Mamma med to søte små Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Har kjøpt et lammelår u/ben, som er vakum pakket. Men hvordan "steker" jeg dette?? Kokes eller i stekeovnen? Takk
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 I stekeovnen. Jeg liker å ha masse hvitløk inni den, spekke den med det. Og så masserer jeg inn olje, salt. pepper, rosmarin osv. Steker til den er 65-70 grader i midten (steketermometer). Tiden avhenger av sr på steka.
Mamma med to søte små Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2008 Tusen takk! Men jeg har ikke steketermometer.... Hvor mange grader og hvor lenge cirka, steken er på 845 gram.
* 5 om dagen * Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 matprat.no har oppskriften på sånne ting....
meg & to små vampyrer Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Du kan kanskje søke på matprat.no for steketid? Jeg pleier bare å ta det på følelsen om jeg ikke har termometer, det verste som kan skje er jo at den blir gjennomstekt istedetfor rosa i midten:) Jeg tror jeg har hatt den inne i 2-3 timer på litt over 200 grader tidligere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå