Gjest Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 heisann lurer på om det er flere der ute som nettopp har sluttet med prevensjon og som går og venter på første menstruasjon igjen ?? jeg sluttet med P -sprøyta tidlig i februar og går lissom bare å venter på mens igjen .. har mye menssmerte lignende , men ingen mens enda Tenker at det er lettere å følge med på prøvingen når mens syklusen har startet opp igjen Men vet at dette kan ta lang tid ! Noen som vil dele erfaring ? ( håper på 2009 baby )
BabyMe Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har desverre ingen erfaring med p-sprøyta, men har hørt at det kan ta ganske litt tid for noen å få tilbake den "vanlige" mensen igjen. Jeg har sluttet på p-pillenene en gang og da fikk jeg egentlig den "vanlige" mensen relativt fort tilbake i riktig syklus.
Mimi82 Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Hei! Vi er nesten i samme båt Jeg har nettopp sluttet på p-piller og venter på å få tilbake mensen igjen.. for min del så regner jeg ikke med at det skjer noe før om en tre-fire uker dersom syklusen kommer seg på tur igjen med en gang Drev og vurderte litt om jeg skulle fortsette med et brett til, for så å starte prøvingen, men etter å ha lest litt på bl.a. lommelegen.no hvor det stod en del om at det kan ta litt tid før syklusen er tilbake i gjenge, så ble vi enige om at jeg slutter nå, og så begynner vi å prøve når jeg har kommet på "riktig spor". Ikke minst med tanke på at dette kan ta tid, så synes jeg det var like greit å slutte nå og heller bruke annen prevensjon i mellomtiden Har en venninne som brukte p-sprøyte for en del år siden, og for henne så tok det noen måneder før hun var igang igjen, så sikkert lurt å slutte i god tid i forhold til når man ønsker å begynne å prøve Håper på å få baby i 2009 jeg også, tenker også sånn at det er litt greiere å følge med på prøvingen dersom jeg har fått tilbake mensen først Er litt spent på om det går greit, har gått på p-piller i 10 år uten opphold.. men satser på at det går bra Tenker dere å begynne prøvingen så fort du får tilbake TR eller?
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Så gøy da kan vi jo følge hverandre fremover da.. hadde vært spennende asså vi prøver forsåvidt nå vi da, hvis jeg kan kalle det det vi har sex og sånt som vanlig bare uten prevensjon... så her er det litt sånn at vi tar det som det kommer men håper jo at det ikke tar så veldig lang tid før jeg blir gravid, men er samtidig veldig klar over at det kan ta veeeeldig lang tid også så får bare vente å se.... nå går jeg først å venter på TR Har gått på sprøyta i 2 år akkurat og sluttet i februar så veldig spennede å se hva som skjer fremover
Mimi82 Skrevet 17. mars 2008 #5 Skrevet 17. mars 2008 Ja, det hadde vært kjempeartig å følge hverandre i tiden framover! Er så utrolig spennende synes jeg, er nesten litt rart å tenke på at nå er det faktisk vår tur - og dersom vi er heldige så har vi en liten en i familien til neste år Har dere barn fra før av eller er det førstemann? Vi har ingen unger fra før, har en del tante- og onkelbarn begge to, tror det er noen besteforeldre som venter spent på at vi skal komme etter Har vært sammen i snart 5 år, og er straks 26 (jeg) og 29, så føler det er på tide - passer bra nå i hvertfall
Gjest Skrevet 18. mars 2008 #6 Skrevet 18. mars 2008 Ja det er veldig rart og tenke på at kanskje man sitter med en liten baby om 1 år forhåpentligvis men får jo bare se når ting skjer nei vi har ingen barn fra før så derfor ekstra spennende syns jeg er så klar for at vi skal bli 3 *hihi* vet mamma hadde blitt helt i ekstase hvis jeg hadde blitt gravid koslig å tenke på.. jeg er strax 22 år og samboer blir 24 .. har vært sammen i 7 år i juni så syns det passer med en liten en snart alt ligger til rette liksom *kjempe spennende*
Ballerinas Skrevet 18. mars 2008 #7 Skrevet 18. mars 2008 Hiver meg også med i denne båten! Sluttet på pillene for fem måneder siden og venter enda på mensen, hadde tenkt å starte prøvinga i april, så håper tanta kommer snart.. Er jo ikke krise om tanta venter enda en stund før den kommer, men jeg tenker også at det er lettere å følge med når man har en syklus! Begynner å bli ganske lei av å vente må jeg si! Blir spennende å se om deres syklus stabiliserer seg fort, håper det:)
Mimi82 Skrevet 19. mars 2008 #8 Skrevet 19. mars 2008 Hei jenter! Nå har jeg tatt påskeferie - skal bli deilig med noen dager fri! Skal bruke noe av tiden hjemme (holder på å pusse opp badet), og så skal vi reise bort i helga. Skal bli stas å komme seg ut av dette støvete huset en stund Er så liten vits i å vaske noe særlig heller, det blir jo like fort skittent igjen.. Får heller satse på storrengjøring når vi er ferdige! Når påska er over nærmer det seg april med stormskritt, håper vi kommer oss på tur alle sammen så vi får begynt på prøvinga! Ha ei kjempefin påske - gleder meg til å følge dere i tiden framover!
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #9 Skrevet 19. mars 2008 GOD PÅSKE kos dere masse og nyt fridagene ! det skal jeg hvertfall har ingen planer enda, men det er jo bare deilig **påskehilsen**
Gjest Skrevet 19. mars 2008 #10 Skrevet 19. mars 2008 så spennende for deg da håpe det klaffer for deg snart da er jo ikke lenge til april nå .. du får holde oss oppdatert *hihi* her går jeg bare å venter på tanta ja .. hadde aldri trodd jeg skulle glede meg til det *hihi* rart det der
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2008 #11 Skrevet 19. mars 2008 hørt skrekkhistorier med folk som ikke får igjen mensen på over 1 år når de har brukt p-sprøyta :S .. ellers har jeg nettopp sluttet med plasteret og venter på min første mens uten prev. ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå