Lilla Drue Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 3 timers varsel, det var det vi fikk. Nå skal jenta til sambo være hos oss en hel uke uten at vi fikk noe som helst varsel på forhånd. Må såklart avlyse alle planer uten videre. Søren nå er jeg irritert på den mora
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Hadde jeg ALDRI I HELV*** gått med på!!!!!! Hva sier sambo til xn sin da? Herregud sier jeg bare. Hva er grunnen til at mora ikke kan ha henne selv plutselig?? Jiiiizzz.......
januarsurprise Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 HALLOOO! Sånt går ikke an. Ikke for barnet heller. Det må da være et minstemål av forutsigbarhet for alle parter. Hun bør ha en utrolig god grunn!!
junijente fikk julijente Skrevet 17. mars 2008 #4 Skrevet 17. mars 2008 Enig med Sistemann79 - barnet må også få ha litt forutsigbarhet i det hele. Synes faktisk det er noe av det viktigste. Vi hadde regna med å ha stesønnen min i helligdagene, da det er den helga han egentlig skulle være her, og vi jobber disse første dagene. Men nei, biomor ga klar beskjed om at vi hadde helligdagene i fjor også (det har hun jo rett i, men det har aldri vært noe problem før, han har pleid å være her da, fordi hun ikke jobber og dermed er hjemme de første dagene av påsken også), og at vi skulle jobbe var ikke så nøye. Gutten er stor nok til å være alene hjemme, men det hadde jo vært hyggelig å ha tid og mulighet til å gjøre noe sammen med ham også. Men vi orket ikke krangle om det, som sagt hadde hun rett i at han var her i helligdagene i fjor. Men hun sa ikke noe om det før mannen min spurte om når på skjærtorsdag det passet han hentet gutten... Og det var uka før påske, kom litt brått på.
Lilla Drue Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2008 Ingen god grunn. Moren jobber ikke, hadde det nå bare vært noe slikt. Jenta har vært vant til at moren lar henne bli passet av fremmede når hun skal på fest (det får vi vite om i en bisetning når jenta forteller). Så forutsigbarhet er helt fraværende, så lenge mor får det som hun vil.
januarsurprise Skrevet 17. mars 2008 #6 Skrevet 17. mars 2008 Her i familien planlgger vi absolutt ALT. Påskeferien ble planlagt for lenge siden, og neste uke skal vi planlege sommerferien. Har skjønt at det eneste som nytter er å spikre planene leeeeenge i forveien... greit å forholde seg til for alle!
Lilla Drue Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2008 Hehe planlegge ja... Det hadde vært en kjempefordel! Problemet er at ordene til mora ikke betyr noe som helst, hun kan si en ting ene dagen, og nekte for det den neste. Det jeg måtte gjøre til sommeren var å bestille ferien i en gitt periode, og gi beskjed om at vi planlegger tur de ukene. Hvis hun finner ut at hun i siste liten vil nekte jenta å dra, så kan vi ikke akkurat gjøre så mye. Jobben min ( i motsetning til sambos jobb) gjør at jeg ikke kan velge når jeg vil ha ferie sånn helt uten videre, og da må vi forholde oss til de ukene jeg får.
januarsurprise Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Uff, ja det er slitsomt! Kan ikke far og biomor sette seg ned sammen med en kalender, også fyller de ut hver sin kalender (sånn man får på matbutikken f.eks) med samvær, da er det jo skriftlig i tillegg?? Slitsomt med folk som forandrer mening etter hvilken farge de har på genseren....
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Det bør jo faktisk være mulig å si nei, at en har andre planer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå