*bubbs* Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Jeg oppdaget plutselig i en babybutikk at jeg ikke har peiling på hva babyer har på seg. Jeg trodde det var body, strømpebukse og sparkedress med føtter som var tingen til nyfødte småttiser (det var det den gangen jeg var trillepike for... *gulp* ..alt for mange år siden), men nå finner jeg ikke sparkedresser i det hele tatt. De få heldressene som er ser mer ut som pysjer. Ellers er det masse bodyer med matchene bukser og trøyer. Er det virkelig behagelig og praktisk? Jeg synes det blir helt snålt å kle ungen i jeans og selv de myke buksene ser ut til å stramme over magen. Hva har dere egentlig på babyene deres?
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 jeg har funnet en del sparkebukser.. noen på h&m og en del på cubus.. også har zara noen søte sparkebukser. .noen av de bukse og gensersettene er jo søte, men mye blir for fancy og ser lite behagelig ut.. vi har kjøpt masse bodyer også har vi en god del sparkebukser.. det finnes litt her og der enda, bare å titte
Mojo med trollungen Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Hmm jw\eg har kjøpt inn en del sparkebukser, men også sånne myke kosedresser og sokker til, de strammer nok ikke over magen da strikken er tøyelig og myk, det er jo tilpasset babyen men tro det er veldig individuelt hva folk kler på ungen sin, men jeans skal jeg vente med til hun blir litt større. Tror det blir litt klamt med jeans på sommeren
Makko med to små gutter Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 De fleste jeg kjenner med små barn har gått helt bort fra "mini-voksen" klær, det er rett og slett upraktiskt!
Madde/sommergutt:) Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Jeg synes også at det er vanskelig å finn fine og gode sparkebukser til små babyer.. Er nesten ingenting slikt i butikkene.. Så har kjøpt noen andre lette bukser med føtter på, som går opp til livet/midjen.. og en del bodyer:)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Ingen av mine har likt disse sparkebuksene med føtter, så de har jeg nesten ikke fått brukt. Men jeg venter junibarn, så jeg tror nok det blir body og strømpebukse for det meste. Tynne sparkedresser uten føtter og med tynne sokker hvis det er varmere, og bukse/sparkedress etc. utenpå strømpebuksen for varmere dager. Syns jeg ser mange sparkebukser og lignende jeg da, har allerede kjøpt et par som jeg har falt for. Men syns også at myke bukser er godt for barna den første tiden.
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har også slitt med å finne sånne søte, myke sparkebukser, men fant noen på Barnas Hus. Kjøpte en kjempesøt rosa sparkebukse i velour som står "Lille Prinsesse" på.
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Jeg fant mangen fine bukser på exit, er i mykt stoff.. Ellers kommer vi til og bruke bodyer og strømpebukser for det meste, får sommerbarn så blir ikke så mye bukser og gensere tror jeg vi får brukt.. Men til Amalie som er vinterbarn gikk det i bodyer, strømpebukse og joggedress o.l, er ikke helt for og putte jeans på babyer, Amalie er 2 år nå og har 2 jeans bukser men thats it, liker best at dem har gode romslige klær som de kan bevege seg i når dem er såsmå...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 hihi..du hørest akkurat ut som meg sist gang...ante ikke ka eg skulle kle på ungen...ante ikke ka klær eg skulle kjøpe..var litt verre da,visste ikke ka boddy var...når ungen kom ante eg ikke hvodan eg skulle holde den,skifte bleie osv..etter en uke føltes det som om eg hadde vert mamma hele livet..en kommer fort inni det..men det er morsomt å tenke tilbake på den første tiden...da er det litt rart,selv om det er fantastisk da:) godt råd.lån en baby og få undervisning i bleieskift og andre ting..trudde eg var forberedt,hadde lest mangen bøker,men skifte bleie kunne eg ikke:) får du ungen når det er kaldt..ull inderst..ullboddy,ullstrømpebukse..hel dress utenpå er lettvindt:) eller bukse og genser.. pass på at ikke ungen har det for varmt..lykke til..
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Flotte og gode sparkedresser finner man på Bogerud
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 har kjøpt noen gode sparkebukser i et par butikker her i drammen som kun har barneutstyr. ellers kikket jeg litt på nettet og så de hadde noe på barnas hus.... blir handletur dit om ikke så lenge. med min første brukte jeg bare myke lette klær. arvet og fikk i gave noen dongeri-dresser, men brukte de aldri.
Venter på bitteliten Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 Noen tips angående klær: 1) Styr i alle fall unna hettegensere - det er fullstendig unødvendig staffasje. Spebarn bruker ikke hette - skal de ha noe som varmer om ørene må det være lue. Hettene er bare i veien når ungen skal sove...min erfaring i alle fall. 2) Kjoler til spebarn-jenter er egentlig også unødvendig. Det er veldig søtt på, men forferdelig upraktisk. Særlig i vogn, da ender kjolen gjerne rundt halsen på snuppa. 3) Generelt vil jeg si at: alle klær man kan ta på barnet uten å dra det over hodet deres er å foretrekke (alle fall de første månedene). F. eks bodyer med knepping/ knyting foran. I stedet for gensere – småjakker med knapper/ knyting foran (uten hette). Av-og-påkledning går så mye lettere da! Av sparkebukser hadde jeg også gått for den typen med knapper foran eller i skrittet. De som bare har knapper i ryggen er litt mer upraktiske – da må du ta av hele sprakebuksa hver gang barnet gjør seg ut. Og noen barn gjør seg ofte ut... 4) Det er visst in å kle spebarn opp som små voksne, men det er greit å kle dem mest mulig praktisk spør du meg. Myke klær er derfor å foretrekke. Jeans (f. eks) kan man alltids ta på dem senere.
afrodite79 Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 Lurer på om dere alle har tenkt å kle på småttisene strømpis? Har termin 9 juli og jeg tror varmen må ses ann. Myke gode bomullsbodier og bukser med hel fot tror jeg det kommer til å gå mest i her. Evt tynn bomullsjakke over.
enik<3M06&L08<3 Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 hei.. forrige gang fik jeg april barn, nå blir det julibarn... forrige gang brukte jeg mye strømpebukser, bodyer, og sparkebukser/joggebukser i starten! i juni/juli/august ble det alt får vart, da brukte jeg veldig mye av disse tynne bomulls dressene med korte armer og ben, når det var fint vær... det jeg ser på når jeg handler baby tøy, er at jeg ikke vil ha det som er stivt, også helst ikke delte plag i begynnelsen, min sønn er snart 2, og jeg er fremdeles veldig glad i bodyer, da slepper man at det sklir opp hele tiden!! spebarn= bodyer,strømpebukser,sparkebukser, joggebukser(med bred kant i livet er gode) det er det jeg liker best:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå