Gå til innhold

kynnere? (samme som 2.tri)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 26uker på vei..

i går holdt jeg på å ringe føden, men etter litt søvn så ga det seg...

er annengangs så hadde regnet med sterkere smerter om det hadde vært rier...

kynnerene kom med 10min mellomrom de første par timene, deretter ble de stadig tettere og tettere... var omtrent 6min mellom når jeg gikk å la meg... varte fra kl 16-23, da var jeg sliten og måtte legge meg...

kjenner ingenting i dag... bare litt øm...

kynnerene var litt vonde over hele magen og ryggen, med press mellom beina hver eneste gang... men var ikke vondere enn at om jeg pustet helt normalt og tok det helt med ro så gikk det veldig bra... ikke mer vondt enn om jeg hadde vært veldig sulten..

kjente det uansett om jeg sto, lå eller satt....

jeg burde kanskje ha ringt, men nå har det gitt seg i alle fall...

burde jeg ha reagert....? var jo ikke noe, ellers hadde det vel ikke gitt seg...

har flere ganger hatt slike kynnere hvert 10min i opptil en time, men aldri lenger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kynnere skal med rett gi seg når du setter deg eller legger deg....og de pleier ikke komme regelmessig etter det eg har hørt/lest.....

Så eg syns du skulle ringt...men siden det har gitt seg nå er det sikkert ikke vits i å gjøre det. Men nevn det på neste kontroll...

Og skjer det igjen syns eg du skal ringe føden med en gang...

Skrevet

jeg slet hveldig med kynnere veldig tidlig i begge mine svangerskap og fikk beskjed om at hvis det gjorde vondt og kom regelmessig så skulle jeg ringe føden, for barnet trengte ikke mer enn 6cm åpning på å komme ut når den var så liten. fra jeg var 30 til 36 uker var jeg på føden 4 ganger for å stoppe premature rier. så det kan være alvorlig når det varer så lenge.

noen tips du kan prøve for å se om det slutter før du ringer føden:

-ta en dusj

-gå hvis du sitter/sitt hvis du går

-drikk noe varm (te, kakao el.)

-IKKE ha sex

-IKKE stimuler brystvortene

fikk jeg beskjed om.

men det kan også være helt ufarlig, men grit å få sjekka det neste gang bare for å være sikker.

Skrevet

fikk stoppet premature rier to ganger forrige svaengerskap, men gikk likevel 10dager over termin... med to cm åpning i nesten 3mnd...

men de var vondere...

jeg kommer nok til å ringe om det b egynner igjen, men ønsker ikke å skremme guttungen om jeg ikke må... har en på 4år, som er ekstremt mammadalt... ikke alltid like pratisk...

og om det skjer noe nå blir det ullevål, og da er det 3timer å kjøre...

vondt om det blir bomtur da..

men om det begynner å skjære mellom beina sammtidig så ringer jeg nok med en gang.. skjærte godt under riene med førstemann

Skrevet

jeg gikk med 4cm åpning fra uke 30, fødte 2 uker før termin...men det var mye inn og ut og mye vondt. de anbefalte meg akupunktur å det hjalp. når jeg kjennte at det kom sterke kynnere så ringet jeg føden å fikk komme inn å sette akupunktur for å stoppe kynnerene, og da holdt de seg borte litt lenger...hør om det er noe du kan prøve =)

men når jeg var inne så sa hun ene jordmoren at det er mangen fleregangs som kommer inn flere ganger med rier som stopper av seg selv, at det er en del av modningen...så jeg skal krysse fingrene for at det er det som skjer, så du slipper å stresse opp guttungen, og kjøre lange bom-turer. =)

Skrevet

Det var lenge å ha regelmessige kynnere. Hadde kanskje ringt og snakket med føden for sikkerhets skyld.

Selv hadde jeg regelmessige kynnere de siste mnd med nr 1, men det varte ikke mer enn et par timer i slengen. Så de kan komme regelmessig uten at det er fare på ferde. Men som sagt, skader jo ikke å ta en tlf.

Skrevet

var innlagt i uke 19... magesmerter og vonde kynnere... og beholdt ikke maten... ble skjekket ordentlig da... alt så normalt ut..

men guttungen ble livredd...

om jeg ringer så får jeg vel bedskjed om å komme, og da er jeg redd for at de sender meg.. det går jo ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...