Gå til innhold

Tidlig å begynne å handle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå 20 uker på vei, og vi har så vidt begynt å se på litt utstyr. Vi tenker vel å kjøpe en del brukt, har ikke verdens beste økonomi (jeg studerer), og synes det er litt bortkasta å bruke mange tusen ekstra bare for å få noe nytt, når det er mye fint å få brukt.

Mannen min mener at det er litt tidlig enda, og jeg er jo enig i at vi fortsatt har god tid. Men nå har vi kommet over noen gode tilbud (voksipose til 500 kr, bare brukt 1 år, og Teutonia vogn til 1500 kr), så jeg synes det er dumt å bare la det passere i håp om at det dukker opp noe lignende nærmere termin. De har også tilbud på bilstoler for øyeblikket, ikke super-rabatt, men likevel noen kroner å spare.

Hva tenker dere andre om dette? Når er det "fornuftig" å begynne å handle? Er jo greit å fordele utgiftene litt også synes jeg, så slipper vi få alt på en gang. Og ei jeg kjenner fødte 3 uker før termin, de hadde ikke handlet inn noe, så samboeren hennes fikk det litt travelt...

Tar også gjerne i mot råd og tips om vogner, bilstoler osv :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere har dårlig råd er jo det beste å fordele kjøpene utover. Også tenker i allefall jeg på at jeg vet ikke hvor lenge formen min holder seg slik at jeg kan gå i butikker. og det er nok godt å være ferdig før terminen nærmer seg alt for masse!

Også som du sier, slike tilbud trenger ikkeå dukke opp igjen.

Kjør på sier jeg:)

Skrevet

Hei!

Vi kjøpte vogn på finn.no da jeg var bare 10-11 uker på vei, nettopp fordi vi ikke kunne la en god pris gå fra oss.

Det er utrolig mye som skal skaffes til veie, så jeg foretrekker å fordele handlinga utover. Jeg er heller ikke verdens mest shopping-glade person, så det blir pes uansett - dette er jo veldig individuelt, da.

Skrevet

tidlig nei:) vi har kjøpt mye allerede vi:)

Skrevet

vi har kjøpt mye klær, og en del tepper og sengetøy.. så skal vi bestille vogn i slutten av mnd.. så kjøper vi seng og stellebord litt senere, nærmere mai/juni.. synes det er koselig å forberede oss tidlig jeg.. er 20 uker på tirsdag

Skrevet

jeg er 24+5 nå, og vi har så og si alt klart... det meste av dyre ting har vi faktisk fått i gave; bilstol og vogn fikk vi av min farmor, seng kjøpte vi selv - og så fikk vi dyne og sånn av mamma, lekegrind får vi, samme med bæresele og stellekommode... så oss er det i alle fall ikke synd på!

Men veldig godt å se at ting begynner å komme i orden allerede nå, dessuten er det så greit å fordele innkjøp av både stort og smått litt utover svangerskapet sånn at vi kan spare mest mulig av engangsstønaden jeg får etterhvert til månedene etter fødsel. For det skal vel til stadighet fylles på med klær og utstyr ettersom småen vokser.

Skrevet

se dere om etter pent brukte ting og begynn nå..da har dere god tid..tar tid å finne brukt som er akkurat som er bra...annbefaler deg å kjøpe bilste nytt og madrass..ellers er eg veldig for å kjøpr brukt:) lykke til..er i uke 16 og handlet kommode t babyen hinn dagen...

Skrevet

Så masse dere har handlet inn!!!

Jeg er en shoppingglad person, og gleder meg masse til handlingen. Tenkte å vente til starten av mai, da jeg har termin i midten av juli... Jeg har funnet vogn og bilstol som jeg ønsker meg, men ellers er ikke alle store ting plukket ut.

Så, det jeg har handlet er fem bodyer.... Vet liksom ikke helt når det er "trygt"....

Skrevet

Vi har ca alt i hus fra sist gang, men min erfaring fra da var at det var veeeeeeeldig greit og ha ting i hus ei stund før termin..

