Gå til innhold

Hvem skal dere ha med under fødselen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ideelt sett vill jeg hatt me BF, men det er stor sansynlighet for at han ikke for vært med.føler jeg kommer til å trenge en som kan holde rundt meg og stryke og kose på meg når jeg har det vondt og at dette også er en veldig personlig event der jeg ikke kan tenke meg en gang noen av mine nærmeste veninner med.

Hva tenker dere? Og dere som ikke skal ha BF med, hvordan tenkte dere det i forhold til den dere har valgt? Står helt fast her og føler meg helt hjelpesløs...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om mannen min ikke kunne vært med ville jeg tatt med søsteren min. Har du ingen i nærmeste familie, søster eller mor som kan være med deg?

Skrevet

Mannen min, og ingen andre. Vil ikke ha fødestua full av folk, dette er det han og jeg som deler.

Men...hm...om han ikke hadde kunnet vært med er jeg veldig i tvil om hvem jeg kunen ha tenkt meg å ha der. Vet om venninner som har vært med søsteren sin på fødsel f.eks., du har ikke søsken du kunne spurt da?

Skrevet

Tror faktisk jeg ville ha født alene om barnefar ikke kunne vært med. Det er KUN han jeg vil dele den opplevelsen med..

Skrevet

Jeg skal ha med meg sambo og mammaen min:)

De 2 har vært med under begge de 2 andre fødslene og fungert kjempe fint!

da de har byttet litt på om den ene har trengt og ut å trekke litt frisk luft osv,,, da jeg har ligget 2 døgn hvergang på de 2 tidligere fødselene:)

Synes det er veldig betryggende å ha med mamma og da, hun klarer å være litt sterkere under fødselen, mens stakkars sambo har vært helt satt ut av å se meg ha det vondt...

Så ser frem til å ha med begge 2 igjen :)

Skrevet

Jeg skal ha med samboeren min. Hvis han ikke kunne vært med hadde jeg tatt med søsteren min eller mamma.

Skrevet

Kjæresten min uten tvil, og han er motivert for å være med, synes det ville vært skuffende å hatt med noen andre, hvis min kjære ikke hadde vært der. Men det er jo noen som ikke er like heldige, og ikke har en bf å ta med seg. synes synd på dere.

Skrevet

Jeg skal ha med sambo i starten,resten av fødselen har jeg lyst å klare alene,(er litt gammeldags jeg,og gidder ikke ha med mannfolk inn på fødestua)

Skrevet

Gubben eller ingen, har ingen andre jeg kune ha tenkt å ta med meg. Har ike godt nok forhold til mamma og søstra min til og ta de med meg. Hvis jeg abselutt måtte her jeg ei venninne som jeg kunne ta med, men vet om andre som har hatt med venniner og som har mistet det gode forholdet de har hatt.

Skrevet

denne gangen skaljeg ha med meg min bestevennine og min mann. det er fordi jeg vil ha henne med meg og fordi min mann er litt pinglete.

jeg hadde med meg min mann og min mor sist gang det var ok.men vil ikke ha henne med nå,hun er for masete og hun styrte for mye.

Skrevet

Mannen min.. Alle andre kan holde seg unna til jeg er frisk å fin.. Helst til når jeg har vært hjemme noen uker også..

Skrevet

Samboeren min skal være med. Han gruer seg, men sier at han skal være med. Hvis ikke så ville jeg hatt med meg svigerinna mi.

Skrevet

Min kjære mann, og bare han :-)

Skrevet

Komplisert situasjon her, men om BF kan være med så skal han det, ingenting er bedre. Men jeg må nesten bestemme meg for en annen for vet ikke før dagen jeg går i fødsel om han får være med eller ikke.

Min mor vil ikke være med, hun takler det rett og slett ikke. Hun var med da min søster fødte for snart syv år siden og det sitter i som bare det så det respekterer jeg. Min søster og to gode venninner har sagt de kan være med, men jeg klarer ikke helt se for meg noen av de der. .. Men føler jeg må velge en av de, for det må vel være utrolig tøft å gå gjennom det hele helt alene!?

