ikø29 Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 Fikk positiv test 12.03 og to dager etterpå begnte jeg å blø.... Først bare bittelitt og deretter litt mer. Det er ikke sånn enorme mengder men jeg kjenner jeg har gidd litt opp.. Jeg vet det er mange som har blødninger i begynnelsen men alikevel..... Det vanskeligeste er at jeg ikke vet. Jeg regner med at en gynekolog ikke vil kunne svare meg heller...Kjenner det er veldig vanskelig dette. For føste gang i mitt liv opplevde jeg positive tester og så for så å gå i en kraftig nedoverbakke..... Jeg må virkelig si jeg har et svært lite stabilt følelsesliv for tiden!!!!
74skytte Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Det kan gå begge veier! Jeg er midt i en sånn nå. Fikk positiv test, men blødde litt en kveld. Ble litt bekymret, og fikk ta en blodprøve. Den viste alfor lite stigning av hcg. Fikk beskjed om at det var over, men skulle ta flere blodprøver for å vite hvor fort jeg kom i 0. Neste viste en bra stigning, og nå vet hverken jeg eller legene om jeg er gravid eller ikke. Skal til ny ul og blodprøve på tirsdag. Det jeg skal fram til, er at det er ikke sikkert det er over selv om man blør litt. Noen blør masse gjennom hele svangerskapet uten at noe er galt. Er du bekymret, så ta kontakt med legen. Du kan ihvertfall få tatt en blodprøve for å se stigningen. Ta kontakt i morgen du. Lykke til! Skal krysse fingrene for at spiren har klort seg godt fast og har planer om å bli der helt ut 3.trimester.
ikø29 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2008 Så søt du er.. Takk for det... Legen min har selvsagt ferie (eller er faktisk nettopp gått ut i svangerskapspermisjon.. en liten digresjon der ;-)) Er det slik at en ser stigningen ved en bodprøve eller må jeg ta flere? Og tror du at en gynekolog vil kunne gjøre det? Jeg har ikke så lyst til å gå på legevakten for å ta blodprøve.. Har fått time til ul 2. april og kanskje kan jeg ta kontakt med han i morgen? Det er forfærdelig å ikke vite!!!! Du har jo gått lenge i uvissheten.. Satte ikke du inn to egg? Da er det vel ofte slik at det ene fester seg?! Uff nei, jeg var veldig naiv og trodde at en positiv test- da er det bra!! Det var ikke sånn, gitt ;-) På den andre siden- dersom det ikke går denne gangen så ligger det et par egg og venter på frys. Det kunne vært mye værre!!
74skytte Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Jeg vet ikke om du har tatt blodprøve tidligere, men jeg tok det på Riksen da jeg fikk bekreftet positivt svar. Da var den på litt over 300 som er bra. Så var den på 330 neste gang. Ikke bra. Så på 1100 som var ganske bra igjen. Tok en på fredag, og skal ta en på tirsdag. Vet ikke noe mere. Den skal dobble seg annenhver dag. Jeg hadde en rekvisisjon liggende fra tidligere surr, så jeg bare ringte riksen og spurte om jeg kunne ta den siden jeg var bekymret etter blødning. Det samme skjedde i høst. Gyn tar deg på alvor dersom du har blødning i svangerskap.
ikø29 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2008 Ok. Det var det jeg trodde- at en måtte ta flere blodprøver. Jeg må nok bare prøve å slappe av og ringe gynekolog i morgen. Takk så lenge. Vi snakkes. Lykke til !
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Ja, du må ta 2 blodprøver med en dags mellomrom for å se om hcg stiger som den skal. Hos meg sank deg, og det var sånn jeg fikk vite at jeg måtte regne med en SA (mistet for en uke siden). Klem
ikø29 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. mars 2008 Ja, det var det jeg trodde.. Hvordan går det med deg? Skal dere ha flere forsøk?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Ja, vi kan ikke gi oss nå og kommer til å prøve igjen. Har jo et bitte-lite håp om at vi kan lykkes nå som jeg endelig opplevde pos. test, og klinikken vår i Finland er optimistiske... Så vi prøver i hvert fall én gang til. :-)
ikø29 Skrevet 16. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2008 det høres spennende ut :-) Jeg er veldig imponert over deg /dere.. Det er helt utrolig hvor lenge en kan holde på når det er håp:-) Lykke til !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå