Gå til innhold

Flere enn meg som er gift med en dramaqueen her??? Hehe! (LANGT!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har holdt på med hussalg i over et år nå, og vi har fått hele greia langt oppi halsen, for å si det mildt. Men nå - endelig - så ser det ut som det skal ordne seg. Det er ei dame som vil bytte leilighet med oss, og vi syns ikke vi har noe annet valg enn å gjøre det. Dessuten er leiligheten hennes perfekt for oss.

MEN - jeg har lyst til å gjøre ting på en skikkelig måte denne gangen, ikke stresskjøpe sånn som vi gjorde da vi kjøpte leiligheten vi bor i idag. Så jeg er veldig tilbakeholden og forsiktig, og mener vi må gjøre ting på sikrest mulig måte. (Damen vi skal bytte med har enda ikke lagt ut for salg, derfor har hun ikke tatt noe takst på huset eller noe, bare verdivurdering av vår megler.)

Mannen min har de siste dagene - før vi fikk innvilget lån i banken - gått rundt og sagt at vi har solgt leiligheten vår, og sagt til eieren av det andre huset at vi kommer til å gå for dette osv osv - UTEN at vi har visst om banken vil gi oss lån. Og det syns jeg er litt dumt. Vi har jo ikke visst om det ville gå i orden, og da kan han ikke gå rundt å si til folk at vi har solgt leiligheten vår.

Og når jeg da påpekte dette overfor han flere ganger, og ba han slutte å si dette, så ble han sur og lempa plutselig ALT ansvaret over på meg. Hvis jeg ville ha en takst på det huset osv osv, så fikk jeg fikse ting selv. Han fraskrev seg plutselig alt ansvaret, nekter å ta telefonen når megleren ringer, ber MEG ringe og spørre om alt mulig etc etc. Selv om det er han som har styra med dette hele det året vi har prøvd å selge. Jeg har jo ingen peiling på ting som dette, og føler meg bare dum når jeg må ringe megler, huseier osv.

På fredag toppet det seg helt. Da hadde vi fått innvilget lån til dette huset, men vi måtte ha foreldrene mine som medlåntagene isteden for kausjonister pga at lån mannen min tok opp for to år siden for å dekke inkassogjeld. Selv om mannen min ikke har noen betalingsanmerkninger i dag, og han er en god betaler nå, så skjønner banken vår hva dette lånet hans dreier seg om, og det er jo ikke så positivt.

Dette ble da mannen min sur for, og mener at det er urettferdig at dette skal forfølge han ennå. Han har jo gjort opp for seg, og har betalt ned på dette lånet i flere år nå. Jeg forklarer han at sånn er det bare, og han må akseptere det. Dette lånet kommer til å henge på han til det er nedbetalt, og det kommer tydeligvis til å ha betydning for oss når vi vil ta opp lån.

Alt dette, samt at jeg er litt forsiktig og tilbakeholden med tanke på takst osv, gjør at han ble helt krakilsk! Han begynte å legge ut om at nå hadde han ikke bare vår nåværende leilighet langt oppi halsen, han hadde banken vår langt oppi halsen, og nå også den nye leiligheten vi vil bytte til langt oppi halsen. Han snudde plutselig tvert om og syns at nå kunne vi bare drite i alt sammen, og bare fortsette å bo der vi bor i dag, for når banken skal være sånn mot oss, så kan de bare ha det så godt!

Herregud, han tok helt av! Mente jeg ikke stolte på han, fordi jeg ville ha en takstmann til å se på det huset, og fordi jeg hadde tatt med meg faren min til å se på huset sammen med meg, selv om mannen min allerede hadde vært der sammen med meg og hadde sagt at huset så helt fint ut. (Jeg tok med meg faren min dit, fordi han var nysgjerrig, og fordi mannen min var på jobb da jeg hadde lyst til å kikke på den igjen.)

Nei, herregud, jeg ble helt satt ut av han! Så jeg orka ikke å ha han i huset, og "kasta" han ut for kvelden! (Han hadde uansett planer om å besøke venner.) For en dramaqueen jeg har gifta meg med!!! Er det muuuulig!!! Verre enn kjerringer jo!

Han innrømmet å være dramaqueen da, og nå er vi venner igjen! Hehe!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel hende han bare fikk nok akkurat der og da. Han har strevd og styra bare verre, kanskje bekymret seg, også følte han bare der og da, at du ble vanskelig for han.... Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare hva jeg mener, men... det toppa seg bare for han? Kan jo hende han har dårlig samvittighet også da, for den inkassogjelda hans... Tror bare han trengte å blåse ut litt jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...