Veravera Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 I går da jeg gikk på do kom det ferskt blod på papiret. Ikke mye, men nok til at jeg ble kjempenervøs. Var feskt blod på papiret neste gang jeg gikk på do også - og så gikk det over til brunt blod. Heller ikke dette mye. I dag har jeg ikke blødd noe, men sist jeg var på do var det bittelitt brunt blod på papiret. Har ikke vondt. Men er ganske så redd her jeg sitter. Noen med erfaringer? Er dette normalt? Eller kan det være at det er i ferd med å gå galt? Takknemlig for svar....
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Det er faktisk veldig mange som har blødninger i begynnelsen av svangerskapet uten at det har noe å si. Det at det har kommet litt brunt nå er nok bare rester etter den friske blødningen. Det er sikkert et blodkar som har sprukket :-) Dersom det ikke kommer noe mere så er det nok ikke noe å bekymre seg over. Jeg hadde selv blødninger fra før jeg testet positivt tom 7+4. Er nå 26+4 og alt er i skjønneste orden :-)
Veravera Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2008 Tusen takk :-) Kjenner jeg ble litt roligere nå...
trillemamma Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Det kan gå begge veier. Jeg ringte til fødeavdelingen første gang jeg hadde blødning og de sa at jeg skulle slappe mye av. Neste gang jeg var hos legen, første kontroll, endte jeg opp med en ukes sykemelding, siden jeg hadde hatt enda en blødning. Det er tydelig at man bør slappe av når man har blødninger, mest for å være på den ekstra sikre siden.
kari beate2 Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Hei. Ville bare fortelle om min erfaring med blødning.Desverre ikke like positivt som de andre som har skrevet til deg.... Jeg blødde litt i uke 7. Kom litt blod på papiret når jeg var på do. Så blødde jeg ikke mer før etter 2 uker. Da også kun litt på papiret når jeg var på do.Så gikk d 1,5 uke før jeg blødde litt igjen. Da jeg en delig fikk dratt meg til legen var jeg 11-12 uker på vei.Men fostre hadde dødd i uke 8+ noen dager. Hadde ingen smerter. Jeg ringte legekontoret etter førsteblødning,men di mente d ikke var noe å bry seg om. Så om det skulle skje igjen skal jeg til legen med en gang! Så råder deg til å ta kontakt med lege.Så slipper du gå å lure. Lykke til..
Mamma til 3 nyyydelige små! Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Dette har hent meg også en gang...og da jeg spurte her inne det samme som du spørr nå...Jeg fikk til svar at det sikkert ville gå bra, slappe av osv...... Min historie: Jeg begynte å få brunt utflod( gammelt blod) i uke 7 gikk til legen, ble henvis til ul, der var det liv. Fortsatte med brunlig utflod hver dag i 5 uker, aldri friskt blod, aldri vondt...... kom til første svangerskapskontroll, livmora ble målt til ca uke 8. Ny ul-det viste seg at fosteret var dødt, hadde vært det i ca 2 uker(var da 11 uker) skulle ta utskrapning, men mens jeg lå å ventet ( i mange timer) ordnet kroppen opp selv. Og jeg følte meg så mye bedre, for dette hadde jeg innerst inne vist kom til å skje. Så den klumpen med ubehag som jeg hadde kjent hele svangerskapet forsvant. Jeg hadde rett, det var ikke som det skulle.... Det jeg prøver å si, vær åpen for at det kan gå begge veire, lytt til kroppen, og tørr kjenne på magefølelesen. som regel kjennes det på kroppen.... Lykke til, håper det ordner seg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå