Maud Skrevet 16. mars 2008 #1 Skrevet 16. mars 2008 I Maud-huset har vi i liten grad kontakt med høyere makter. Barna er ikke døpt, vi giftet oss ikke i kirken osv. Når storebror har spurt, har vi svart. Da han var 5 visste han derfor at mamma ikke tror på Gud. I barnehagen derimot var det en ansatt som både trodde på Gud og snakket om ham. Dette ble forvirrende for en liten fyr som syntes både mamma og "Kari" var fornuftige damer. Han løste det ved følgende ressonnement "Kari er snart pensjonist og mamma er bare 34. Kari er større enn mamma og hun sier at Gud finnes og da tror jeg også at han finnes" Ganske søtt, eller hva? ;-) Nå nærmer han seg 9 og har endret måte å tenke på. "Mamma, det er ganske rart at du snart er 40 og jeg er bare åtte og et halvt. Enda så er det mange ting jeg kan som ikke du kan. Jeg kan for eksempel masse om Harry Potter som du ikke kan. Jeg tror det er sånn med alle jeg. Det er ikke hvor mange år man er som bestemmer hvor mye man kan om noe". Dette synes mamma er enda søtere og enda klokere. Tenk at han har gjennomskuet dette allerede!
phantomet Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 For en smart og oppvakt Storebror! *smiler* Jeg vet om voksne som enda ikke har kommet frem til det samme resonnementet....
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Flott at du er så stolt av gutten din,han skal lære mye av fremover..Han får tidsnok oppdage at ikke alle er like..Og at alle ikke er like er flott, en trenger forskjellige typer mennesker i ett samfunn.. Heldigvis har jeg blitt så gammel at jeg velger selv hvilken mennesker jeg omgås med:0) .
dritgrei hei hei! Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Jeg hadde vært fryktelig stolt hvis jeg var deg, det er nå det ene..... det andre er at om jeg hadde vært ni år.............. ååååå så forelska jeg hadde vært!!! :-)
Plutseliten :) Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 For en klok og reflektert liten....stor gutt du har Skjønner godt du er stolt av han. Det er mye vi voksne kan lære av disse små undrende menneskene,helt fri for fordommer og klar for livet med alle sanser og følelser. Takk for at du deler hans tanker med oss
Karomamma Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Det synes jeg var utrolig glupt sagt av en liten, men stor kar!!! Fin er han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå