Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er egentlig dren...

dumt spørsmål.. men hva gjør det, hva er det som settes inn i ørene, og hvorfor?

:-0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dren er eit lite rør som blir sett inn i trommehinna for at denne ikkje skal kunne vere heilt tett(som er normalt), slik at evt væske bak den skal kunne renne ut.

Dette blir gjort om ungen har gjentatte øyrebetennelsar og alltid har væske på mellomøyret(bak trommehinna). Og grunnen er at denne væska kan føre til smerter konstant + nedsett hørsel og skade på hørselen.

Skrevet

ok.... jeg har en som har hatt ørebetennelser og et øre som det har rent mye fra.... da får jeg alltig høre "om han har dren?"

men... er dren det rette da? for væsken renner jo ut.. (blir ikke værendes der mener jeg....)

hehe..

Skrevet

Det er bedre med eit "kontrollert"hol på trommehinna, enn at den "sprekker" av seg sjølv heile tida. Dette fordi det kan bli mykje arrvev på trommehinna om den kvar gang skal sprekke av seg sjølv. Det igjen kan påvirke hørselen negativt.

Forstår kva du meiner, men dren er betre til å regulere dette:)

Skrevet

så bra du forstår hva jeg mener! :-D

Han har gått på to runder med borsyrevann + dråper, og en penicilin kur. Har sett bra ut etter P-kuren, men så litt gørr ikveld.... så jeg håper ikke det er på vei tilbake igjen...

men hørselen er bra vil jeg tro! Han er 2 år og snakker veldig bra, og synger med på kjempemange sanger, musikalske gutten min!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...