Gå til innhold

Kan mannen min og barnevernet gjøre dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min skilte oss for ikke lenge siden, jeg har jenta vår. Etter vi flyttet ut prøver han hele tiden å gjøre det vanskelig for meg. Han var her i dag (skulle hente noe) og han la merke til en kjele med mat jeg lagde for noen dager siden, og jeg hadde helt glemt den, den stod ved ovnen og det var matrester og allerede litt mugg inni. Jeg hadde selvsagt kastet dette om jeg hadde husket den!! Men da begynte han å si at han skal kontakte barnevernet og hvis de kommer og ser "en kjele med mugg i inne på kjøkkenet" kommer de til å ville ta jenta mi fra meg! Kan de virkelig det?

Hun hadde aldri kommet seg opp til der den stod, hun hadde aldri fått det i seg! Men er det likevel grunn for barnevernet å følge nøye med på meg og datteren vår?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av...

Det skal nok mere til enn en kjele med gammel mat på komfyren:o)

Skrevet

Heheheheheh nei det tror jeg aldri i verden at de gjør, må nok litt mer enn en kjele med mugg i til det ja.

Skrevet

herrlighet, han er ute etter å ta deg.

Enten så vil han sverte deg og ryktet ditt, eller så prøver han få hele retten til barnet deres.

Har vært borti flere jeg kjenner som sliter med "gale" menn, de må virkelig passe på og ikke gjøre noen "feil", for gubbene sender inn brev til bv asap på alt mulig.

Skrevet

Selvsagt kan de ikke ta deg for dette! Men du bør virkelig si til eksmannen din at han bør være forsiktig med hav han sier foran ungen - hvis ikke er det han som gir barnet sitt en utrygg oppvekst! Det er aldri bra for barna at foreldrene snakker nedsettende til hverandre - uansett hvor bitre de er på hverandre.

Skrevet

Barnevernet hadde hikstet av latter om de hadde fått en slik melding! Det skal en del til før du får besøk av dem. Da må det nok være generelt uhygieniske forhold i hjemmet, underernærte barn, vold, misbruk eller liknende..! Og til og med der det er mistanke om vold i hjemmet følger visst bv opp i bare 70% av tilfellene leste jeg i nyeste statistikken- de har tydeligvis lite ressurser og mye å gjøre...Utrolig trist det.

Skrevet

hehe, ringe til barnevernet pga en kjele med mugg :P

Skrevet

Helt ærlig synes jeg du selv burde ta en telefon til barnevernet selv imorra slik at de får høre historien, de tar deg ikke om det står igjen en kjele, det er LOV å glemme. Men da er de forberedt dersom han skulle ringe dem, og de samarbeider med deg så har han ikkeno han skulle sagt.

Skrevet

hehehe... då hadde mine ungar vore vekke for lenge sidan:) Du gir jo ikkje den maten til ungen, og då er det ikkje noke problem:)

Skrevet

Tror nok ikke de kan ta deg for det, men jeg lurer fremdeles på hvordan noen kan "glemme" en kjele med matrester i som står ved ovnen? Har du ikke laget mat på flere dager da? Ikke vært på kjøkkenet? Ikke vært hjemme?

Jeg kan nopk glemmer en maskin med klær i et par dager om jeg ikke er innom vaskerommet, men en kjele som står på kjøkkenet er jo direkte ekkelt!

(mulig jeg er kresen, men har aldri opplevd å finne det hos noen)

Skrevet

HI her. Jeg er på kjøkkenet mange ganger om dagen, men siden den stod der med lokk på har jeg rett og slett oversett den, jeg har mye å tenke på som alle mødre med baby, dessuten har jeg flere kjeler og. Klart jeg lager mat hver dag (jenta spiser babymat enda) og huset er generelt ryddig og rent, i orden om jeg får gjester osv. Han må alltid kritisere meg, om jeg ammer er det teit fordi hun er 9 mnd, om jeg bruker mme en gang om dagen er det dumt fordi morsmelk er bedre. Hvis jeg var hjemme (da vi bodde sammen) med jenta vår en hel dag var jeg lat, men når jeg sa jeg ville begynne å jobbe 50% snart var jeg en forferdelig mor. Jeg kunne vaske en hel dag og likevel kunne han si "herregud har du ikke skiftet på sengen vår engang!" osv.

Skrevet

HI her. Jeg er på kjøkkenet mange ganger om dagen, men siden den stod der med lokk på har jeg rett og slett oversett den,

---------------

.....hadde du for vane å sette kjelene inn i egnet skap i RENGJORT stand etter hver vask hadde du sluppet slike problemstillinger.

