dette NAV regner ut ifra. Alt spiller inn på hva du får i utbetaling. jeg har pleid å ligge på 24000 før skatt, men ca 17500 utbetalt. jeg skal ha 100% lønn i permisjonen og kommer til å få ca 14 tusen i mnd fra NAV. man "taper" på å gå i permisjon kontra å jobbe ja, men allikevel så har vi et av de beste systemene i verden som lar oss gå hjemme i 9 mnd og allikevel få så godt betalt:)

du vil få mindre utbetalt fra NAV enn hva du ville fått fra arbeidsgiver, men husk at du får barnetrygden i tillegg også da som er på 970kr utbetalt i måneden...

Skrevet

Hæ? Så vidt jeg har lært i mattetimene så er 100% nettopp 100%, altså ALT av noe!?:P Hvordan kan man da få utbetalt mindre i permisjonspenger enn man hadde i gjennomsnitt når en var i jobb?

Ikke det, systemet er bra i Norge som du sier, men det er første gang jeg har hørt om dette...

Skrevet

ehm.. ja regner med du mente 14.000 utbetalt etter 80prosent utbetalt og ikke 100prosent:)

Skrevet

hvis du går inn på foreldrepengeveilederen til nav og tar en test så ser du hvos mye forskjell det er.

Hvis både mor og far har rett på penger, og begge har tjent 300000 de siste 3 årene så vil man få ca 2000 mindre i måneden før skatt.

Så trekkes skatten og da vil jeg i mitt tilfelle få ca 3500 mindre utbetalt enn vanlig.

Skrevet

Du må nok ha gjort noe feil for om man velger 44 uker med 100% lønn får man 100% av lønnen sin helt opp til en lønn tilsvarende 6G som er 400 872 kr.

Skrevet

Det kommer vel kanskje også an på om det er jobben eller NAV som utbetaler lønnen?? Jeg får penger fra jobben, og sist jeg var i permisjon med 80%, så fikk jeg 80% av det jeg vanligvis får.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...