Gjest Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Som jeg skrev her inne gikk vannet mitt den tiende mars, 20:33. Ser at noen skrev på innlegget mitt at ”dette er kødd” etc.. Så trist for det er det ikke;o( Jeg skrev at jeg har ikke født før og det stemmer jo, jeg hadde keisersnitt med jentene og ante jo ikke hva jeg gikk til ;o) Vi ringte til SAB og fortalte hva som hadde skjedd, de ba meg komme inn for en sjekk ;o) Jeg hadde litt tålig vondt i rygg og livmor, men alt gikk greit. Da jeg kom til føden var alt helt fint. Jeg fikk beskjed om at siden jeg aldri har født vaginalt før kunne dette ta litt tid – hodet var festet da. Fikk beskjed av en koselig jente som het Ellen ;o) om å gå litt. Dette gjorde jeg da. Men riene uteblev og jeg tror de glemte meg litt....? Satt på tvstuen på barsel og så på tv, hehe. Ventet jo på at noe skulle skje. Siden igenting skjedde på mange timer fikk jeg noen tabletter så jeg skulle få sove litt, være uthvilt. Jeg protesterte, hadde hørt såååååååååå mye på barnimagen om at det var farlig å gå gravid etter vannet var gått, men ingen hørte meg. Mannen min dro hjem til svigermor forå sjekke jentene ;o). Fem timer senere våknet jeg av at det rev og slet i hele meg, klokka var ca 08 11.03-08. Jeg hadde kjempevodnt og det kjentes ut som om noen sparket ut livmoren min. Jeg klarte ingenting og klarte ikke dra i snoren, jegt hadde så vondt, jeg bare spøy og spøy. HELDIGVIS kom det noen forbi og hørte meg spy, en annen gravid. ”Ehh, jeg tror hun damen her trenger hjelp jordmor?” hørte jeg hun sa. Det virker som jeg hadde reagert på noe mat, jeg ble bedre da jeg ble lagt på siden. Mannen min kom og en lege kom. Jeg skulle bli satt på drypp, siden jeg hadde rier (hadde måler rundt magen), men de var tydeligvis for svake og lite effektive. Dette var tydeligvis nok for min kropp å bare HØRE! Plutselig fikk jeg supertette rier, og de varte lenge, null pause!! Jordmor sjekket åpning, bare 3 cm!?!?! Jeg ble atter engang bedt om å gå, denne gangen med en sånn prekestolgreie, eller hva nå enn det heter. Jeg skrek og det gjorde så vondt, jeg kjente babyene presset seg langt ned og det føltes som at den skar meg opp innvendig, keisersnittetarret gjorde kjempevondt. Jeg var så redd. Åpningen var klokka 2100 5cm. 2250 sa jeg at jeg kjente at jeg måtte presse, men ingen hørte på meg. Mye dødtid med tette rier og et personale som ikke akkurat hjalp meg. Ble spurt om jeg ville ha epidural, men jeg er ingen feiging så jeg føder selvsagt uten. Lystgassen kunne de også se å pakke bort, jeg er da KVINNE. ;o) PLUTSELIG gjorde det så sinnssyk vondt, det kjentes ut smo at jeg revnet rett og slett og jeg sa , NÅ KOMMER BABYEN!! Da var klokka 2315. Jordmor Lise sa at la oss nå se. Da var åpning 10 cm!!! Jeg begynte å presse, i regi av jordmor men babyen kom ikke, plutselig kjente jeg hodet til babyen og jordmor ropte ”Nå kommer babyen og den har masse hår!” Jeg presset videre, men det hjalp ikke.. Ungen satt rett og slett fast.. ”Nå revner jeg!!” jeg skrek jeg, og det gjorde jeg også.. Hodet til babyen var ute men jeg fikk ikke ut resten.. Jordmor prøvde å dra i babyen men det gikk ikke, så hun gjorde et raskt klipp, som heller ikke hjalp, så de prøvde sugekopp.. Babyen kom ikke da heller.. Plutselig kjente jeg at jeg revnet opp hele underlivet mitt og ut sammen med en masse blod kom gutten... 00.04.. Jeg ble trillet ut veldig fort for jeg måtte sys i narkose.. Fikk se gutten min 0215.. Han var så fin.. Er trist for at ting gikk så fort på slutten og at jeg revnet sånn. Sannsynligvis vil jeg aldri kunne gå ordentlig på do sier legene, det er fordi ingen hørte på meg og lot meg gå for lenge med pressrier.. Han veide 4567 og var 52 lang - 39 rundt hodet. En stor gutt. Nå koser vi oss hjemme;o)
PAVEEL Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 gratulerer med en stor gutt:-) var vel ikke akkurat noe drømmefødsel, men resultatet er jo perfekt! kos dere:-)
Sjokoladekaka Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer med gutten:) Stor var han også Godt det gjekk bra med dokke begge, men synd du har fått problemer som kan gje vanskar i ettertid.....
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Oi!! Endelig noen som skriver noe! Tusen takk for svar og gratulasjoner;o) Er litt hormonell om dagen som dere kanskje forstår.. Tuuusen takk ;o)))
WP-TLogPeanut Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer så masse med gutten! Var spennende fødselshistorie da, synd du revna sånn Er kjipt det , men håper det ikke blir så ille som legene sier!! Noen ganger kan jo kroppen overraske og ordne opp i ting Krysser fingra hvertfall! Og hvilket innlegg snakker du om at det var kødd at vannet gikk? Har visst gått glipp av noe... kjip reaksjon det da!
jente08&jente2010<3 Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer så mye med en ny verdensborger:)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer så mye med gutten. Synd at det ble så dramatisk på slutten. Håper dere koser dere hjemme.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer så mye. Jeg elsker å lese fødselshistorier, blir alltid helt rørt. Synd at du revnet så mye. Håper du ikke får for mye problemer i framtiden. Viktig å begynne å trene bekkenmusklaturen så fort du klarer. Ridning er en fin måte å trene på (om noen måneder).
høstbarn:) Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer så masse! Hormonell her også, får tårer i øynene når jeg leser historien din. Din gutt var større enn min ( 4320 - 52cm - 38 rundt hodet), og jeg revnet masse innvendig. Så stakkar deg som måtte presse ut en som var hakket større.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer med gutten... ...men jeg er da og kvinne selv om jeg fødte med epidural pga overlappende rier.... bare så det er sagt.
Northernlights Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 @>-->-->-------------- Gratulerer med en sønn! =o) Håper du gjør legene til skamme,og blir som før i underlivet...hørtes drastisk ut. Har født 6 barn, og blitt "som før" etter hver fødsel,men aldri revnet som du beskriver. Men krysser fingrene for at alt går bra etterhvert for deg!
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer så masse med gutten! Håper legen tar feil angående hvor bra du vil leges. Kjenner jeg blir fryktelig lei meg når jeg leser hvordan du ikke ble hørt på.
tine29 Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer med en stor og flott gutt! Håper du blir helt fin igjen:)
♥ ♀06+♥♂10+spireimagen ♥ Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer så mye =) Sterkt å lese fødselshistorier syns jeg men må gjøre det alikevel og syns det er koselig også hehe .. =) Men synd du skal få vansker i ettertid. Kan du serisøt ikke få gått normalt på do resten av livet? hvordan skal du da gjøre det?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. mars 2008 #15 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer! Jeg forsvarte deg faktisk i et innlegg tidligere i uka. :-p Jeg tok også KS, og om jeg hadde skulle føde vaginalt noensinne hadde jeg ikke ant hva jeg skulle kjenne etter, selv om jeg har "født" før. Klem.
☆Anonymia☆ Skrevet 16. mars 2008 #19 Skrevet 16. mars 2008 ehm unnskyld meg,men "jeg er ingen feiging ,så jeg føder selvsagt uten,og jeg er kvinne så trenger ikke lystgass"? hovorerende just a tad ?? gratulerer forresten =)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #20 Skrevet 16. mars 2008 Jaja, grattis ;-) Glad jeg ikke er jordmor på den avdelingen, hehe... Ser for meg at du er årets mareritt for dem...
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #21 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer med barn, men vær så snill å kutte ut det derre patetiske martyropplegget. "å, jeg er kvinne og har akseptert at jeg er satt på jorden for å lide for andre". Du er ikke Jesus. Gjesp.
Sjefsmegga Skrevet 16. mars 2008 #22 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerr med en stor fin gutt i hvertfall..og ang revninge. Min mor fikk totalt ruptur og havna på operasjonsbordet da hun fikk meg, hun sleit vel og merke et par år seinere litt med smerter, men så gikk det seg til, og hun har født 3 friske fine unger uten problemer senere :-) Så ikke ta sorgene på forskudd, mange revner fra a-å uten å få plager resten av livet av den grunn... kos deg med den lille
Nykommeren Skrevet 16. mars 2008 #23 Skrevet 16. mars 2008 "Jeg er kvinne, så jeg sa nei til epidural". For en idiotisk påstand. Hvor dum er du?
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 16. mars 2008 #24 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer med en stor liten gutt... Hørtes ut som en lite koselig opplevelse på føden.. Men resultatet er jo kjempe bra.. ) Så er det bare å krysse fingrene for at det gror seg til fint der nede og at du blir bra igjen.. Men må si som noen andre, føle med som en kvinne selv om jeg hadde epidural.. Og en liten stund kan man gå etter at vannet går... Gikk 1,5 døgn.. Nå må du kose deg så godt du kan med den lille prinsen din..
velsignet med to Skrevet 16. mars 2008 #25 Skrevet 16. mars 2008 Gratulerer! Men...jeg er da også kvinne, og ikke så veldig feig heller, men jeg prøvde både lystgass og epidural.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå