Gå til innhold

Tips for å bli kvitt psoriasis??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe gode tips /råd for å bli kvitt psoriasis?

Venninna har kroppen full, og er så lei seg. Skulle så veldig ønske at hun fant noe som hjalp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes kremer på resept som hun kan få av legen.., men regner med at hun har vært hos legen og pratet med han???

Ellers så er saltskrubb i bad veldig bra.. , passe på og ikke stresse.. det kan forverre psoriasisen.., det samme om man er i psykisk ubalanse sånn generelt.. Nå kommer det jo en fin årstid nå.. Sol.., masse sol hjelper mye på psoriasis.. Men om hun har veldig mye så kan det jo også være at hun kan ha krav på behandlingstur et par ganger i året.. det er ofte til Spania.. 4 uker i strekk.. behandlingen i sin store helhet er nesten bare og ligge på stranden i 8 timer pr. dag og bade i saltvann....

Man kan også få lysbehandling hos flere klinikker her hjemme i Norge.. =)

Skrevet

min mor har vært litt plaget, litt her og der, hun bruker noe som herbalife selger som heter celluloss eller neo sånt, hun har aldri hatt det etter hun begynte på det. så det kan nok hjelpe iallfall.

Skrevet

Ta en tur til Dødehavet og bad der. Det skal hjelpe veldig. Jeg kjenner en person som gjorde det.

Skrevet

Dessverre tror jeg hun må få medisiner på resept. Det finnes sprøyter med medinsiner som heter Enbrel og Humira, men disse koster ca 100 000 kr året. Mannen min får disse på resept og så betaler trygdekontoret for de (han betaler kun egenandel). Han har gått fra å ha masse psoriasis til null og niks :-) Før brukte han en sånn en krem som myket opp den tørre huden. Husker ikke helt hva den heter, men den var også på resept, og så spiste han noen tabeletter en gang i uka. Ellers har jeg hørt at sol og varme hjelper, samt å bade i saltvann. Kostholdet har visst også mye å si. Ta Omega-3 og spis mye fisk og grønnsaker. Venninna di kan søke seg på solferier med psoriasisforeningen. Da får tror jeg hun kan få sponset en god del av sydenturen (men da reiser hun sammen med andre med psoriasis da). Tror det er til Gran Canaria.

Har levd tett oppi en med psoriasis selv og skjønner godt at det kan være tøft for venninna di. Mannen min har som sagt ingen psoriasis igjen etter han fikk disse mirakel medisinene, så jeg håper kanskje legen hennes kan hjelpe henne med slike, men jeg vet også at det er utrolig vanskelig å komme gjennom nåløyet for å bli godkjent for sånne medisiner! Lykke til i hvertfall!

Skrevet

hvor i landet bor du?

Sjekk www.restsenter.no. Saltvannstanker

Skrevet

shine-club.com

basic-pack.

er selvmedlem. ei venninne ble kvitt psorisisen på begge føttene. en annen jeg kjenner ble kvitt eksem på begge armene, etter ca 1 mnd var han helt bra..

Skrevet

;) Skål frk anonyma....

shineclub.com skal det vel være....

Skrevet

En gammel dame jeg snakket med, har fått god hjelpe etter at hun begynte å ta polarolje hver dag! Hum var kjempe plaget før, hun får forsatt utbrudd avogtil, men mye sjeldnere og mye mindre utbrudd enn før! Kanskje det er berdt ett forsøk!?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...