rytme Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 heisann folkens. er veldig redd nå for jeg har blødd litt i dag. er 13-14 uker på vei. det har vært veldig lite og lysebrunrosa-aktigt. legen jeg snakka med på telefonen sa det kunne være begynnelsen på en abort men ikke nødvendigvis. siden jeg ikke har hatt noen smerter ba han meg ringe fastlegen min til uka så jeg kunne finne ut hva som skjedde ettersom jeg ikke skal ha ultralyd før i slutten av april. men hva annet kan det være da? noen som har opplevd å blø så sent og så er det likevel ikke en abort? PS: vil bare ha oppmuntringer helst, hehe:)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Det er slett ikke uvanlig å blø litt uten at noe er galt. Det er ikke så vanskelig å irritere livmorhalsen når du er gravid. Har du feks hatt sex? det kan gi en liten og ufarlig blødning. Men det var rart at du ikke fikk komme inn til ultralyd med en gang. Du har fått fødeplass og papirer fra sykehuset du skal føde på? Var det dit du ringte kanskje? For legevakta er vanligvis ikke veldig hjelpsomme når gravide har problemer har jeg inntrykk av..
Madde/sommergutt:) Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 en venninne av meg fikk en stor blødning i uke 16 tror jeg det var, og i dag har hun en vakker sønn på 6 mnd:) Søsteren min har også vært plaget med blødninger gjennom begge hennes svangerskap, og har to vakre barn på henholdvis 3 og 1 år. Så trenger nødvendigvis ikke være dårlige nyheter det altså.. Men skjønner at du er bekymret... Ville nok kontaktet fastlegen for å få sjekket dette grundig, så du vet med sikkerhet at alt er ok. Tror man får sånn innvendig UL i slike tilfeller, og tett oppfølging ved behov. Håper at det var en uskyldig blødning, og at alt ordner seg for deg også.. Lykke til *krysser fingrene for deg*
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 jeg blødde en del i uke 7-8... jenta i magen har det kjempefint hun, er 20 uker på vei nå.. selv om legen sier det KAN være begynnelsen på en abort, betyr det ikke at det er det.. det er mange som opplever en liten blødning i løpet av sv.skapet.. har du noen smerter da, eller en skikkelig kraftig blødning? hvis ikke ville jeg ikke bekymret meg.. (selv om jeg skjønner at du gjør det da) lykke til
rytme Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2008 jeg ringte legevakten ja. men det er fordi jeg er på påskeferie og sykehuset der jeg skal føde ligger et stykke borte. men de har fødeavdeling på sykehuset her også da... men jeg ringer legen min i morgen. kommer hun til å be meg dra til sykehuset eller en gynekolog eller finner hun ut av det selv tror dere? PS TUSEN takk for svar. det er så godt.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Jeg blødde litt når jeg var i uke 20. Litt blod på papiret 2 ganger. Fikk kommet på en ekstra ultralyd og alt var i skjønneste orden. Ingen forklaring på hvorfor det hadde kommet noe blod heller, men som hun over her skriver er blodkarene gjerne veldig skjøre under graviditeten. Så lenge du ikke har noe vondt og bare litt blod er det ikke farlig. Men er du bekymret så ringer du legen din i morgen og snakker med h*n. Lykke til!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har en venninne som begynte å blø,jeg ba henne da om å ta kontakt med legen,noe hun gjorde. Hun kom på ul og der var det et lite hjerte som banket og banket og det gikk helt fint. Hun er enda ikke ferdig med graviditeten,men alt ser ut til å gå fint,så det trenger ikke å begty at det er en sa på gang.
rytme Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. mars 2008 takk:) nei det er jo ikke vondt og veldig lite blod.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 Da er det nok ikke noe å bekymre seg over :-)
*kea* Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Hei hei Tror nok du kan ta det med ro...hadde selv noe lignende for noen uker siden og det gikk helt fint. Jeg visste pga tidlige ul at jeg hadde litt forliggende morkake så det var sansynligvis den...sier ikke det er det du har men kan jo hende.. Jeg ringte nermeste fødeavdeling, selv om du ikke skal føde der svarer de på spørsmål og forteller deg hva du skal gjøre...har foresten ved tidligere grav. fått hint fra føden om å styre unna legevakt under svangerskap...stoler mer på føden.... håper alt går bra for deg og den lille!! Klem
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har hatt blødninger i både uke 5-8, og innimellom etter det helt fram til uke 14. Alt fra skikkelig mye blod på en gang, til bare såvidt spor etter blod. Har ikke fått noen forklaring på hvorfor (bare beskjed om at det er vanlig i starten av svangerskapet), men jenta mi er frisk og fin hun (er 24+5 nå). Så lenge det ikke er smerter så går det nok helt fint Jeg regner nok med at en abort så sent som 13-14 uker vil kjennes i form av kraftige smerter.
rytme Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. mars 2008 tusen takk:) fastlegen min var stengt hele påsken, så jeg ringte føden her jeg er nå og de gav meg nr til et legekontor her og jeg har fått time der om to timer. håper bare jeg finner frem:)
nat&alex Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Håper alt har gått bra! Gi oss gjerne en oppdatering. klem
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 Du er vel hos legen nå du tenker jeg. Håper du kommer tilbake med noen gode nyheter!
rytme Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 17. mars 2008 gud kor stressende dette er. legen sendte meg opp igjen til gynekologisk på sjukehuset i morgen. ska ta ultralyd. men føler meg litt bedre for hun var veldig forståelsesfull:) så får komme tilbake med nyheter i morgen istedet;)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. mars 2008 #17 Skrevet 17. mars 2008 Ja, ja er ikke så mye mere å få gjort i dag da :-) Når skal du på Ul i morgen? Venter spent sammen med deg!
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 18. mars 2008 #18 Skrevet 18. mars 2008 Hvordan går det med deg? Har du fått vært på UL nå?
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2008 #19 Skrevet 18. mars 2008 har du hatt sex eller noe sånt da? jeg blødde en dag pga det..
rytme Skrevet 19. mars 2008 Forfatter #20 Skrevet 19. mars 2008 nei dette gikk ikke så bra. men jeg skal spare dere for detaljene! tusen takk for støtte og oppmuntring, ønsker alle lykke til videre:) jeg er ung og har god tid. det er ikke så veldig oppmuntrende akkurat nå, men det er sånn det er:) neste gang går det nok bedre, jeg prøver i alle fall være positiv. (dette skulle jo tross alt være en positiv tråd)
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 19. mars 2008 #21 Skrevet 19. mars 2008 Uff det var virkelig leit :-( Hadde håpet på gode nyheter for deg.... Dere får ta vare på hverandre og prøve å slappe av og kose dere litt i påsken alikavell. Sender over en kjempeklæm!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå