*bubbs* Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 (På besøk fra BiM) Jeg oppdaget plutselig i en babybutikk at jeg ikke har peiling på hva babyer har på seg. Jeg trodde det var body, strømpebukse og sparkedress med føtter som var tingen til nyfødte småttiser (det var det den gangen jeg var trillepike for... *gulp* ..alt for mange år siden), men nå finner jeg ikke sparkedresser i det hele tatt. De få heldressene som er ser mer ut som pysjer. Ellers er det masse bodyer med matchene bukser og trøyer. Er det virkelig behagelig og praktisk? Jeg synes det blir helt snålt å kle ungen i jeans og selv de myke buksene ser ut til å stramme over magen. Hva har dere egentlig på babyene deres?
Tommage♀♂ Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har brukt sparkedresser til begge mine, er mange å finne på billigkjedene, og på litt dyrere butikker også for den del=) Men til førstefødte får man valdig mye, så det blir en del matchende sett med body, jakke og bukse/skjørt/kjole ja. Mye hettejakker, utrolig upraktisk for babyer som stort sett ligger=/
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Vi brukte mye body og bukse, eller body og kjole.. Men stømpebukse hvis årstiden tilsier det.. Det finnes mange gode babybukser med sånn bredt bråt oppe, som IKKE strammer over magen.. Klær med hette er utrolig upraktisk.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har ikke brukt det på min, rett og slett fordi jeg ikke syns det er noe fint.. Nå er min sønn sommerbaby, så var det grusomt varmt de første ukene etter fødsel, så det gikk mye i bare body etc. Nå på høsten og vinteren er det body og strømpebukse under fleecedress i vognposen. Men inne her det bare langarmet body og strømpebukse.. Eller sokker og bukse. Kommer litt an på
Knøttefrøken Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 personlig synes jeg sparkebukser/dresser er ordentlig stygt.. synes det er litt gammeldags. Min baby har hatt på seg stort sett body strømpebukse og en joggebukse. evnt kortarmet body og joggedress. Men er helt enig i at hettejakker/gensere er skikkelig ubrukelig, så vi har joggedresser uten hette
*bubbs* Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. mars 2008 Hmm.. Jeg synes det virker både søtt og praktisk når babyene har på seg "babyklær" jeg. Bra at ikke alle sparkebuksene har forsvunnet fra markedet.
Gjest mphs Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Jeg syns sparkebuksene er veldig praktiske og greie på babyer. Jeg brukte det mye til min første og har nå kjøpt enda flere til neste. Har kjøpt en på sparkjøp og noen på babyforetningene slik som Barnas Beste og Barnas Hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå