lilla jag Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 hei.jeg prøver å bli gravid.men en ting jeg bekymrer meg for er migrena mi.jeg er veldig plaga med det.har det hver dag,faktisk.og for å fungere sånn tålig blir jeg jo da nødt til å ta sterke tabletter.hver eneste dag.har såvidt prata med legen min om det,og han sa at de tabl kan være skadelige for fosteret. skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre.uten tabl er jeg ikke istand til å gjøre noe som helst pga sterke smerter,har ei lita jente jeg må ta meg av,men hvis jeg tar de tabl,kan jeg ende opp med å skade fosteret.veldig lei situasjon.noen som har noen erfaringer eller råd å komme med?
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 jeg har/hadde mye migrene.... sterke anfall hver uke som varte i flere dager... spydde som en gris og kunne ha skutt av meg hodet til tider.... men etter jeg ble gravid så ble det borte... har ikke kjent det etterpå... skulle ha vært gravid hele tiden tror jeg... andre plager men fungerer i alle fall... hadde også¨astma før første mann.. ble borte det også...
lilla jag Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2008 jeg tar alle andre plager med glede,bare jeg får slippe migrene:)tusen takk!nå ble jeg veldig letta!kanskje det ikke kommer til å bli noe problem,da.håper virkelig det! takk igjen,for nå gjorde du meg veldig glad!har vært så bekymra. blir glad hvis andre også kan komme med råd eller erfaringer:)
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Før jeg ble gravid var det med migrene min største bekymring ift å bli gravid. Jeg bekymret meg egentlig mest for hvordan det skal bli etter at babyen har kommet ut av magen da. Men før jeg ble gravid gikk jeg på migreneforebyggende medisiner og fant ut at jeg måtte kutte ut disse momentant da jeg hadde blitt gravid. Det fant jeg ut etter at jeg testet positivt, men avsluttet bruken av dem med en eneste gang. Jeg var redd for at jeg skulle bli sengeliggende med migrene da jeg sluttet på de tablettene, men det gikk bemerkelsesverdig bra. Jeg har jo hatt en del hodepine etter at jeg ble gravid også, men ikke så sterke anfall som tidligere. Jeg var hos en nevrolog på Lillehammer for utredning av migrenen for.. Eh.. 3-4 år siden. Og jeg tok opp bekymringen min ift migrenen, graviditet og småbarn med henne. Hun sa at det er en ganske stor sannsynlighet for at migrenen blir borte, ihvertfall avtar MYE, ved graviditet. Det pga hormoner som kroppen skiller ut. Det kan også motvirke migrene etter graviditeten, sa denne nevrologen. Så selv om jeg har hatt en del hodepine under svangerskapet, kan ikke det måle seg mot de anfallene jeg hadde før jeg ble gravid. Og nå tenker jeg ikke på akkurat den bekymringen i det hele tatt =)
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 har selvfølgelig hatt vanlig hodepine, men ikke værre enn en paracet kan ta bort om jeg måtte ut på noe... jeg hadde ikke migrene før jeg fikk guttungen, begynte litt etter at jeg sluttet å amme... men astmaen har ennå ikke kommet igjen, og det er jo bra.. håper jeg ikke får migrene tilbake... er et helvete når barna krever sitt også
Mayla;) Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har hatt mye migrene tidligere, men har ikke vært plaget på noen år. Brukte også sterke tabletter som kunne være skadelige for fosteret. I dette sv.skapet har jeg hatt et par anfall som kunne tatt knekken på meg... Har forhørt meg med føden på sykehuset der jeg skal føde, og de sa at jeg i spesielle tilfeller (langt i fra hver dag...) kunne ta paracet OG voltaren. Det skulle visst være en skikkelig painkiller Har vært skeptisk til å prøve det, men da finnes det håp.
lilla jag Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2008 migrene mi begynte også etter jeg slutta å amme dattera mi.. får virkelig håpe den ikke kommer tilbake,ja! ønsker deg lykke til videre i svangerskapet!håper jeg og har en kul om ikke så alt for lenge:)
tryde Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Jeg er veldig redd for å få migrene under fødselen jeg. Jeg får jo migrene av det meste annet som jeg gleder meg til eller gruer meg for. tenk om migrenen kommer i tilleg til fødselsmertene? da kan jeg vel egentlig bare legge meg ned for å dø, for to så store smerter på engang? under svangerskapet har jeg hatt migrene og småmigrene ca 1 til 2 ganger i uken.
lilla jag Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2008 hva har du gjort med migrena da,da?bare ligget å hatt vondt,eller har du tatt tabl?jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare meg uten tabl når jeg har dattera mi å ta vare på. akkurat det med å få migrene når jeg føder er jeg redd for og.hvordan i all verden skal man klare noe sånt no da?!jeg får jo migrene av den minste lille anstrengelse,og å føde er jo virkelig en anstrengelse,kan man si.
OhMyGod!!! Skrevet 16. mars 2008 #10 Skrevet 16. mars 2008 menneh...... hva gjorde du sist du var gravid da? hos meg har migrena forsvunnet nesten helt etter at jeg blei gravid.
lilla jag Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. mars 2008 da hadde jeg ikke migrene:)det kom ikke før etter jeg slutta å amme tulla. får virkelig håpe at anfallene blir færre når jeg blir gravid.ser jo at at det har gjort det på flere andre her.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #12 Skrevet 16. mars 2008 Når jeg har fått migrene nå under svangerskapet har jeg tatt 2 paracet tre ganger om dagen ved behov, drukket masse og slappet av. Ved et par tilfeller har det vært så ille at paracet ikke har hjulpet og da har det bare vært å legge seg under dyna på kaldt soverom og ri det av egentlig... Jævlig, men bedre det enn å ta sterke medisiner som kan skade fosteret da, sant?
lilla jag Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. mars 2008 ja,det er jo helt klart!kan jo ikke ta sjansen på å skade babyen.selvfølgelig ikke!!
tryde Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 jeg har prøvd å ta en paracet i begynnelsen av annfallet men det hjelper fint lite.så jeg har storsett ligget til det er over.
mimmimor30 Skrevet 16. mars 2008 #15 Skrevet 16. mars 2008 Var med i en bilulykke når jeg gikk gravid med første mann og fikk av hele den opplevelsen både migrene og epilepsi.Medisin måtte jeg gå på,men fikk beskjed om å ta litt mer fol syre... Har to friske barn no som ikke har tatt skade av medisinen,det er bare mamman som er kanskje litt mer sliten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå