Gå til innhold

dåp i bryllupet vårt:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

syntes dette er veldig koselig,vart så glad når de spurte oss (noen i slekta som skal døpe babyen sin) ,gleder meg til det...men alle som eg forteller det til syntes dette ikke var noe lurt...vi bryr oss ikke om hva andre mener,men er jo rart at absolutt alle en prater med er negative til det....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt usikker på hvor du vil med innlegget, men hvis du lurer på om andre kunne tenkt seg dette så kan jeg godt svare.

Jeg ville absolutt ikke hatt en dåp i mitt bryllup! Denne dagen har jeg drømt om lenge og planlegger derfor svært nøye, og ville ikke ha "delt" dagen vår med noen andre. Hadde det vært mitt barn, ville jeg også at barnet skulle fått en egen dag, med eget selskap osv.

Men for all del! Det er jo opp til hver enkelt! Folk må jo få velge selv! Vi er alle forskjellige, og som jeg har sagt før, så er det også veldig forskjellig hva den enkelte legger i selve bryllupet.

Så, så lenge dere begge parter syns det er en fin ide, så får dere sikkert en flott dag også! Lykke til:-)

Skrevet

Har de som skal døpe babyen sin tenkt å spleise på utgifter til kaker og mat og sånt, eller ser de dette som en grei måte å få samlet all familie og samtidig få alt gratis fordi dere likevel skal gifte dere? Mulig jeg er litt kritisk til intensjonene deres men...

Skrevet

ville bare høre andres meninger..alle vi har pratet med har jo vert så negative til dette, vi begynner jo å lure litt...de skal bare døpe ungen i kirka,hele familien deres er der uansett og mammaen er sliten,trur hun vil gjøre alt så lettvindt som det går ann...det blir ikke dåpsbesøk etterpå så vi skal ikke spleise på noenting..er glad for at de vil døpe ungen i bryllupet vårt,føler det som en ære på en måte..at de vil dele dåpsdagen med oss...dessuten er barn alltid velkommen uansett:) er det ingen som er enig? eller er vi bare helt rar?

Skrevet

ser eg har trykket på anonym knappen øverst....

Skrevet

syntes det er en koselig tanke jeg:) ville ikke syntes det var dumt på noen måte:)

Skrevet

så flott,du er den eneste som forstår:) godt å høre at ikke vi var helt unormale...

Skrevet

Ueg hadde nok vært så egoistisk at jeg ville hatt bryllupsdagen for meg selv og ikke delt oppmerksomheten med noen andre... Vi inviterer heller ingen barn i bryllupet vårt, da vi synes dette er en voksenfest først og fremst, samt at vi ikke har barn selv. En hylende unge under vielsen står heller ikke høyest på ønskelisten må jeg innrømme..! Så synes dere er veldig snille og sjenerøse som går med på dette :-)

Skrevet

føler oss litt rar når 99 prosent ikke forstår, men vi er ufattelig glad i barn begge to..barn er alltid velkommen uansett:)

Skrevet

Jeg tror som sagt at det er snakk om HVA slags bryllup man ønsker! Vi har alle ulike forventinger til den store dagen. Du velger bare å prioritere litt annerledes enn folk flest, ikke noe galt i det! Selv om jeg aldri ville hatt det sånn selv mener jeg ikke at det er noe galt med deg for det:-)

Skrevet

jaja..vi gleder oss iallefall veldig,trur alle kommer til å forandre mening når de ser hvor koselig det blir med barnedåp og bryllup,dobbelt opp med glede spør du meg..bryllup og dåp er like fint begge deler på hver sin måte..å få se det sammtidig må jo være fantastisk:)

Skrevet

Bre tenk nøye gjennom logistikken MI. For dette kan fort bli veldig rotetel. En ting med sitt eget barn, men når det da blir andre familier involvert?

Skal dere betale maten for de som kommer til dåpen? som ikke er i deres familie?

skal dere betale for alt selvom det er en dåp med i bildet?

Logistisk sett når hvor skal dere plassere dåpen i forhold til vielsen?

Hvordan skal inngangsprosesjonen være? Skal dåpsbarnet gå inn med dere? sammen? foran? bak? skal presten gå opp kirkegulvet med dere som er vanlig under dåp? skal bare dere gå opp?

Hvordan bordoppsett skal dere ha? For bryllup eller dåp?

Taler? Sanger? kun for dere? eller for dåpsbarnet og?

Pynten? bryllup? dåp? begge? farger? temaer? bordkort?

gavebord? to forskjellige? (husk bøker og merking av gaver og kort)

invitasjoner?

takkekort?

Det er en stor logistisk mølle uten en kombo og med en kombo som ikke inkluderer deres eget barn engang, så burde dere planlegge endel NØYE, ellers blir det bare rot. Tro meg..

Men en fin og flott tankte altså ikke det

Skrevet

alt er planlagt,de vil ikke ha dåpsfest,for de er dåpen det viktige..har fått inntrykk av at mammaen er sliten så trur det er litt derfor de har valgt det på denne måten...vi utfører bryllups sermonien,etter vi er ferdig,sitter vi framme mens de døper gullet,ikke noe problem:) viss det skulle vert besøk etterpå hadde det lett blitt rotete,ja,men skulle nok fått til det også:) akkurat det å gå inn har vi ikke tenkt igjennom det må vi prate med presten om:)

Skrevet

synes det var utrolig flott gjort av dere:)

Synes tanken virker kjempe kos!!!!

Jeg vurderer å døpe snuppa vår når vi gifter oss, men er litt usikker enda(ikke fordi jeg vil ha dagen for meg selv altså, men fordi jeg ikke er sikker på om jeg vil døpe henne:P)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...