Gå til innhold

Noen her som har rasekatt? I så fall, hvilke rase?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv har jeg Maine Coon (Amerikansk skogskatt), som forøvrig er verdens største rasekatt..

Er oppvokst med perser og har også hatt en Hellig Birma, som vi desverre måtte selge...

Hvilke rase har du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er oppvokst med perser og skaffet meg perser for ett par år siden da jeg ble sambo. Katta måtte dessverre flytte for ett par måneder siden pga astma hos småen. Men den flyttet ikke lengere enn til min far.

Skrevet

Langhåret, hvit norsk skogskatt.

Skibskatt (noe som i og for seg ikke er en rase dog)

Skrevet

Jeg har en Britisk Korthår.

Han er uallminnelig utspekulert!

Skrevet

Britisk Korthår hadde jeg kjøpt om det var i dag jeg skulle kjøpt katt, de er så nydelige..

Særlig i farge mørk grå/blå :)

Skrevet

Cornish Rex her, blå gutt.

Utrolig snill, utrolig kjælen og utroooolig skrikete.. :S

Skrevet

mamman til pusen vår er burmeser,så pusen vår er halvt rasekatt..heh =)

Skrevet

Hei. Har alltid syntes at Maine Coon kattene er utrolig flotte. Hvordan er lynnet på den? Og hva betalte du for den?

Skrevet

Norsk Skogkatt (NFO) 3 stk.

(Maine Coon ser ut til å være den store hit'en for tiden, mulig sammen med Bengal. I allefall så har jeg vært borti folk som har sett på skogkattunger og ombestemt seg når de fikk høre at det ikke var Maine Coon som de av en eller annen grunn hadde bestemt seg for at de trodde det var. Synes nå det er litt stas at vi har en egen rase som har opprinnelse her jeg da)

Skrevet

Jeg valgte IKKE Bengal fordi det er en "hit", men fordi de er unike skapninger. Mine Bengaler elsker å bade i badekaret, de svømmer som fisker under vann, drikker av rennende vann i kjøkkenvasken. De kan navnet sitt, sitte, dekke og gi labb. De går også meget pent i bånd. Disse tingene er det som skiller en bengal, fra en hvilken som helst annen rase.

Skrevet

Kommer fra utstilling nå og der var det flere Bengaler enn noensinne.

Vår hann har forresten "jakt etter vannstråle fra vanningskanne" som favorittaktivitet, må ha friskt vann fra vasken på badet jevnlig, lyder navnet sitt og kommer selv om han er mange laangt unna. Dagene går med til å sitte på porten her og mjaue til og ta imot komplimenter til alle som går forbi hvis han ikke er med og går til butikken eller noe sånt. (venter da utenfor). Tror det finnes flere uvanlige katter enn vanlige egentlig :D

Skrevet

joda, men det som skiller bengalen fra andre raser er at det å bade,

foretrekke å drikke rennende vann, være ekstremt sosiale og å lære triks m.m. er egenskaper som ALLE bengaler har. (Som en hund).. mens man kanskje finner 1 av 10 Persere som gjør det samme. om du skjønner hva jeg mener. Bengalen er fantastisk - om man liker å jobbe med sine katter. det er nesten som å ha en hund =)

Skrevet

En liten Hellig Birma prinsesse... Hun ER faktisk husets prinsesse! hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...