Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Jeg holder på å bli sprø!! Det er ikke mange ukene siden hun lekte fint rundt på gulvet, smilte og koste seg. Men siste 2 ukene har hun bokstavelig talt bodd på armen min fra morgen til kveld. Hun hylskriker om jeg setter hun ned... Hva skjer???? Er det vanlig at de har en liten "mammadalt" periode eller har jeg overgitt meg og begynt å skjemme hun bort!??? Jeg får jo ikke gjort noe som helst. Setter jeg hu ned hyler og spenner hun seg og krabber etter men hu skriker seg blå og vil for alt i verden ikke sitte selv. Skulle tro det var fare for livet hennes sånn som hun reagerer..... Jeg er så ufattelig sliten av å konstant ha en frøken på armen.... Alle gode råd og tips mottas med stooor takk!!!!!
Kjærringa mot strømmen Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Vil tro det er en periode hun går gjennom. Hun har nokk oppdaget at verden er blitt veldig stor, og er redd for å bli alene. Hyler hun like mye hvis du sitter nede på gulvet med henne? Det hjelper her. Det er slitsomt mens det holder på, men hun blir nok selvstendig igjen bare hun blir trygg på verden igjen. Har hatt mange perioder med vesla som nå blir 4. Oppdager at verden er større enn den var før, det er skummelt det. Verden er større enn bare mamma og pappa.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Nei det hjelper om jeg også setter meg ned på gulvet. Men hun vil fremdeles ikke sitte langt unna. Helst inntil meg på gulvet også. Og viser jeg anntydning til å reise meg klamrer hu seg fast og skriker igjen... Ja er nok som du sier, at verden er stor og at hun derfor trenger mamma litt ekstra. Men huff altså!!! hehe... Min "x-svigermor" sier hver gang når hun er innom at la hun skrike og gå og gjør noe annet. Men jeg klarer ikke se hun sånn på gulvet hikstende etter meg. Så blir til at jeg går rudt å bærer for at hun ikke skal være trist. Tusen takk for svar forresten!!
veg(etari)aner Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 anskaff et bæreredskap, slik som Mei Tai, sjal eller slynge. (ikke BabyBjörn, den er veldig vond når barnet er så stort) Ringslynge er enkelt og greit for å avlaste ved hoftebæring i korte stunder. Sjal og Mei Tai er supert om en skal bære i mer enn 10 min sammenhengende. Barnet sitter mer ergonomsik riktig i sjal eller MT Sjekk butikkene det linkes til på Tettinntil.no (Krusedull, Taitasi, Kenguruloftet, Lotusbarn, m.fl.) Du finner sikker noe fint.
Kjærringa mot strømmen Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Jeg brukte babybjørn activ med første mann, ellers ble det ikke noe oppvask, for å si det sånn;) utrolig praktisk med sele/slynge. brukte selen til vesla var 10 kg uten problem. Ellers bruker jeg tripp trapp stol når vi lager mat. Da er nuppi med på å "lage" mat, og klarer å følge med mer. Lykke til. Det går over:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå