Gå til innhold

Minste jenta skal få briller.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos øyenlegen på torsdag. Hun så bare på henne og sa at hun måtte ha briller. Hun har hatt nedsatt syn men begynte å skjele veldig for 1 måned siden.

Har skrevet om det før. Trodde hun var -5 i sommer men hun var visst +5 da. Nå var hun +2.45 og 4.45 på andre øyet. Så egentlig har jo det komt seg men det ene øyet har blitt bedre enn det andre derfor hun har begynt å skjele. Så nå blir det briller. Følte jeg fikk ny jente da hun begynte å skjele så nå blir hun ny igjen når brillene kommer;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra at hun får briller nå.

Men det er ikke noe som heter 2,45 og 4,45...Det går i 0,25 step,så du mener kanskje 2,25 eller 2,50?

Skal hun ha lapp da,eller skal dere avvente å se hvordan det går med brillene?

Skrevet

Mulig det. Har kanskje elendig hukommelse. Skal bli innkalt snart å vurdere lapp. Skulle prøve bare briller først men de trodde nok det ble lapp etterhvert.

Skrevet

Lapp er som oftest veldig effektiv mht skjeling da.

Og du er heldig som får dekt nesten alt gjennom Nav.Fikk du med papirer fra øyelegen?Sånne som skal leveres Nav eller brillebutikken?

Da betaler du nemlig kun det som overstiger 400.- på innfatninga,og resten dekkes.

Skrevet

Jepp, fikk med lapp:-)

De mente det var best å begynne med en ting omgangen derfor bare briller først. Men blir nok lapp snart og.

Skrevet

Litt tilvenningstid må du regne med.

Da min fikk briller,drev han og tok dem av seg hele tiden i begynnelsen.Han la dem fra seg på de merkeligste steder..En gang fant jeg dem i fryseren! Han hadde parkert dem der da han henta seg en is :-)

Så i starten kan det være lurt å la barna ha dem på ved rolige aktiviteter som tv,tegning ol.

Skrevet

Hehehehe;D I fryseren av alle plasser. Vi får ta tilvenningen som den kommer men takk for tips:-)

Nå skal jeg legge meg. Natti:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...