line_n & sara Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 altså..skal til barcelona og en liten fransk by til sommeren, sara er da 6,7 mnd.. hvis vi skal ta taxi, må vi jo ha sete! burde vi ta med, eller satse på at tbanen og tog går dit vi vil!! vi er ikke akkurat godt kjent, så taxi er å foretrekke... eller får man leid et i barcelona, kansje? hva gjør jeg?
klg,2 boys now:) Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 går an å leie tror jeg.vi undersøkte det da vi skulle til england å det var dyrt 6pund dagen..ganske dyrt d.fikk heldigvis låne hos en bekjent som bor der.går evt an å se om dere kan kjøpe ett sete når dere kommer ditt.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Jeg var alt annet enn kjent i London de første gangene jeg var der, men jeg tok før metroen enn taxi... Og det å ta tog el bane er jo en veldig fin måte å gjøre seg kjent i en by/land på. Da må man lese litt kart og finne ut steder som passer med stopp ++ så jeg ville valgt bane/tog og ihvertfall droppa sete. Dess mindre en har med seg utenlands dess bedre er det!! Dere skal jo sikkert ha med vogn også, og da begynner det å bli en del... Men dette er jo bare min mening, dere finner jo selv ut hva som passer dere best. Jeg ville aldri tatt med mer enn høyst nødvendige ting og unngått bil/taxi.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Når hun er så lita, er det jo ikke særlig stress å ha med sete, da. Babysetene er jo nette og små. Kanksje dere kunne skaffe dere et sånt understell å kneppe den på, så har dere vogn og sete i ett? Jeg tror jeg ville tatt med. Plutselig står du der og er nødt til å ta taxi. Og om de spanske taxisjåførene ligner bare litt på de italienske er det med livet som innsats...
86frøken & lille krapyl Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Vi er midt oppi "ta med eller ikke ta med"-diskusjonen. For vår del er det både positive og negative sider med begge deler. Hvis man tar med setet er det er risiko for at det blir ødelagt under transporten (og da hjelper det jo lite å ha tatt det med). Man får også en ekstra bagasje og man har som regel nok å drasse på allerede. Fordelen er jo at man er sikker på at ungen sitter trygt underveis og at man slipper å lete etter taxier med barneseter. Det du burde vurdere er om dere kommer til å ta taxi så mye at det er stor risiko for at hun kan komme til å måtte sitte usikret og også finne ut hvor enkelt det er å få leid et bilsete. Vet jo ingenting om hvor eller hvordan dere skal reise, så er vanskelig for meg å vurdere dette. Tipset mitt er å tenke sikkerhet og finne ut hva som er den mest praktiske løsninga for dere med tanke på bosted underveis og behovet for å ta taxi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå