Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann :)

lurer på om det er flere der ute som nettopp har sluttet med prevensjon og som går og venter på første menstruasjon igjen ??

jeg sluttet med P -sprøyta tidlig i februar og går lissom bare å venter på mens igjen .. har mye menssmerte lignende , men ingen mens enda :)

Tenker at det er lettere å følge med på prøvingen når mens syklusen har startet opp igjen :) Men vet at dette kan ta lang tid !

Noen som vil dele erfaring ?

( håper på 2009 baby )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har desverre ingen erfaring med p-sprøyta, men har hørt at det kan ta ganske litt tid for noen å få tilbake den "vanlige" mensen igjen. Jeg har sluttet på p-pillenene en gang og da fikk jeg egentlig den "vanlige" mensen relativt fort tilbake i riktig syklus.

Skrevet

Hei!

Vi er nesten i samme båt :) Jeg har nettopp sluttet på p-piller og venter på å få tilbake mensen igjen.. for min del så regner jeg ikke med at det skjer noe før om en tre-fire uker dersom syklusen kommer seg på tur igjen med en gang ;) Drev og vurderte litt om jeg skulle fortsette med et brett til, for så å starte prøvingen, men etter å ha lest litt på bl.a. lommelegen.no hvor det stod en del om at det kan ta litt tid før syklusen er tilbake i gjenge, så ble vi enige om at jeg slutter nå, og så begynner vi å prøve når jeg har kommet på "riktig spor". Ikke minst med tanke på at dette kan ta tid, så synes jeg det var like greit å slutte nå og heller bruke annen prevensjon i mellomtiden :) Har en venninne som brukte p-sprøyte for en del år siden, og for henne så tok det noen måneder før hun var igang igjen, så sikkert lurt å slutte i god tid i forhold til når man ønsker å begynne å prøve :)

Håper på å få baby i 2009 jeg også, tenker også sånn at det er litt greiere å følge med på prøvingen dersom jeg har fått tilbake mensen først :) Er litt spent på om det går greit, har gått på p-piller i 10 år uten opphold.. men satser på at det går bra :)

Tenker dere å begynne prøvingen så fort du får tilbake TR eller?

Skrevet

Så gøy da :) kan vi jo følge hverandre fremover da.. hadde vært spennende asså :) vi prøver forsåvidt nå vi da, hvis jeg kan kalle det det :) vi har sex og sånt som vanlig bare uten prevensjon... så her er det litt sånn at vi tar det som det kommer :) men håper jo at det ikke tar så veldig lang tid før jeg blir gravid, men er samtidig veldig klar over at det kan ta veeeeldig lang tid også :) så får bare vente å se.... nå går jeg først å venter på TR :)

Har gått på sprøyta i 2 år akkurat og sluttet i februar så veldig spennede å se hva som skjer fremover :)

Skrevet

Ja, det hadde vært kjempeartig å følge hverandre i tiden framover! :) Er så utrolig spennende synes jeg, er nesten litt rart å tenke på at nå er det faktisk vår tur - og dersom vi er heldige så har vi en liten en i familien til neste år :)

Har dere barn fra før av eller er det førstemann? Vi har ingen unger fra før, har en del tante- og onkelbarn begge to, tror det er noen besteforeldre som venter spent på at vi skal komme etter ;) Har vært sammen i snart 5 år, og er straks 26 (jeg) og 29, så føler det er på tide - passer bra nå i hvertfall :)

Skrevet

Ja det er veldig rart og tenke på at kanskje man sitter med en liten baby om 1 år forhåpentligvis :) men får jo bare se når ting skjer :)

nei vi har ingen barn fra før så derfor ekstra spennende syns jeg :) er så klar for at vi skal bli 3 :)*hihi* vet mamma hadde blitt helt i ekstase hvis jeg hadde blitt gravid :) koslig å tenke på..

jeg er strax 22 år og samboer blir 24 .. har vært sammen i 7 år i juni :) så syns det passer med en liten en snart :) alt ligger til rette liksom :)

*kjempe spennende*

Skrevet

Hiver meg også med i denne båten! :) Sluttet på pillene for fem måneder siden og venter enda på mensen, hadde tenkt å starte prøvinga i april, så håper tanta kommer snart.. Er jo ikke krise om tanta venter enda en stund før den kommer, men jeg tenker også at det er lettere å følge med når man har en syklus! Begynner å bli ganske lei av å vente må jeg si! Blir spennende å se om deres syklus stabiliserer seg fort, håper det:)

Skrevet

Hei jenter! :)

Nå har jeg tatt påskeferie - skal bli deilig med noen dager fri! Skal bruke noe av tiden hjemme (holder på å pusse opp badet), og så skal vi reise bort i helga. Skal bli stas å komme seg ut av dette støvete huset en stund ;) Er så liten vits i å vaske noe særlig heller, det blir jo like fort skittent igjen.. Får heller satse på storrengjøring når vi er ferdige! :)

Når påska er over nærmer det seg april med stormskritt, håper vi kommer oss på tur alle sammen så vi får begynt på prøvinga!

Ha ei kjempefin påske - gleder meg til å følge dere i tiden framover! :)

Skrevet

GOD PÅSKE :)

kos dere masse og nyt fridagene ! det skal jeg hvertfall :) har ingen planer enda, men det er jo bare deilig :)

**påskehilsen**

Skrevet

så spennende for deg da :) håpe det klaffer for deg snart da :) er jo ikke lenge til april nå .. du får holde oss oppdatert *hihi* her går jeg bare å venter på tanta ja .. hadde aldri trodd jeg skulle glede meg til det *hihi* rart det der :)

Skrevet

hørt skrekkhistorier med folk som ikke får igjen mensen på over 1 år når de har brukt p-sprøyta :S ..

ellers har jeg nettopp sluttet med plasteret og venter på min første mens uten prev. :) ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...