Gå til innhold

UV-Magesmerter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg er helt sikker på at jeg har fått en Urinveisinfeksjon, disse smertene er ikke nye, så liten tvil;)

Men, har i tillegg sinnsykt vondt i magen, stikker på en måte helt nederst i magen, kan dette ha noe med UV å gjøre, eller er det noe annet det kan være....

Har legetime på tirsdag, så tenkte jeg skulle klare å holde ut til da med å få medisiner for UV

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Symptomene på UVI er magesmerter (gjerne nederst i magen foran), hyppig vannlatning, svie ved vannlatning, at man ikke greier å holde seg, synlig blod i urinen, råtten lukt fra urinen, feber, ryggsmerter. Man trenger ikke å ha alle symptomene. Ved feber og/eller ryggsmerter er det fare for at infeksjonen har spredd seg til nyrebekkenet og man bør oppsøke lege. Det samme gjelder hvis urinen blir helt rød av blod.

Hvis du ønsker å se an noen dager, er det viktig å drikke mye og gjerne noe surt/syrlig som appelsinjuice.

Hilsen en som har hatt UVI alt for mange ganger...

Skrevet

Synes du skal oppsøke lege allerede i morgen jeg. En urinveisinfeksjon skal ikke bagatelliseres. I mitt forrige svangerskap hadde jeg mange UVIer og det endte med premature rier for min del. Disse magesmertene kan være modning på gang forårsaket av UVien, sier ikke dette for å skremme deg, men jeg har erfaring med dette.

Skrevet

Enig med hun over... Jeg hadde UVI i uke 21 men nesten ingen symptomer. Måtte på UL for å sjekke nyrene min, å hadde en altfor stor høgne nyre, så det var bra jeg kom når jeg kom! Husk du er gravid nå, å skal derfror ikke drive med selvbehandling og "se det an"! Du kan få nyrebekkenbetennelse og enda verre, premature rier! så kom deg til legen!!! jeg for min del hadde gått på legevakten, men det er meg da..

Hilsen en annen som har hatt dette aaaaaaltfor mange ganger;o)

Skrevet

Hei!

Tusen takk for svar!

trodde virkelig UVI bare var en liten bagatell jeg, og at det ikke hastet med medesiner for det!

Ble litt små skremt når jeg leste innleggene deres, så ringte legevakten med en gang.

Og henne skremte meg enda mer:p

Fikk beskjed om å komme i morgen, så tidlig som mulig for å få undersøkt og behandlet.

Og hun hørtes faktisk litt beskymret ut hun og....

så legen i morgen tidlig da, og takker masse igjen for svar! :)

Skrevet

Jeg har dessverre også hatt UVI en del ganger, og det har gått over til nyrebekkenbetennelse en gang, og det unner jeg virkelig ingen, så dra til lege med en gang og få penicillin! Best å få tatt knekken på det med en gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...