Gå til innhold

Babyen vår klorer seg til blods!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 2 mnd. Han har siste 2-3 ukene hatt utslett i ansikt, nakke og på ørene. røde prikker som blir helt tørre, og huden hans kjennes nesten ut som sandpapir. Jeg har med min beste måte forsøk å smøre masse fuktighetskrem (babyline sin, sebamed sin, og også brukt spenol) men utslettet er der fremdeles. for noen dager siden begynte det å klø, og nå klorer han seg opp i ansiktet. vi må bruke votter på han stakkars! Han skriver og klør og klør.... så roer det seg litt, og blusser plutselig opp igjen, og han klør og skriker. Jeg fikk beskjed om å bruke litt eurax på han (helsesøster på helsestasjonen) og det hjelper jo litt, men han klør masse likevel. vokner midt på natta å bare hyler og klør og klør.

broren hans hadde litt atopisk eksem, men han klødde ikke. jeg har slik stereoidekrem her, og lurer nesten litt på om jeg skal prøve litt... jeg synes så synd på han!!! skal til lege i morgen uansett, men... huff... dakars liten!

allergi kan det være? atopisk eksem? forsøkt å kutte ut melk, uten noen bedring. har også droppet cerazette siden han ble dårlig først da jeg begynte på dem... men trenger mer tid på å finne ut av det.

noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt...

Skrevet

kan være atopisk eksem. prøv med aderma exomega (apotek), den er best. og fortsett med votter. det er reseptfri kortison å få kjøpt, men oppsøk lege først likevel.

Skrevet

kan jeg bruke hydrokortison?

eller er den for sterk? tenkte jeg skulle ringe legevakta han klør så fælt

Skrevet

den vi kjøper heter mildison. men jeg er ikke lege, altså. bruker du den, skal du smøre med hudkrem etter 15 min.

Skrevet

Er det utslettet i ansiktet han klør av, eller kan det være at han har "skurv?" Slikt hvitt belegg i hodebunnen? Det klødde i hvert fall minsten vår noe helt utrolig av. Men han rakk jo ikke opp til hodet, og resultatet var oppklort ansikt, slik at han også måtte ligge med votter. Jeg skjønte til slutt hvorfor det klødde, fikk fjernet belegget og hadde verdens dårligste samvittighet...

Skrevet

Slik holdt datteren min på også, og hun hadde atopisk eksem. Kontakt fastlegen din, og be beskjed om at du vil til en hudspesialist.

Lykke til!

Skrevet

Minner om sånn min Lotte hadde når hun var liten, hun hadde atopisk eksem, og hun klødde til hun blødde og det så rett og slett helt for jævlig ut til tider.. vi smørte henne med aderma krem, får kjøpt det på apoteket reseptfritt, men det virket ikke så bra. så hun fikk hydrokortison og antibiotika kur, det ble bedre og vi smører henne ennå med aderma selvom hun ikke har så mye utslett akkuart nå, men viktig å holde huden fuktig med en slik krem og ikke gi seg når kuren er ferdig og huden ser bra ut.. Men er jo ikke bra med alt kortison heller i lengden, men må man så man. kontakt lege så ordner det seg nok :-)

LYKKE TIL! :D

Skrevet

Her fikk lillegutt utslett når han var 6 uker. Utslettet kalles hormonutslett/melkeutslett og ser ut som bittesmå kviser. Når de tørker kjennes det ut som sandpapir. Datteren min hadde også det når hun var 6 uker. Det er ikke farlig, men helt normalt :o)

Det er vi mamma'r som kvitter oss med hormoner som går over i melka. Her varte det noen uker med snuppa, lillegutt har hatt det 1 uke nå, så det er vel borte om 2 uker tenker jeg.

Skrevet

midison er kortison krem .som kan brukes i ansikt får den på resept

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...