Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Har spist pasta med en parmesanost som vi trodde var pasteurisert, og fant ut først etterpå at den ikke var det. Osten ble varmet litt sammen med pastaen. Nå er jeg kjempe redd for hva som kan skje og om det kan skade babyen. Kan det hjelpe om jeg spyr opp maten? Er som sagt veldig bekymret. Er gravid i uke 39
Mininni Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Tror ikke du skal bekymre deg så mye. De er VELDIG sjelden det er bakterier i maten du kjøper her i Norge, så sjansen for at du har fått i deg noe farlig er praktisk talt null. Tror ikke det har noen hensikt å kaste opp maten igjen. Prøv å slappe av med at dette sikkert går bra! Hvis du vil ha profesjonelle råd om hvordan du skal forholde deg, så ring legevakten eller føden Men jeg tror nok du får høre omtrent det samme der..
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Er det fortsatt mye liv i magen da? Det må ikke være toxo i upasteurisert ost, det kan være det. Derfor blir vi rådet til å ikke spise det, hvis du er forferdelig redd synes jeg du skal ta kontakt med lege eller jordmor.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Takk, for svar. Ringte føden, og de ba meg ikke urolige meg for mye. Ba meg ta kontaky hvis jeg fikk feber eller merket lite liv i magen. Men dere vet jenter, vanskelig å roe seg ned når det gjelder noe en har utsatt babyen i magen for. En blir litt lettere hysterisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå