Gå til innhold

dere som er sykepleiere:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan synes dere det fungerer i kombinasjon med familieliv? vurderer å studere det, men er litt usikker på om det lar seg kombinere så lett. hvordan er praksistiden, er de fleksible og legger til rette i forhold till de som har barn? tenker på kort reisevei ol. er prakistiden bare på dagtid eller natt/kveld også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fungerer veldig greit syns jeg, men gubben irriterer seg litt over helgevaktene mine, hehe...Jobber bare 75 % fordi gubben til tider jobber mye, da lar det seg dårlig kombinere å jobbe 100 % for meg.

I praksisen tok de ingen hensyn til oss med barn og var ikke fleksible i det hele tatt, men det gikk helt greit det altså, selv om vi ikke hadde noe familie i nærheten som kunne avlaste oss. Må jobbe alle vakter, kveld og natt også.

Skrevet

Praksistiden er tøff, da er du i jobb i 100% stilling, med dag-kveld-nattevakter! Må ha hjelp til henting/bringing av barn... Pluss oppgaver..

Utenom praksis:myyye lesing, men en del uobligatoriske timer, mer fri=)

Er ikke kommet ut i jobb igjen, pga ingen barnehageplass =( men du er avhengig av litt hjelp, spes siden det fort blir 2 seinvakter i uka.... Får ikke noe annet enn turnusjobb som nyutdannet!

Skrevet

Som regel så kan man søke forhåndsplassering etter ønske (praksis) når man har barn. Forøvrig så må man følge undervisning og vakter i praksis som alle andre:=)

Skrevet

tusen takk for nyttig informasjon:) har begge besteforeldre innen gangavstand og samboer, så er positiv, selv om mini kanskje bare er litt over året og komme til å savne mamma fælt.

Skrevet

Du kan vere heldig å få praksis på sjukehus/sjukeheim nær deg, men det er ikkje sikkert det blir tatt hensyn til om du har ein mann/samboer. Du har også berre ca 3 dagar du kan vere vekke pga sjukdom under praksis, og dette er likt for alle enten du har ungar eller ikkje. Turnusen din skal innehalde alle typar vakter, og du skal følge mest mulig av turnusen til din kontaktsjukepleiar.

Det er ikkje lett, men har du ein mann som er villig til å vere der når du treng, så går det nok greit:) Veit også at mange aleineforeldre har klart det greit:)

Skrevet

Som de andre her sier så taes det ingen hensyn til om du har barn når du er i praksis. Det eneste er at de prøver så så langt det er mulig å ikke plassere det i praksis veldig langt unne. Og så er det jo mulig å ønske seg praksis på poliklinikker osv der det kun er dagtid.

Må arrestere en litt lengre ned her; jeg gikk rett inn i en 100 % stillling på dagtid som nyutdannet, så det er mulig :-) (og det var ikke på en arbeidsplass jeg hadde hatt noe med å gjøre før )

Skrevet

joso, kan jeg spørre sånn ca hva du har i året, mnd, siden du ikke jobber 100%?

Skrevet

Jeg har akkurat gått opp til 10 års annsinitet, så jeg tjener i full stilling 328 000. Har ikke fått lønnslipp enda denne mnd (altså etter at jeg gikk opp), så jeg vet ikke helt hva jeg tjener i mnd nå. Men du kan jo bare trekke fra 25 % så ser du ihvertfall hva jeg tjener i året. Det er ikke noe å bli rik på, men satser på å få min lønn i himmelen. ;o)

Skrevet

ok det er sikkert fult mulig=) sorry=) Men ikke her jeg bor, by med veeldig mange sykepleiere! ingen som får fast på sykehuset uten laang ansiennitet.... =( å da er det jo sykehjem igjen da stortsett.... eller privat da =)

Skrevet

jada, jeg vet......har rett og slett vært kjempeheldig! Men nå bor jo jeg i Rogaland, og vi har jo landets lavest arbeidsledighet for tiden :-)

Jobber forresten med rusmisbrukere, og det er det jo heller ikke alle som kunne tenkt seg. Men jeg har verdens beste jobb :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...