Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Min lille sønn er et stykke fra å være 1år gammel, så han har ikke særlig forhold til det enda. Hvordan opplever dere folk reagerer på navnet, og spesielt om han heter "bare" Ole? Vi får positive reaksjoner og mange liker navnet:) Men en del følte vel at det var kort og at vi burde ha valgt et mellomnavn... Vi er veldig stolte over navnevalget og føler det er litt spesielt å bruke i dag.......men jeg føler på meg at det er på vei oppover? Han kler uansett navnet nå og vil også kle det når han passerer 40:) Klem fra en Ole-mamma:)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #2 Skrevet 16. mars 2008 Kjenner bare en Ole...men han har mellomnavn også (Aron). Fint navn. Min oldefar het kun Ole, så det er oppkalling.
Vannmann35 Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Min svigerfar heter Ole, og min svigerinnes kjæreste heter Ole:-) Har også en arbeidskollega som heter Ole, samt at mannen til ei venninne av meg heter Ola. Er med andre ord vant med "bare" Ole :-) Kjenner selvsagt også mange som heter Ole + noe annet - Ole Petter, Ole Jacob og Ole Martin bl.a. Ole er jo også inne på navnetoppen nå, 33 plass, og det var 233 som fikk navnet i fjor. Navnet er dermed i ferd med å bli ganske vanlig blant de små - så dere er ikke spesielle som har valgt dette navnet.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 Jeg kjenner ingen som har kun Ole til fornavn, men jeg kjenner både Ole Isak, Ole Henrik, Ole Jørgen, John Ole og Ole Marius. Dermed er jeg ikke "vant" med at Ole er eneste fornavn. Men etter å ha "tygget" litt på det, så syns jeg det er ganske så fint :-) Det er vel også litt sjeldent blandt de små å hete bare Ole, så jeg synes nå hvertfall at det er et lite pluss ;-) (Ikke at det er noe galt med poppis navn da.)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 Vannmann31:.......huff og uff, er vi ikke spesielle som har valgt dette navnet???? Ånei, ånei.... men, du derimot.....du virker temmelig spesiell...;-)))
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Min gutt heter 'bare' Ole. Er knallfornøyd! Veldig mange som responderte med å si; skal han bare hete Ole? Ikke nødvendigvis negativt med spørrende.... I ettertid har det vært flere positive komplimenter på navnet, ''så enkelt og fint/søtt'' el lign. Og gutten fyller navnet sitt utmerket allerede med sin personlighet.. Håper selvsagt ikke det skal bli noe poppisnavn, men tror egentlig ikke det. Vet bare om èn her lokalt som heter 'bare' Ole.
Vannmann35 Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Kjære vene HI - du sier selv i ditt innlegg følgende "Vi er veldig stolte over navnevalget og føler det er litt spesielt å bruke i dag." Legg merke til ordet "spesielt" som du selv bruker.... Jeg svarer deg da blant annet at siden navnet ligger på 33 plass på navnetoppen, så er dere ikke "spesielle" som velger dette navnet.... Er det også galt nå??! Les hva du selv skriver før du tar frem de snurte følelsene....
2barngladmamma Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Hei Ole-mamma:) Vil bare si at navnet dere har valgt til gutten deres er veldig fint. Er selv mamma til Olav, ikke helt ulikt Ole:)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Takk, jenter - ja, Ole er kjempefint! :-) Vannmann31: kan ikke heller du se hva DU skriver? Jeg skriver at jeg føler det er litt spesielt å bruke navnet Ole i dag.....IKKE at vi er spesielle for at vi bruker navnet Ole i dag. Ser du ikke forskjellen? Det var det jeg reagerte på, at du skrev som en konklusjon helt på slutten, som for å bare oppsummere fakta du serverte: "så dere er ikke spesielle som bruker navnet Ole i dag....". Og jeg tror ikke jeg er alene om å reagere på det.
Vannmann35 Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Ser fortsatt ikke problemet... Nei, det er ikke "litt spesielt" og bruke navnet Ole i dag, og nei dere er ikke "spesielle", som dere ville vært dersom det var "litt spesielt" å velge navnet Ole! Nå vet jeg ikke hvordan du tolker ordet "spesiell", men for min del er dette et synonym for merkelig, underlig, eksentrisk, snål... Og jeg oppfatter ikke det å gi barnet navnet Ole som hverken merkelig eller snålt... Hadde du gitt gutten navnet Arragon eller Tjodolf så ville jeg nok sagt at det var "litt spesielt" og at dere var en smule "spesielle" ja. Og ellers er Ole et fint og koselig navn, så uavhengig av denne diskusjonene her så synes jeg personlig at dere har gjort et godt valg - så fortsett og vær fornøyde med det :-)
VenterNummer2 Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 så lett kan ting misoppfattes her inne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå