Gå til innhold

JEG VIL IKKE VÆRE GRAVID!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp meg noen....

Har en nydelig gutt på 2 år,og en flott mann.

Har nettopp begynnt i ny jobb i en lederstilling.Kan absolutt tenke oss fler barn, og gjerne om en liten stund,men ikke nå.Har hatt et par fester og endel røyk i det siste (og jeg er bare festrøyler og drikker osmregel toppen et par ganger i året).Så nå er jeg livredd for å være gravid da jeg tenker at fosteret evt kan ha tatt skade....:-(

Ikke har jeg tatt folat heller....

Men grunnene til at jeg tror jeg er gravid:

1 mnd forsinket mens

Ømme,hovne bryst

Kroppen samler fett selv om jeg trener og spiser normalt

Fort sulten og fort mett

Ustabilt humør

TRETT

Grunner for at jeg ikke kan være gravid:

2 negative tester

Har brukt kondom (utenom en gang og det var rett før sist mens)(er inne i en p-pillefri periode)

Noen tanker om dette folkens?

Og forresten,kan man kjenne om man er gravid slik legene gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal være gravid noen uker før man kan kjenne livmoren som legen kjenner etter på kontrollene... Så sånns ett kan du ikke sjekke det selv.. Alt det du nevnet over som tilsier at du tror du kan være gravid kan komme av mye annet også.. ikke minst psykisk siden du tenker mye på det...Men hvorfor drar du ikke bare til legen og får han til og sjekke om du er gravid hvis du er så redd for det??

Gjest Rebel + soggy bottom baby
Skrevet

Slapp av, slapp av=)

At du har drukket og røykt er ikke uvanlig. de aller fleste drikker og/eller røyker før de får vite at de er gravid, og i de aller fleste tilfeller går det bra. At du ikke har tatt folat gjør nok heller ikke noenting. tenk på alle de uplanlagte graviditetene som skjer. De aller fleste går helt fint.

At du nettopp har begynt i ny jobb burde ikke ha så mye å si. Du kan jo (hvis du ikke blir dårlig) jobbe frem til permisjon. Hvis du vil fort tilbake i jobb kan også pappaen ta permisjon etter dine 9 uker...

At mensen er 1 mnd forsinket kan godt være fordi du er så redd for å være gravid. Siden du har tatt 2 tester som er negative bør du sjekke dette hos legen.

Man kan kjenne livmoren på magen etter ca 12 uker, og hvis du er gravid er det en stund til det, vil jeg tro.

Du bør gå til legen for å få sjekket om du er gravid, vha ultralyd eller blodprøve. Dersom du skulle være gravid må dere jo tenke gjennom om dere vil beholde, ta abort eller finne andre løsninger.

Dere kan også ved en evt graviditet søke hjelp hos amathea (amathea.no) Dette er et tilbud for par og enslige som har blitt uplanlagt gravide, i alle aldre (og ikke bare unge jenter, som mange tror). Familievernkontoret kan kanskje også hjelpe dere, i tillegg til helsesøster.

lykke til!

Skrevet

Var hos legen og tok en test,men den var negativ.Var jeg så lite på veg evt at den ikke ble positiv måtte jeg vente å se ting ann for så å bestille time.Kan jo ta en blodprøve selvsagt,men må vente til mandag med det.Tviler på legevakten gjør det:-)

Skrevet

Ring mandagen og hør om de kan ta blodprøve du.. Så slipper du gå og tenke på det.. =)

Skrevet

Takk for svar.Vi ville selvsagt ikke tatt abort,men jeg er nok veeeeeldig overbekymret og hysterisk av meg som mor;-)Og minstemann var ikke planlagt, så bestemte oss liksom for at med neste,skulle vi planlegge og gjøre alt "riktig" fra starten av....Lurer bare på om noen har erfaring med typsike graviditetssymptom som likevel ikke er gravide...

Skrevet

Forresten,går det ann å kjenne om livmorhalsen er åpen eller lukket?Husker det var mye snakk om det på barnimagen når jeg skulle ha minsten...

Skrevet

dytter en smule.....:-)

Skrevet

Du er ikke bare stresset da? Jeg hopper raskt over en menstruasjon hvis jeg er stressa (f.eks eksamensperiode). Det kombinert med litt hormonsvingniger kan gi en følelse av å være gravid.

Skrevet

Ny jobb....Litt stressa pga det...Ktysser fingre for at du har rett...Og så kan vi planlegge og kjøre på til våren heller;:-)

Skrevet

Det med åpen/lukket livmorhals er vel i forhold til spontanabort, eller noe, men jeg har lest et sted at fargen på livmorhalstappen (eller hva det nå kalles) blir mørkere pga økt blodsirkulasjon når man er gravid. En erfaren lege vil kunne titte og se om du er gravid ... men du kan jo alltids spørre om mannen ser noen forskjell da (eller smøre deg med tålmodighet til mandag). (og egentlig mener jeg du burde slappe av ... ikke store sjangsene for falske negative hvis du er over mensdatoen).

Skrevet

Folat tok ikke jeg i svangerskapet.

Fikk ikke vite før jeg var 16uker på vei at jeg hadde en liten spire;)

Så da mente JM at jeg ikke skulle ta folat.

Ang å drikke og røyke: Jeg tok en fest, men visste jo ikke at jeg var gravid.

Jeg røyket, men sluttet på dagen da jeg fant det ut.

Til nå har jeg et barn som er helt frisk.

Selvfølgelig... Senskader kan komme, men det er mange som har vært før meg også.

Tviler på at det skjer noe, slapp av. Ikke bruk tiden på å bekymre deg om slike bagateller om du skulle være gravid! :)

Ang svangerkapstegn: jeg hadde ingen tegn, bortsett fra vondt i magen, som var kynnere... :P

Lykke til, får håpe at det kommer ut slik du vil.

Og jeg også vil mer enn gjerne ha et planlagt sv.skap neste gang :)

Heheh :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...