*gullungen med okt spire* Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 jeg har gått opp noen kilo er 9 uker er det bare meg..??
kia_ora Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Oh yes :-). Jeg er 9 uker på vei, og har allerede lagt på meg 5-6 kilo. Er litt fortvilet over det, men legen min sa at det ikke var så farlig så lenge det ikke kom av at jeg stappet i meg mye tomme kalorier. Jeg spiser ikke spesielt mye, men er nok litt mindre aktiv siden jeg er både trøtt og kvalm. Håper det blir bedre i 2. tri, og at jeg da orker å bevege meg noe mer.
mami78 Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Er ikke bare deg...er i uke 9. lagt på meg 3-4kg...spiser hele tiden, så er nok det.Jordmora sa det var et sunt tegn...Så lenge man ikke er overvektig fra før...MEN jeg skal begynne å tenke litt mer på hva jeg spiser...Har ikke lyst på noe frukt eller grønt...
Tonjepuus89 Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 jeg er 8+4 og har også lagt på meg 3-4 kilo.. enda jeg spiser mest frukt og grønt så legger jeg på meg! og spiser ikke noe anerledes enn før jeg ble gravid egentlig=P
Budeia og lillegutt Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Jeg er 8+2 idag, og har lagt på meg 2.5 kg... Spiser også som før jeg ble gravid, bare mye oftere:) Utrolig godt med mat for tiden:)
lillegull08<3 Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Jeg er 9uker på vei nå, og har lagt på meg 4kilo.... Så ta det med ro, du er ikke alene =) Lykke til =)
...♥... Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Hei! Jeg er ca. i uke 13 nå, og har ikke lagt på meg mer enn 1,5 kg... Men har ikke spist noe mer etter at jeg ble gravid enn før jeg ble gravid da, så kan kanskje ha noe med det å gjøre... + at jeg var ganske kvalm den første tiden, så fikk ikke i meg så mye mat... Er sikkert ulikt fra person til person:)
helhalhalo Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Både nå og sist så har jeg gått opp 2 kg med en gang. Forrige gang så var jeg +2 på første kontroll men så gikk jeg ned igjen og la ikke på meg før 4. kontroll. Så om dere har gått opp mye i starten så kan det absolut stagnere!!! Ellers så merker jeg at jeg har mer væske i kroppen. Legen min sa sist at det var ikke normalt med vann i kroppen så tidlig,og bare føyste av det. men da som nå fikk jeg ikke på meg ringene mine tiltider Jeg er nå 8 uker på vei og har vann i kroppen. Er kvalm nå da så vekta har snudd så jeg i dag.
ChellBell - har født! Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er 9+3 og har lagt på meg ca. 3 kg allerede! Mye pga kvalme, men også det at jeg har tillatt meg å spise en del ting jeg aaaldri hatt tillatt meg å spise ellers Men det må jeg slutte med nå. Det kommer et liv etter dette svangerskapet også! )
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er 9+4 og har lagt på meg ca 2kg også. Har litt å ta av fra før så må nok passe litt ekstra på. Håper bare jeg ikke får cravings:)
skalha1t etter3.pp Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 ej e 8 veke ni å he ikkje lagt på mej nåke..sist ej va gravid ha ej gått opp1,5 kilo når ej va 19 veke. men tilsammen la ej på mej 20kilo da..heheh
AO3 Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er i tiende uke. Jeg merker at jeg har lagt på meg... På magen og nederst på ryggen. :/ Jeg veier meg ikke, så jeg vet ikke hvor mye det er snakk om... Rundt 2kg, kanskje. Jeg la på meg selv om jeg spiste lite - det jeg klarte å få i meg (det eneste jeg hadde lyst på) var alt annet enn sunt. Potetgull til frokost, masse smågodt og sjokolade etc. Det eneste positive var at jeg ikke har lyst på cola lenger, så det har jeg kuttet ut. Nå er kvalmen borte, så da spiser jeg mer igjen - bedre og mer variert, så jeg håper det ikke betyr at jeg går opp fortere. På den ene siden er det jo naturlig å legge på seg noe, men det er ikke bra å gå opp masse, heller - hverken for en selv eller for babyen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå