Gå til innhold

Huff....morgenkvalme og nattevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes ikke det er artig å være på jobb og måtte spirnge på do for å spy når morgenen nærmer seg. Synes litt synd på meg selv nå ja...selv om jeg jo kan skylde meg selv, og min kjære da;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usj da. Må du jobbe nattevakt under svangerskapet da?

Burde fått såpass med tilrettelegging på arbeidsplassen at du slapp det. ;o)

Skrevet

Kjenner til det ja. Ikke blir det akkurat enkelt å holde seg våken etterhvert heller. For meg ble det foreslått å gå over til dag og aften, men ikke akkurat gøy å stå i stellet å spy heller. Å når jeg ikke kunne være med i stellet, så hadde de ikke bruk for meg på dag. Jeg var lenge sykemeldt pga kvalmen, så jo at lite søvn og kvalmen gikk hånd i hånd, gikk veldig mye bedre når jeg fikk den søvnen jeg trengte. Etterhvert leide de inn en ekstra person på natten, slik at jeg kunne gå å legge meg. Så jeg har i grunnen nesten bare fungert som bakvakt.

Det er veldig omdiskutert dette med graviditet og nattevakter. Det viser seg å ikke være bra. En har betydelig større fare for spontanabort og for tidlig fødsel. I nabokommunen her jeg bor får ikke gravide lov å jobbe natt. Så hadde jeg vært deg ville jeg pratet med sjefen for å høre hva de kan tilby deg av tilrettelegging. Lykke til, og god bedring!!

Skrevet

Problemet mitt er at jeg egentlig ikke har mulighet til å jobbe dag/aften på grunn av barnehagen. Har ikke mulighet til å levere tulla mi og komme meg på jobb til 7.30. Bor et stykke unna jobb nemlig:) Måtte og ha jobba mye mer for å få samme lønn, men det skulle jeg vel klart.

Sjefen vet ikke at jeg er gravid enda, men om dette blir et vedvarende problem må jeg jo "komme ut" til henne. Er bare nødt til å få kontrakt over sommeren først...sånn er det i helsevesenet desverre. Bare kortidskontrakter å få her i alle fall, og jeg er en av de som ikke klarer å stole 100 % på at jeg får fortsette om jeg sier jeg er gravid. Vil jo tro godt om folk, men samtidig vil jeg ikke brenne meg som så mange andre har gjort.

Skrevet

Heeeei :) flere som er på nattevakt ja....

Skrevet

Hvordan er formen???

Skrevet

En har rett på natte tillegget fordi om en går over på dag/aften..:)

-gravid sjukepleier på natt:)

Skrevet

Nei, men arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge, så om du ikke har mulighet til å komme på jobb til 7.30, så må de finne en løsning slik at du kan komme senere f.eks. Å du skal ha samme lønnen. Du skal ikke tape på å gå tilrettelagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...