Skrømti Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Sist jeg fødte var det bare velstand... Var jo på vanlig barselavdeling og syntes det var kjempe. Men denne gangen blir det beina på nakken og over til et stusselig hotell hvor man blir temmelig overlatt til seg selv bak en lukket dør. Slik ser jeg iallefall det for meg... Er det noen av dere som har vært på hotellet og som har gode erfaringer? (nå blir man jo ikke værende der i dagevis, så det skal nok gå bra..)
Lykkeliten123 Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Jeg har ikke erfaring å vise til.... Men da jeg var på ultralyden og plutselig fikk spørsmål vedrørende fødeloftet kom det litt plutselig på meg. Synes det er skremmende å reise hjem dagen etter dersom jeg skal være på fødeloftet og lurer på om jeg heller skal prøve å ta "vanlig" barsel slik at jeg ihvertfall får to dager på hotellet. Synes dette er litt skummelt uansett, jeg. Det er nesten syv år siden sist så jeg føler meg på mange måter som en førstegangs.... Jeg opplever det litt på samme måte som deg, at man blir overlatt på et hotell fullt av pasienter som er der av andre grunner. Sist lå jeg på fem- mannsrom og hadde en fin opplevelse av hele oppholdet, betryggende med jordmødre i nærheten og andre å snakke med om gleder og bekymringer de første dagene. Er veldig i tvil hva jeg skal gjøre, har time til omvisning i mai på fødeloftet men lurer på om jeg skal avbestille den og be om opphold på hotellet heller. Håper det vil komme noen innlegg fra noen med erfaring/ oppfatninger om hva som kan være greit å tenke på i forhold til de valgene man har.
dolly29 Skrevet 16. mars 2008 #3 Skrevet 16. mars 2008 Jeg er førstegangs og ser frem til et rom alene. Men så vet jeg ikke hva jeg kan sammeligne med heller. Men mannen skal være med så rekner med vi koser oss med den lille. Dessuten så kan vi jo bare ringe på jordmor. Noen som vet hva det koster for å ha mannen boende?
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #4 Skrevet 16. mars 2008 jeg har prøvd både hotell og barsel ved SUS, og jeg var helt klart mer fornøyd med barsel. barnepleierene glemte oss ut, vi fikk ikke den oppfølgingen jeg fikk på barselavdelingen...jeg var heldigvis 2 gangs. lunch og middag i resturangen smakte ikke godt, og sambo sa at hadde han visst det hadde han tatt den minste prisen (overnatting+frokost) så hør på forhond hva de serverer så dere hvet dere liker det. det eneste positive var at en kan ha besøk når en vil og at far kan være med. det er min mening, men har hørt flere som har likt seg godt, så er nok smak og behag.
Gjest Skrevet 16. mars 2008 #5 Skrevet 16. mars 2008 man får akkurat samme oppfølging. det er bare å ringe så kommer de for å hjelpe med amming og det som måtte være. Hadde enerom på barsel sist og gleder meg til enerom på hotellet (hvis alt går etter planen, da). Maten på barsel var da virkelig ikke all verden den heller? Ikke akkurat gourmet...Ser ikke den store forskjellen jeg, altså.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Jeg har ingen erfaring med SUS. Men for meg er det klart en fordel og ligge på hotellet enn på 4 manns rom. Er det noe man lurer på tar man bare kontakt med jm eller lege.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. mars 2008 #7 Skrevet 16. mars 2008 Jeg hadde også hørt mye negativt om hotellet, at man ikke får hjelp og oppfølging, man er alene og maten er vond. Nå er ikke jeg den som bruker være mest kritisk til ting, men jeg var veldig fornøyd. Er 1 mnd siden jeg fødte nå. Det var fullt belegg på hotellet da så jeg fikk kun enkeltrom, og vi som hadde gledet oss til den aller første tiden sammen. Det var det eneste som var negativt, men virkelig ingen som kunne gjøre noe med det. Vi fikk dog vite at siden jeg ikke kom til hotellet før i 0300 tiden om natten, fødte halv tolv- så kunne jeg fått vært på vanlig Barsel første natten (eller de få timene som var igjen) også fått dobbeltrom med plass til sambo dagen etter. Men vi løste det som best var, og han var der med meg hele dagen og kvelden- så var jeg ikke så alene likevel. Er ikke noe kresen på mat eller noe, så jeg var fornøyd med maten stort sett. Eneste var at det var mye krydder og noe var sterkt, kansje ikke det beste for en som ammer. Men lillegutt var fornøyd så da gikk vel det og fint. Sleit litt med ammingen, men var ingen problem og hente hjelp eller bare ringe. Hadde ikke så mye annet og spørre de om, naiv førstegangs som jeg er. Når jeg kom hjem og fordøyde inntrykkene tenker jeg tilbake på at de hadde veldig dårlig tid- mye å gjøre. Vi måtte f.eks mase oss til og få badestell av barnet, ingen som kom og sa vi skulle få det. Leste i boken vi fikk og spurte selv- oj- det er nok glemt. Så ventet vi på parkettrommet i en time før noen kunne haste oss gjennom alt før journalføring ved vaktskifte sent på kvelden. Veldig god oppfølging etterpå med at vi måtte inn flere ganger og sjekke bilirubin verdier med gulsoten. Han lå i lys 1 døgn men etter 1 uke var verdiene normalisert. Samt at han har feil fotstilling i et bein, og det ble oppdaget av barnepleiere og sendt til oppfølging av barnelege, samt egen fysioterapeut. Alt i alt, god erfaring- små rom, selv dobbeltrommene (som vi fikk siste natten da barnet lå i lys) og en ekstremt lite bad med stellebord over toalettet. Lykke til
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. mars 2008 #8 Skrevet 16. mars 2008 Glemte prisene om far overnatter i dobbelrom, oppdatert februar 08: Helpensjon med frokost, lunch og middag: 522,- Kun frokost: 285,-
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 16. mars 2008 #9 Skrevet 16. mars 2008 Jeg fødte på fødeloftet. Vi fikk dobbeltrom (gratis), og fikk være i 2 dager. Det er det som er vanlig. VELDIG fornøyd med fødeloftet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå