Gå til innhold

Smertefullt med sugekopp??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har født med hjelp av sugekopp? Smertefullt? Hvordan ser den egentlig ut? Befrielse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke erfaring med sugekopp selv. Men hvis du vil se hvordan sugekopp ser ut og hvordan den blir brukt, anbefaler jeg deg å se Jordmødrene på nrk.no. Kjempefin serie :-)

Skrevet

den ser ikke ut som en sugekopp i allefall;) (en rundt metalldings som settes på hodet til babyen)Vet ikke helt om jeg synes det var noe mer smertefullt enn hodet i seg selv. Da de skulle sett den inn, på hodet til barnet, tror jeg at jeg var så vant med "trykket" der nede, at det ikke gjorde noe som helst vondt.

Jeg vet ikke om d var noe befrielse. hadde egentlig ikke noen av disse berømte fasene du skal igjennom i en fødsel. jeg hadde åpningsfasen og utdrivingen. ( 5timer) Riene var for kraftige for min lille trille, så hun måtte ut fort. gikk egentlig helt greit. vil tro sugekoppen reddet livet hennes, siden hun ikke pustet når hun kom ut. men gikk fint da;)

Skrevet

Mitt første barn ble tatt med sugekopp. Var ikke noe mer smertefult det, helst mindre synes jeg. De hadde ikke tid til å klippe, de bare satt koppen og dro henne ut. To preste på magen min og legen dro.

Ikke smertefult eller skremende.

Skrevet

Det var jo veldig smertefullt ja. Men vet ikke om det var sugekoppen så gjor det, eller at det var jo da ungen kom ut. Hvis du forstår hva jeg mener..

Men revnet masse innvendig da pga koppen. Veldig vondt lenge etter på

Skrevet

Den ser ut som en stålversjon av den man bruker i do. Å føde er smertefullt uansett, jeg tror ikke det er værre med sugekopp enn uten. (jeg har bare født med) det var vondt når barnets hode stod i åpningen, men med sugekopp er det fort over og det er veldig befriende:) Det er ikke så mye større sjans for å revne med sugekopp, men det er litt større sjans hvor du presser og presser uten at barnet beveger seg fremover.

 

 

Skrevet

Åjo! Det er MYE verre med sugekopp enn uten. Etter å ha ligget i 20 timer å prøvd å føde sønnen min, kom dem med en sugekopp for å få ham ut. Hadde full åpning, og alt var klart. Men han ville ikke ut.

Da tok overlegen opp en sugekopp, og spurte om det var greit. Jeg sa jo selvfølgelig ja, ville ha ungen ut så fort som mulig for var utslitt.

Og det var helt grusomt(!!) vondt når de satte den inn. Den var så stor og hard, var faktisk verre det enn åpningsfasen! Men han kom ikke ut, og de måtte ta den ut igjen, og det var nesten like vondt! Endte med KS, pga jeg ikke klarte mer og svak hjertelyd på sønnen min.

Blir ikke noen sugekopp neste gang! Blir nok heller et keisersnitt til antar jeg..

Skrevet

det ser ut som en oppvaskkumpropp for å være helt ærlig. ikke noe mer vondt enn vanlig prøvd begge deler

 

Skrevet

Jeg har tre veninner som har de har brukt sugekopp på, og alle tre fikk totalruptur. Revnet rett og slett i lukkemuskelen i endetarmen, og to av de hadde lenge problemer med å holde på luft. Satt der å fjerta offentlig. Ting der nede får ikke "utvidet" seg i det tempoet det skal, med sugekopp går det jo ofte fort for barnet må raskt ut. Så resultatet blir svært ofte mye mer revning. Desverre...

Skrevet

Jeg syns det var litt vondt å få satt på sugekoppen, men likevel - da hadde jeg lagt å pressa i halvannen time uten at noe som helst skjedde, siden hun satt litt fast opp i der, og jeg var så sliten og trøtt at jeg var bare glad til at nå skulle hun endelig komme ut!

Fikk et lite klipp, men tror ikke jeg revna noe mer enn det.

Skrevet

Ja, det var smertefullt da de satte den inn. Dessverre - det ville vært løgn å si noe annet. Men revnet bare litt, heldigvis.

 

Men det var en bra at noe ble gjort! Hadde jo ligget der og presset en liten evighet. Føltes som en befrielse da jeg hørte legen si ”nå kommer hodet ut!”. Lettelsen min må ha vært så sterk at jeg ikke kan huske at det gjorde vondt da hodet kom ut!! :)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...