Gå til innhold

16 uker og bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

har kjent en del liv,de siste ukene..torsdag var sist eg kjent noe..så plutselig ingenting..de siste dagene har eg tatt halv dose kvalmestillende,har plutselig blitt mye betre..plutselig betre og bevegelsene har slutta...huff..blir så bekymret..nå har vi jo fortallt alle om det også...ser for meg at vi må fortelle alle at vi mistet nesten halveis i svangerskapet...huff..er så glad i babyen min..orker ikke å miste,iallefall ikke i uke 16....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er vel ikke før uke 22-24 en skal kjenne liv hver dag! du er jo bare 16 uker på vei å når jeg var 16 uker på vei hadde jeg ikke kjent et dult engang! babyen er jo ganske liten ennå, men viss du er bekymret så ville jeg tatt en telefon til føden for å høre hva di mener! det er bedre å ringe 1 gang for mye enn 1 gang for lite;o) Lykke til!

Skrevet

det er jo ikke noe de kan gjøre så tidlig uansett,går det galt så er det vel bare slik..hadde eg vert i uke 23-24 hadde eg ringt..men hadde vert godt å høre hjetelyden ja...kjente liv i uke 16 sist og nå kom det i uke 14...syntes bare dette var litt rart...har ikke lyst å virke hysterisk,men hadde vert så godt å høre hjertelyden ja...blir bare mere og mere bekymret..

Skrevet

hei.

ikke vær bekymret over at du ikke kjenner liv enda, det kommer seg etterhvert. jeg kjente liv i uke 15 og en gang i uke 16. jeg begkymrer meg ikke.

de som er flergangsfødende kan faktisk kjenne liv tidlig en før uke 22 og 24. og jeg venter nr 4 og som sakt jeg vet hva jeg skal kjenne etter.

Skrevet

nei det er sant at det ikke er mye di kan gjøre, men di kan sjekke at det er liv! når er neste kontroll da? Ville ringt for å høre jeg. Di syns ikke du er hysterisk på føden. De er der for å hjelpe å mottar telefoner fra bekymrede gravide hele dagen:o) Men det er helt sikkert ingenting galt med babyen din. Den har sikkert bare noen rolige dager:o) Min baby sparker svært lite, men nå er jeg såpass langt på vei at jeg kjenner hver en bevegelse! men siden du bare er 16 uker på vei kjenner du vel helt sikkert bare harde spark, å det kan jo være du har en litt lat baby sånn som meg hehe:o)

Skrevet

er nok vanlig..men det har vert mye liv..har vel kjent nesten hver dag i det siste og plutselig ingenting siden torsdags kveld og mye friskere også...huff..neste kontroll er etter påske..klarer ikke å gå rundt å bekymre meg...har mye viktig arbeid som eg ikke klarer å gjøre,bare tenker på babyen...

Skrevet

Ring legen din og hør du..

Jeg kjente liv i slutten av uke 11 denne gangen og kjente liv daglig men plutselig i uke 14 ingenting jeg dro til legen som lytta etter fosterlyd (han lytta laaaaaaaaaaangt oppå magen så ikke rart han ikke fant noe) og ble sendt på UL og fikk se både baby og hjertet :-)

Grunnen til jeg ikke kjente liv var pga babyen hadde snudd seg litt og lå og sparket slik at jeg ikke kjente det, men jordmora brukte den ULtingen til og dytte og skubbe i babyen og da snudde den seg og jeg kjente et tydelig spark..

Så uansett om du ikke er lengre en 16 uker på vei så få det sjekka, nei ikke mye dem kan gjøre MEN du kan slippe og gå rundt med den ekkle følelsen av at tenk om noe er galt...

Skrevet

trur eg stikker innom volvat..fastlegen min er veldig populær og har stappfullt...så får heller betale en tusenlapp for å kunne slappe litt mere av...litt dumt akkurat nå,men klarer ikke gå slik lenger..

Skrevet

ring føden å få gratis!

Skrevet

kan ikke ringe føden å plage de med det..hadde følt meg helt idiot,alt er jo sikkert fint,men er bare så urolig for at noe er galt...vil ikke bli stemplet hysterisk..var flaut nok etter fødselen sist gang...kvir meg til å treffe de igjen:) var en svært vanskelig,livredd,hysterisk fødende kvinne...

Skrevet

dette var morsomt..sitter her å klager..akkurat nå sparket babyen:) er så lettet...huff,eg som har vert så bekymret...

Skrevet

Så bra at du kjente liv igjen nå.. Jeg er førstegangs og kjente liv for første gang i uke 15-16, og plutseli kjente jeg ingenting før i uke 20-21, så det er nok ganske så normalt:) Nå kjenner jeg liv hver dag, og det er en kjempegod følelse:)

Ikke så lett å kjenne liv om babyen ligger å sparker bakover mot ryggen, er jo ikke alltid at den ligger mot framveggen:) Den rører nok mye på seg:)

Skrevet

De er paa jobb, de skal vaere der for deg. Er du hysterisk er det deres jobb aa roe deg er du redd er det deres jobb aa troste deg. Er du vanskelig er det deres jobb aa tilrettelegge for deg. Ikke ta allt paa egene skuldre. Det er de som skal vaere profesjonelle. Du har INGENTING aa skamme deg over. Loft hode og be om hjelp maar du er bekymret. Du skal ikke gaa alene med alle tankene dine.

Skrevet

Hei

Godt å lese at babyen din begynte å sparke,er ikke noe kjekt når en begynner å bli redd for at det skal være noe alvorlig galt.

Blir du bekymret flere ganger,kan du ta kontakt med gynokologiskavdeling,så sjekker de om alt er som det skal være,for tidlig å ringe føden enda. Lite de kan gjøre,bortsett fra å si at alt er som det skal være.

Lykke ti videre i svangerskapet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...