Vurderer å ha bestevenninnen min der frem til siste fase og så ta det alene derifra, men vet virkelig ikke... Vanskelig det der. Skulle litt ønske jeg hadde vært igjennom det før, da hadde jeg visst litt hvor min egen grense ligger.

Har aldri hatt problemer med å være alene og trives ofte best alene spesielt om jeg har det vanskeilig, men nei, jeg vet ikke..

HI

Skrevet

Samboer her ellers ingen...han er ikke bereist og har ikke problemer med å komme seg avgårde fra jobb!! Jeg håper det ikke oppstår noe som gjør at det ikke lar seg gjøre, krysser fingrene for det - vi er jo mammaen og pappaen og det må bare deles:))

Skrevet

Jeg skal ha med BF. Han var med på forige fødsel også. og vi hadde en utrolig fin opplevelse sammen. Selv om det varte "lenge" (18 Timer) og var litt dramatikk på slutten:o)

Dersom han ikke kan være med, blir det nok alene.... eller kanskje med min aller beste venninne.. hun er mer en søster for meg enn min bio søster...... Så hun kunne vært med. Hun er jo tilogmed mer med å bestemme navn enn BF... hihihihih Han bare godkjenner eller forkaster.. lol

Skrevet

Jeg skal ha med BF, men om han ikke under noen omstendigheter kunne være med hadde jeg tatt med meg min mor eller min veninnde som har vært igjenom en fødsel fra før.

Skrevet

Jeg skal ha med mannen min (BF) og en jordmorstudent som har fulgt meg gjennom svangerskapet. Hvis BF av en eller annen grunn ikke kunne vært med ville jeg hatt med en god venninne som har født selv og som hadde en gofd fødsel. Hadde ikke villet ha med noen jeg visste var redd for fødsler. (Mannen min er jo selvsagt litt nervøs, men han er godkjent likevel...)

Skrevet

Jeg skal ha med mannen min (bf)..på ks denne gangen. Ma`mma`n min skal vere nede i gangen om min mann trenger noen å gå ut med...han er litt pysete,,,hihi=)

Fødte vaginalt sist og da var det godt at mamma satt klar på gangen for å ta seg litt ekstra av min kjære. (selv om hun egentlig var med for min del om gubben ikke orket og vere der inne!!he he he)

Skrevet

skulle ikke BF vært med, skulle mamma vært med.mamma er min aller aller beste venn:)

Skrevet

Jeg skal ha med min samboer, kunne ikke tenkt meg noen andre! :)

Men, om det hadde vært slik at han ikke kunne vært med, ville jeg gjort det alene tror jeg, litt vanskelig å vite når man er førstegangs og ikke vet helt hva man går til, ville kanskje hatt mamma i nærheten, så hun kunne kommet om jeg hadde ønsket det! :)

Skrevet

Hei, jeg ska være alene og mannen min skal være hjemme med våre 3 barn. Han synes det har vært vanskelig å se meg ha vondt og "lide" de tre ganger vi har hatt, så denne gang har jeg sagt at han skal stanne hjemme :)

Tidligare skjønnte han ikke hvordan vi "kvinner" glømmer smertene så fort etter en fødsel, som for han tar det veldig lang tid, innen han blir seg selv igjen... Men ikke for meg, så fort babyen endelig har kommet på magen så er allt det vonde glømt....

Skrevet

Jeg skal ha med mannen min.

Hvis ikke han hadde kunnet, ville jeg hatt med en av søstrene mine eller mamma. Kanskje ikke så nøye å ha noen andre enn BF der under selve fødselen, men viktig for meg å ha noen å dele de første 2 timene etter fødselen med. Da er vanligvis bebisen våken og man kan beundre det lille vidunderet uavbrutt. :o/ Hadde vært leit å være alene om det!

Skrevet

Jeg skal ha med mannen min, og må si meg enig med flere over her: hadde ikke han kunnet vært der hadde jeg nok valgt å føde alene fremfor å ha med noen andre. Føler det litt rart å skulle ha med veninner eller andre familiemedlemmer, det er i alle fall ikke naturlig for meg. Mulig jeg også kunne tenkt meg at mamma kunne kommet fort etterpå, men ikke under selve fødselen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...