Jeg gjorde i stand alt ca 1-2 mnd før termin for sleit med bekkenløsning fra 4 mnd og den ble ikke akkurat bedre utover svangerskapet så det var SÅ godt og være ferdig med innkjøpene i god tid, og siden dere har funnet såpass gode tilbud så sier jeg bare slå til :-)

Skrevet

Jeg er 20uker nå og har allerede vogn, bilsete, tepper, badehåndkle, bestilt sengetøy og begynt å kjøpt inn litt klær. Etter å ha erfart hvordan man blir den siste tiden så velger jeg å begynne tidlig. Det er så mye som skal på plass, ikke bare de store tingene men også alle de små. Alt i alt så koster dette en del tusen og da er det ikke så dumt å begynne tidlig :)

Skrevet

Min mann var slik som din under forige sv.skap, det hastet liksom aldri med noe ;) Så ble jeg sengeliggende i 28. uke, og vi manglet masse! Vi fikk vite at de mest sannsynlig ville forløse han 6 uker før termin, og da endte det med at mannen og mamma måtte ut å handle alt vi trengte i løpet av 2 uker... Det var både upraktisk, hektisk og ikke minst kjempe dyrt!!! Ble til at vi måtte kjøpe det første og beste fordi vi ikke hadde tid til å se etter tilbud. Vil anbefale deg å starte hvis dere har dårlig råd ;)

Skrevet

jeg er 15+1 og har kjøpt noen klær alt. har vogn og seng fra før, men skal kjøpe endel annet.... sist var jeg sjuk,sjuk,sjuk og sjuk, så det ble stress da mormor og pappan måtte ordne en hel del da pjokken kom i uke 34....

Skrevet

Ettersom dette er en liten bonus baby, så må vi kjøpe alt nytt. Vi ga bort alt ca 3 mndr før det viste seg at en liten spire klorte seg fast.

Ja så da må vi bare kjøpe inn alt nytt, har et par plagg som vi har tatt vare på.

Skrevet

Jeg er 15+2 og har fått i hus vogn og bilsete. Skal bestille seng og vippestol på nettet nå når jeg bare finner det jeg vil ha=)

Har masse klær fra min sønn så venter til etter UL med klær for å se om vi får vite hva det er... om det er gutt slipper vi å kjøpe så mye nytt med det første, men selvfølgelig skal det handles inn litt=)

Skrevet

Jeg tenker nok litt på hva om jeg blir dårlig ja, og ikke får gjort noe selv. Eller om ungen kommer mye for tidlig. Er ikke så redd for å sende mannen min på handletur alene, det klarer han nok fint, men vil jo gjerne ha et ord med i laget jeg og. Særlig når det gjelder vogn osv, det er drøyt 20 cm høydeforkjell på oss, så jeg tror det er viktig begge får prøvd at den passer.

Han tenker nok mer "hva om det skjer noe med ungen og det ikke går bra", men vi kan jo ikke tenke sånn hele svangerskapet heller. Alt var bra på UL, og magen vokser, så det skjer da noe der inne :-)

Det er ikke sånn at vi har elendig råd heller, men det tyter ikke penger ut av ørene på oss, for å si det sånn, så greit å fordele litt kostnader. Men nå er han enig i at vi skal bruke lørdag på å se på utstyr (da kan antakelig foreldrene mine være med også, det er de som skal betale for vogna ;-) ), da er det lettere å se etter noe brukt og synes jeg.

Skrevet

siden dere har dårlig råd, så er det jo mye bedre å kjøpe litt og litt..fordele kostnadene utover mnd..

Og kommer det et bra tilbud så er det bare å slå til :)

Jeg hadde nok kjøpt den vognposen og vogna jeg :) er ikke sikker du kommer over et like bra kjøp visst du venter..så slå til :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Synes ikke det er tidlig jeg. Vi begynte etter ordinær ul i uke 18 vi.

Som de skriver over her så vet man faktisk ikke hvordan formen blir utover svangerskapet!

I tillegg så synes vi som du at det er veldig greit å fordele utgiftene litt utover. Og når man finner gode tilbud både på brukt og nytt så hvorfor skal man ikke benytte seg av det?

Lykke til med handlingen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...