Hvia x'en din fremstiller muggen kjele som toppen på alt, så kan det nok hende at dem tar en alvorsmelding seriøst. Men, det er jo ikke værre enn at du i morgen den dag tar et overblikk og ser etter om det er annet du har glemt av, og sørger for en mere skikkelig rassia og rundvaks i påska.........

Og ellers, hvorfor fikk du unge med en slik person hvis han virkelig er så forferdelig som du beskriver han?

Skrevet

Slank bakfra :): Hva med, fordi hun tydeligvis er en smule naiv?? Sånn ut i fra spørsmålet hun stiller? Plenty sliike kvinner og tilbehørende drittsekker der ute.

Skrevet

fort gjort å overse ei gryte da..tror ikke du skal ta det så tungt.

Skrevet

Tror ikke du skal være bekymret dersom det bare er denne ene gryta denne ene gangen, men når man har barn bør det virkelig ikke se så ille ut hjemme at man finner muggne matrester på kjøkkenbenken.

Dersom dette er et generelt problem (altså har skjedd før) bør du nok bruke litt mer tid på husarbeid;)

Skrevet

Må jo være en grunn til at du er redd for at barnevernet skal følge nøye på deg? hadde noen ringt barnevernet ang meg og mine barn, hadde jeg ønsket de velkommen! Bra at de følger opp! Som regel gjør de ikke nok. Masse barn der ute som lider, men ingen som bryr seg, foreldre har utrolig mange rettigheter som foreldre for sine barn.

Dessuten er det flest mødre som lager ett helvete for sine barns fedre etter et brudd!!

Skrevet

Dette minner meg om hun som sto fram i et blad (mulig det var se og hør....) og fortalte at barnevernet hadde tatt fra henne barna pga at hun gav barna for tykke brødskiver og gikk i for korte skjørt selv. Folk som tror på slikt er enten dumme eller grådig naive!

Skrevet

Hvis et forferdelig grisehus, toppet med en kjele muggen mat var det som fikk han til å reagere så. Er vel helheten som teller skulle jeg tro. Fatter ikke at man kan glemme en kjele på benken så lenge at det går mugg i den, jeg. Men meg om det.

Skrevet

Er vel ikke nødvendigvis FLEST mødre som lager helvete for sine barns fedre etter brudd, men at mødre og fedre kan være like ille er det ingen tvil om.

Til HI, regner ikke med at barnevernet henger seg opp i EN skitten kjele dersom resten av huset virker normalt. Det jeg lurer på er hvordan eksen din kan legge merke til en kjele, og til og med kikke oppi den, når du som bor der ikke har sett den?? Det må jo være en grunn til at han i det hele tatt så den, f.eks lukt eller at det faktisk ikke er uvanlig å finne mugg på kjøkkenet ditt? Bare lurer....

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Barnevernet plikter å følge opp alle bekymringsmeldinger selv om det "bare" var en kjele med mugg i.

Skrevet

....det har ikke noe å si i det store og hele....bare husk å aldri respondere på sånne utsagn......det er vel bare en bit av det med å flytte fra hverandre......og det kommer garanter flere sånne fra den kanten.....ikke fall for fristelsen til å true han tilbake......dessuten barnevernet skjønner sånn ting og han skjønner at han stiller seg i en dårlig possisjon dersom han begynner på den måten......det han faktisk gjør via sånn trusler....vel og merke dersom du er normal ....er jo faktisk å true barnets ve og vel indirekte gjennom deg....sånn sett kan det aldri skje noe annet enn at han skader sin egen possisjon dersom dette får følger......

du har ikke noe å bekymre deg for......

Skrevet

Jeg tolker det slik at HI er redd for hva eks-mannen kan gjöre. Det finnes mange menn som truer med saanne ting hele tiden og konstant er ute etter aa bryte ned partneren / ekspartner, mens leiter etter feil og ting de kan hakke paa. Vanligvis er det disse som virker snille og perfekte paa utsiden, noe som medförer enda et problem; nettop at ingen tror henne.

Skrevet

...joda...men dem har ikke utdannelse....uten å ha hatt denne biten på pensum.....og de fleste er innforstått med at sånn oppfører folk seg i samlivsbrudd noen ganger......desverre....og det er ingen som tror at et perfekt ytre rommer annet enn en smule feig tomhet......

så....det enste dumme du kan gjøre er å responere.....du blir bare paranoid og småskrullete dersom du begir deg ut på hans premisser i dette......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...