Ajam Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Hvor studerete dere, leste dere fagliteratur på engelsk? Har fått søknads papirene mine, der står det at jeg må dokumentere at jeg har hatt engels. Har ikke hatt det siden ungdomsskolen, men jeg kan engelsk. Syns det var ett teit krav.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Leste noe faglitteratur på engelsk, men ikke hovedsaklig, og tror nok ikke det var verre enn at det er overkommelig, selv med lite engelsk kunnskaper (som mine...)
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 På Elverum der jeg gikk var det ikke noe faglitteratur på engelsk...
Groosalugg Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Det er ikke pga faglitteratur du må ha engelsk, men du må jo ha et visst antall timer engelsk på videregående nivå for å få studiekompetanse.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Men man kan vel komme inn på annet grunnlag enn generell studiekompetanse nå, kan man ikke? Og da er vel ikke sikkert man trenger å ha hatt engelsk...
Groosalugg Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Det er mulig å komme inn på grunnlag av realkompetanse ja, da må man ha jobbet i minst 5 år fortrinnsvis innenfor feltet man skal studere.
happybirthday Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Jeg sørga for å følge veldig godt med i de forelesningstimene vi hadde engelsk faglitteratur i (var bare ett fag, såvidt jeg husker), og noterte absolutt alt. Nettopp for å slippe å lese faglitteratur på engelsk, og det gikk bra det. Nå hadde vi tradisjonelle forelesninger, vi da. Nå i de senere årene er det jo så populært med såkalte PBL i de fleste fag, så vet ikke hvordan det slår ut ang. evt. faglitteratur på engelsk, da.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 Jeg studerte på Gjøvik, der måtte vi benytte engelsk litteratur i en av oppgavene våre til eksamen. Samt kildehenvisning til den artikkelen/boka vi hadde lest.. Syns det er et greit krav jeg.. Spørs litt hvor du jobber, men jeg snakker ofte engelsk på min jobb.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 Problembasert læring. Du får ofte en case som skal da løses på best mulig måte med best mulig sykepleie til den pasienten casen handler om. Finnes nok flere varianter av PBL, men det er det jeg husker om det sånn i farten.
Smurfinee Skrevet 16. mars 2008 #11 Skrevet 16. mars 2008 Problembasert læring.Tror de bruker det mange steder,vi hadde det også på odontologien
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Du må vel ha engelsk fra vgs for å komme inn på sykepleien? Er ikke noe teitere krav det enn at man må ha hatt norsk og historie.
Kjukka Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 Du må jo ha generell studiekomptanse... eller så kan du søke på realfagskompetanse, men da må du ha minst 5 år erfaring i omtrent samme arbeidsområde. Og de tar bare inn så og så mange på realfagskompetanse!
*Udon'tKnowMe* Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 Du må dokumentere engelsk fra vgs.. Med mindre du har kommet inn på realkompetanse.. Jeg studerer sykepleie nå, og vi har ingen bøker eller fag på engelsk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå