meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Hvordan går det? Har det gitt seg litt? like dårlig enda? Jeg er sur siden den nye koppen lakk for andre gang (på tross av at den ble brukt som den skulle). Og smertene har gitt seg etter 6 dager nå!
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Hei!!! Var kjempefin i går men glemte cyklokapron på kvelden igår og i natt var det helvete igjenm:_( Er så redd fordi det står på pakken "3-4 tabl 3-4 ganger daglig i 3-4 dager"... hvao m det ikke gir seg?
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2008 Om det ikke gir seg, så drar du på legevakten. Om det er 500 ml på et døgn, er det ganske voldsomme mengder. Da jeg lette i går fant jeg at 50 ml er normalt og over 80 regnes som kraftig. Og det var i løpet av hele blødningen! Jeg ringte legevakten en gang jeg hadde en veldig smertefull periode med mye klumper osv, og da sa de at om det var unormalt mye for en selv, var det nok til å kontakte legen.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 jeg kan vel ringe gyn. istedet siden jeg var innlagt der? er liksom veldig dårlig hjelp å få på legevakten her, de vet veldig lite og forstår ikke hva jeg sier og jeg forstår ikke de heller. de er fryktelig ubehjelspomme. veldig godt å høre at du er bedre da:)) jeg tror jeg er litt bedre, altså, jeg er jo ikke sånn som jeg var dagen jeg ble innlagt, men det var endel i dag tidlig. virker bedre nå enn det var da.. jeg er drittlei dette.. har du vurdert pstav?
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2008 Ja, du kan jo selvf ringe de. He he, er nok bedre det! Jeg syns hvertfall ikke du skal være redd for å ringe de om du blir verre eller det ikke gir seg. Er jo ikke helt normalt det her. P-stav er ikke aktuelt iflg mine leger, siden jeg reagerer med blødninger på alle hormonelle prevensjonsmetoder jeg har forsøkt (er vel 10 ulike nå). De regner det som ganske sansynlig at jeg reagerer på alt.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Nei det her er IKKE normalt.. Men jeg merker at vannet jeg har hatt i kroppen etter fødsel U(MYE VANNsom aldri gik bortI) begynner å bli borte nå så kanskje jeg trenger denne makabre tilstanden. Huff, herregud. Hva er det som hjelper for deg? Jo og en ting, du skrev at man var ekstra fruktbar med tykk slimhinne, Stemmer det? Hehe. spurte igår og men tor jeg formulerte meg veldig dårlig
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2008 Den ene legen min sa at den tyke slimhinnen kan medføre at egg lettere fester seg i livmoren, og er mer fruktbar enn de med tynn slimhinne. Jeg vet ikke om hun har rett. Men det at den operasjonen vi snakket om som fjerner eller tynner ut slimhinnen gjør deg mindre fruktbar, kan jo være en indikasjon på at det stemmer hvertfall litt:) Nei, det er jo ikke noe som hjelper for meg. Tragisk at det de behandler blødninger med får meg til å blø hele tiden. Legen sier at det ikke er så mye mer å gjøre..
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Ah ;o) Jeg er litt bedre nå forresten, men tror det er kun pga cyklokapronen. Er litt redd jeg skal bli verre imorgen, har bare 3 igjen og de er de siste jeg skal ta. Vil nødig blø som jeg har gjrot mye lenger. Haha, fighting fire with fire ;-) Er du fortsatt bra?
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2008 Bra at de fungerte på deg. Du skal jo forsåvidt slutte å blø snart også da...? Du kan jo ikke blø en halvliter hver dag for alltid:) Kan hende det bare gir seg. Jeg er fortsatt bra ja. Men tror det er begynt å avta for denne gangen. Selv om jeg vet det er mange dager med blødning igjen, bare ikke så store de siste 5 dagene:)
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Jeg håper jo det gir seg for godt for denne gang snart, sånn at jeg kan gå ut igjen, idag morges var det jo myeee.. Hvorfor finnes det ingenting som funker ordentlig for sånne som oss. Jeg har alltid vært plaget endel med blødning men dette var jo elllllevilt.. Er i tillegg hypokonder jeg da, og ekstremredd for blodpropp, så hver eneste halvsmerte i fot eller bryst gjør at jeg tenker , nå, nå dør jeg,-DDD
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. mars 2008 Uff, da er jo ikke cyklokapron det beste om man tenker på slikt. Men du dør nok ikke av blodpropp når det flyter såpass fritt som nå. Uff. Ditt tilfelle høres jo ekstremt ut da. Er glad det ikke er så ille her denne gangen. Er vel kanskje ikke så mange som blør såpass mye som oss? De fleste kan jo behandles med hormoner da. Jeg har jo en sær kropp slik sett. .... Hjelper hormoner på deg?
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Nei, men det er heldigvis tre typer blodpropp, og med cyklokapron er faren minst for den farligste ;-D Haha, ja, kanskje jeg hadde sluttet å blø så fælt om jeg fikk blodpropp!! Pleier det å være skikkelig ille hos deg? Det må jo være noe de kan gjøre.. Et eller annet.. De burde kanskje finne opp noe? Alle i min familie sliter veldig med blødninger.. Tror ikke hormoner hjelper på meg, dvs, jeg tåler p-piller og har sjeldent mellomblødninger men jeg blør som et lite helvete hver gang jeg har mensen (
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. mars 2008 Nei, ikke så ille at jeg ikke kan leve med det. Men så ille at jeg er litt redusert og lever i konstant lekkasjefrykt noen dager og blør videre i mange lange dager. Smertene er jo verre nå enn før jeg var gravid også. Og så er syklusene blitt ustabile i tillegg.
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 Jeg hadde helt flott syklus før jeg ble gravid, mensen kom på slaget så og si hver 28nde dag, med eller uten piller. Men nå kan jeg gjerne bruke 1-3mnd på å få det. Må gå litt, lage mat til mannen ,svarer imorgen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå