Gå til innhold

har dere alpintski og hvilke kan dere anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er helt grønn og har aldri stått på alpint men lurte nå på å kjøpe meg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler først og fremst; Carvingski.

Har selv 3 paret med Atomica og er veldig fornøyd, bruttern har Dynastar, er ikke like fornøyd mens min far som har samme merke men annen modell ELSKER dem. Har også vært innom Volkl uten å bli imponert, og et par tre andre merker.

Egentlig så er det vel greiest å si; finn noen du liker! (utseendemessig)

Har du aldri stått før merker du ikke forskjell uansett!

Skrevet

Der er jo mange merker; f eks blizzard, Rosignol osv. Dette er ikkje så nøye for amatørar, Eg tenker ikkje på merke, når eg kjøper. Skoa er viktigare å finne nokre som er skkikkelig fode på foten din.

Det du skal huske på er at skia ikkje skal vere lenger enn du er sjølv er, di kortare di lettare å styre:) Og gjerne det som heiter Carvingski, dei er litt lettare å svinge med:)

Det er morro i skibakken, Gled deg:) Husk hjelm og briller:)

Skrevet

Viktigere enn merke er nok at de er riktig lengde, carving (de selger vel ikke annet nå) og at du har gode sko! :) Selv har jeg Salomon sko, binding og ski, har hatt de i snart 6 år og de er fremdeles like moderne og kjempegode. Skoene har en sånn innerlest/sko som heter sensifit, den former seg etter foten, og derfor er de perfekte til meg.

Og, når du først har kjøpt deg ski er det viktig at du tar godt vare på de (vokse/glide og sliper stålkantene før hver sesong). Da holder de lenge :) Ser jo i butikkene at merker som Atomic, Salomon, Fischer og Head er noen som selger mye. K2, Dynastar, Rossignol og Völkl er vel også populære... så du kan sikkert trygt velge litt etter utseende og farger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...