Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 jeg fikk beskjed på helsestasjonen at grunnen til min sønn våkner ofte å spiser om natten kan komme av at han blir forstyrret i søvnen , altså når jeg eller sambo legger oss eller hoster osv. så de anbefalte eget rom til han. men han er jo bare 5mnd.. er jo litt tidlig?? har noen råd om hvordan jeg kan få han til å sove hele natten ?
petite fleur Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Gutten vår har ligget på eget rom siden han var 12 dager, så jeg synes ikke det er for tidlig ;-) Han har sovet hele natten siden han var 8 uker gammel. Får han mm eller mme? En venninne av meg fikk ikke sønnen sin til å sove hele natten før han var 8 mndr, da ga hun han en flaske mme på kvelden. Etter det har hun fortsatt med kun denne flasken mme på kveldstid, og gutten sover fortsatt hele natta ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 han får mm. jeg har også begynt med grøt måltider på dagen. så det du mener er at jeg kan prøve en flaske med mme på kvelden ? og på eget rom ?
petite fleur Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Ja, det synes jeg ;-) Den samme venninnen ga også gutten sin grøt fra han var 4 mndr, og han var oppe i 4 grøtmåltider pr dag uten at det hadde noen innvirkning på søvnen hans. Før hun altså introduserte denne mme-flasken da han var 8 mndr. Nå var jo gutten min så liten da han ble lagt på eget rom, så han var ikke så vant til å ligge sammen med oss ennå (7 dager på sykehuset og 4 dager på samme rom som oss). Så det var jo ikke snakk om å venne han til å ligge på eget rom, som det kanskje blir for din baby....Men hvis det byr på problemer kan du jo lage et rede i sengen hans så det blir lite og godt å ligge der,eller en skjorte som du har brukt så han kan lukte mamma...Dette er ting jeg har lest her inne altså ;-) Lykke til ;-)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Tusen takk for rådene:) jeg skal prøve de ut allerede ikveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå