Gå til innhold

hvor blir det av puppene og magen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er 15+1 og jeg har ikke fått mage, brystene har ikke blitt noe større eller mørkere. Jeg var på ultralyd i uke 12 og da sto alt bra til.

-Er sjangsene store for at man kan ha ma etter uke 12?

-Når er det normalt å få mage?

-Jeg har store bryst fra før kan det ha noe betydning?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ingen normal definisjon på når man får mage;) det er så forskjellig. noen merker ikke noe særlig før uke 2. selv er jeg i uke 14 og magen er egentlig bare oppblåst, men brystene har vokst. ellers ingen forandring egentlig;) den kommer når den kommer;) det er alltid en sjangs for abort men den faller mer og mer bort for hver mnd som går.

Skrevet

uke 20 skulle det stå, hehe;)

Skrevet

I mitt første svangerskap begynte magen å vokse mellom uke 15 og 20.... Alt er sikkert helt normalt med deg og den lille! Jeg tror ikke du skal sammenligne deg med andre gravide som har mage før uke 15. Vi er alle forskjellig, og får mage til forskjellige tidspunkt. Ta kontakt med jordmor/ lege dersom du er veldig engstelig!!! Lykke til!

Skrevet

Magen min begynte å vokse tidlig. Jeg gikk opp fire-fem kilo på null komma niks og det var tydelig at jeg var(er) gravid til jul. Da var jeg mellom 14 og 15 uker på vei. Jeg har og store bryster fra før, men de endret seg ganske raskt etter at jeg ble gravid. De vokste ca en cup i str i løpet av de tre første månedene.

Til spørsmålet om det er mulig å miste barnet etter uke 12, så ja.. Det er desverre det. Det er mulig å miste barnet hele veien igjennom svangerskapet, selv om sjansene er små. Jeg mener å ha lest at sjansen for at det går bra etter uke 12 er rundt 99 %. Men... Hvis HI skulle ha vært så uheldig å mistet, ville hun antakeligvis ha merket det. Det er veldig vanlig at gravide kvinner er bekymret for om alt er bra med barnet i magen, kanskje mer bekymret enn hva godt er. Som oftest er denne bekymringen ubegrunnet, men jordmor/lege kan berolige den gravide ved å lytte etter hjertelyden.

Jeg vil også si at det ikke lønner seg å sammenligne seg med andre gravide, verken ift størrelsen på mage, utviklingen av brystene, andre symptomer på svangerskap.. Ja, i det hele tatt. Alle er forskjellige. Noen vet jo ikke en gang at de er gravide før de havner på sykehuset og føder et levende barn, mens andre vet hva som har skjedd allerede før de tester positivt. Noen får knapt mage, mens andre er synelig gravide allerede etter tre måneder.

Jeg vil anbefale HI å ta kontakt med lege eller jordmor dersom hun er veldig bekymret. Det er ikke noe godt, verken for mor eller barnet i magen, at mor går rundt og er bekymret.

Skrevet

Jeg er nå 22+2 og det skjedde ikke noe med brystene mine før ca uke 17-18, og heller ikke da var det noe dramatisk forskjell. Det kom så snikende at det var umulig å "oppdage". Men nå ser jeg at de ikke er helt som før...

Jeg ser heller ikke veldig gravid ut nå, men jeg har endelig begynt å kjenne at det spreller i meg, så det er liv :) Jeg ser selv at jeg er gravid, men folk som ikke kjenner meg godt kan nok ikke se forskjell på om jeg er det eller om jeg har litt ekstra spekk på magen... ; )

Alt er sikkert fint, vet du!

Skrevet

Men spør endelig lege/jordmor hvis du er skikkelig bekymret!

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen, er litt beroliget nå:)

Har bestilt time til ul, fikk ikke time før om 2 uker men

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...