Vannmann35 Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Etter litt diskusjon med mamma, samt damen i blomsterforretningen har vi kommet fra til at Märtha-liljer vil gjøre seg best på bordene - de gjør mye ut av seg og man trenger ikke så mange, samt at alt skal gå i hvitt og sølv. Men - jeg kommer ikke til å ha Märtha-liljer i brudebuketten - der blir det nok roser, peoner eller tilsvarende mindre hvite blomster - gjør dette noe? Synes dere man mister en rød tråd da eller? Er det rart å ha forskjellige blomster i brudebukett og borddekorasjon?
Vicky 83 Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Synes ikke det er rart. Det kan være et poeng at brudebuketten skal matche borddekorasjonene og rommet forøvrig. F.eks. gjør det seg dårlig å ha rosa borddekorasjoner og rød brudebukett. Så lenge du skal ha ganske nøytrale borddekorasjoner, tenker jeg at du står fritt angående farge på brudebuketten.
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 siden d skal gå i hvitt og sølv hos deg, så tror jeg ikke d har noe å si, kanskje vært noe annet hvis du skulle ha forskjellig buketter på bordet. Hvitt er nøytralt og passer jo til alt.
Mamman til Mari Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Har tenkt på det samme selv. Har nemlig tenkt å ha roser og muligens noen orkideer i buketten min, og det er jo forholdsvis dyre blomster. Tenkte å bruke noen billigere, feks ranunkler, (ligner litt på peoner), til pynt på bordene. Mulig det blir noen oppsatser som vi kan pynte med i kirken også... Märtha-liljer er jo også veldig fine Klassiske og elegante. Synes ikke det er rart å ha forskjellige blomster i brudebukett og borddekorasjon så lenge blomstene som brukes ikke er helt ulike, og det er de jo ikke :-)
Vannmann35 Skrevet 17. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. mars 2008 Takk for svar alle sammen! Mammaen til Mari - jeg hadde også lyst på peoner, men i følge blomsterbutikken er det ikke sesong for dette før i juni - så de mente jeg ikke fikk tak i disse i mai. Har du sjekket ang. ranunkler? Jeg har sett at de har disse i butikkene nå - vet du hvor lenge sesongen varer? Dette er jo et godt alternativ til peoner ja - så kanskje en idé for meg også. Fordelen med Märtha-liljer, i følge blomsterbutikken, er at de gjør mye ut av seg - så man trenger ikke mer enn 2 stk i en vase. De tilbød de for 117 Kr for 3 stk - så det er jo en overkommelig pris.
Mamman til Mari Skrevet 23. mars 2008 #6 Skrevet 23. mars 2008 Hei. Beklager sent svar. Påskeferie :-) Har ikke sjekket ut dette ennå jeg. Har en avtale med hun i blomsterbutikken neste uke. Har du fått gaveeskene nå? Jeg hadde fått mine i ferien, så nå er det bare å begynne og brette ;-) puhh, nesten 100 stk., Vurderer å invitere noen venninner på mat, vin og "bryllupsdugnad"..... ;-) Var jo litt "jobb" med de lokkene hvertfall... Men eskene var fine, synes jeg, så tusen takk for tips :-)
Vannmann35 Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2008 Jeg har fikk brev i posten før ppåske om eskene var kommet, men da jeg gikk på Posten var de likevel ikke der... men postmannen sa det skjedde ofte at brevet kom før pakken, så jeg skulle komme tilbake igjen i morgen. Satser på at de er der da - veldig spent!
Vannmann35 Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2008 Tenkte jeg bare skulle si jeg har fått gaveeskene i sølv nå - de var kjempeflotte og større enn de jeg har sett på i butikken :-) Blir litt av en jobb med å brette alla eskene da...
Mamman til Mari Skrevet 27. mars 2008 #10 Skrevet 27. mars 2008 Så bra du også ble fornøyd Jepp, blir nok til bretting ja... Du får gjøre som meg, invitere til "dugnad". Får tre venninner til å hjelpe meg i kveld, var ikke fler som kunne på kort varsel, men da kommer vi hvertfall i gang... Funnet ut hva du vil pynte med på toppen? Sløyfer/pynt etc. Må jo ha noe å feste navnelappen i... Vurderer å kjøpe noe slags perlegirlander, dele det opp og så feste på med limpistol. Vet ikke om det vil funke... Så slik perlegirlander, eller hva det heter, på bryllupsmessa på House of Oslo på Tilbords. Sånne til å legge utover bordene, som også finnes i serviettringer.
Lillegutt fikk lillesøster :) Skrevet 27. mars 2008 #11 Skrevet 27. mars 2008 Hei Ville bare blande meg inn litt for å svare på spm om ranunkler og peoner... Ranunkler har sesong i mars og april. De kommer fra Italia og i mai er det varmt for ranunklene. Peoner bør de kunne skaffe i mai. Vi har alltid hvite peoner i butikken til 17. mai, men sesongen er ikke før i juni.
Mamman til Mari Skrevet 27. mars 2008 #12 Skrevet 27. mars 2008 Nå har vi bretta og bretta og bretta.... og jammen ble vi ferdige med alle eskene. Gikk fort bare en kom i gang :-) Vi var fire jenter som bretta og skravla i ca en og en halv time. Over 100 esker! Enda ett skritt nærmere... :-)
Vannmann35 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #14 Skrevet 31. mars 2008 Vi kjøpte invitasjonene våre på Decorium, de var bundet sammen med et tynt sølvskimrende strikk... Strikk som egentlig er beregnet på å bruke på programmer/ menyer. Tenker å kjøpe flere av disse strikkene, slik at det blir en rød tråd, og bruke disse som bånd på eskene. Tror dette + merkelapp blir dekorativt nok i seg selv. Mulig jeg kjøper en sånn blomst, som du kan se her: http://decorium.no/default.asp?c=352&c2=588 og fester til. Får også kjøpt tilsvarende på Timari vet jeg :-)
Vannmann35 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #16 Skrevet 31. mars 2008 E-bay :-) Søk på "favour boxes".
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 31. mars 2008 #17 Skrevet 31. mars 2008 Her er det jo ikke en rød tråd, men en hvit tråd!! Syns det viktigste er at man ikke har røde roser på bordene og lilla orkideer i brudebuketten. tror det der blir kjempefint.
Vannmann35 Skrevet 31. mars 2008 Forfatter #18 Skrevet 31. mars 2008 He, he - helt sant, eller tråden blir nok hvit og sølv.... Alle blomstene blir hvite, men dekorasjonen for øvrig i sølv :-)
Mamman til Mari Skrevet 31. mars 2008 #19 Skrevet 31. mars 2008 Oki, takk skal du ha Tror forresten vi ender opp med peoner i lys rosa og offwhite til blomsteroppsatser. Dama i blomsterbutikken her, mente det var peoner her i slutten av mai. Blir dessuten billigere enn roser og orkideer som jeg skal ha i brudebuketten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå