Gå til innhold

sjalu =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

forloveden min og jeg har et kjempe fint forhold.. jeg har 50 dager igjen til Termin og han har ikke gjort noe annet enn å støtte meg gjennom hele svangerskapet! =)

Desverre har det seg sånn at jeg kan bli veeelllddiigg sjalu! Både i forigårs og i går natt drømte jeg at kjæresten min ignorerer meg totalt... men i virkeligheten så er det omvendt.

Jeg er sjalu når venninne hans chatter med han over msn, sjalu når de klemmer han osv. Jeg takler det bare ikke.. Når jeg leser gjennom denne teksten her så tenker jeg: "herregud, hva er det som feiler deg?"

Han sier og har alltid sagt at han elsker meg.. det er ikke det at jeg ikke stoler på han.. han forsikret meg om at han aldri kom til å være utro.. men det er jentene jeg ikke stoler på,.. uff sliter noe så sykt med sjalusi altså.. =( skulle ønske at noen kunne ta fra meg denne sjalusien..

Hva kan man gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HI her:

Setningen: ".. men i virkeligheten er det omvendt" mener jeg selvfølgelig at han IKKE ignorerer meg! =)

Skrevet

usj sjalusi er jo ikke godt for noe! Det ødelegger mye mer en det gjør godt. Hvis han ikke har gitt deg noen grunn til å være sjalu synes jeg det er urettferdig overfor han at du er det. Sjalu kjærester er utrolig slitsomt for den andre parten og veldig nedbrytende for forholdet, Værtfall for min del. Men du er jo klar over problemet da, så da er det vel bare å begyne å jobbe med seg selv!

Skrevet

HI her: ja du har helt rett for jeg har jo ingen grunn til å være sjalu! men det som "plager" meg er jo at han er såå utrolig snill mot alle og en hver! det er kjempefint det altså.. men ikke for min del.. hvis du skjønner.. =/ uff klarer ikke mer sjalusi altså..

Skrevet

Uff, gla jeg ikke er sjalu..

Skrevet

Bedre at han er utroli snill mot alle enn at han er en arogant dritt, som det er allt for mange av. Da kan de andre jentene bare misunne deg den herlige snille typen du har, som er bare din. Vil han være utro så er han det, det får du ikke forhindra fordi om du er sjalu. Sjalusi driver jo folk i armene på andre langt mer enn det holder dem i trøya!

Skrevet

hei..

kunne ha skrevet det innlegget selv.. er helt lik deg!

er frustrerende og vondt til tider..

heldigvis har ikke samboeren min mange venninner..

de han har, er i forhold, og jeg kjenner dem ganske godt etterhvert, så det roer meg ned heldigvis..

men har store problemer med å sende han på fest og lignende hvor jeg ikke er med..

å jeg stoler i teorien på han, men ikke på de andre jentene.. hehe..

ja det er sykt å skrive det ned..

han er heldigvis veldig forståelsesfull..

har en historie med gamle kjærester som har vært utro hele gjengen, og han forstår at det er vanskelig for meg å ikke tro at han vil såre meg, når alle andre har gjort det..

sjalusien har blitt verre under graviditeten..

kan ha med å gjøre at jeg føler meg feit og stygg pga de ekstra kiloene som har kommet, men han tar det og ganske fint heldigvis..

vet ikke hva du kan gjøre egentlig.. da hadde jeg heller ikke hatt det problemet selv.. men har funnet ut for min del, at om jeg blir kjent med venninnene hans så er jeg iallefall ikke bekymra for dem..

da blir de på en måte venninner av meg og, og da er grensen lengre for at noe skulle skje mellom dem...

syns du skal snakke med typen din om det gjerne..??

forklare han hvordan du føler det..

hvordan reagerer han forresten på sjalusien din?

lykke til uansett..

vet at det kan være jævlig..

Skrevet

Jeg også er super sjalu!:(

Dette med klemming og sitte på fange plager meg faktisk kjempe mye!

Ja, i å for seg er det jo helt uskyldig, MEN ER DET NØDVENDIG????

Hva er forskjellen på om man hopper over klemmen? (tenker ikke på viss det er noe en skal gratulere med men bare for at en møtes. Kanskje 3. gangen for uken også)

Kan ikke si jeg blir skuffa over at ikke folk klemmer meg i tid og utid.

Må legge til at jeg var ikke sjalu før, og da syntes jeg det bare var teit når folk blei sur for sånt.;)

Men husk, det liogger ofte en ubevisst flørt fra dama i en klem...

Skrevet

Ja med den innstillingen anonym 22.20 så virker det som alle damer er mistenkte til det motsatte er bevist...noe håpløst sier nå jeg. Ingen bevisst eller ubevisst flørt i en klem her i gården værtfall, å jeg håper jeg snakker for fler damer da asså. En klem er en klem, hyggelig og høffelig og veldig vandlig. Men er man sjalu så vinkler man vel det meste inn på luguberheter. Synes det er veldig urettferdig overfor en uskyldig type. Hadde blitt frustrert om noen skulle hengt over meg på den måten uten grunn. Men det er å meg da.

Skrevet

NN 22:20 her.

Er jo ikke noe jeg er akkuratt kry over da.

Og som jeg sa, jeg var det ikke før og da syntes jeg også at det var skikkelig teit.

Veldig slitsomt for partner og faktisk ENDA værre å vere sjalu!

TRO MEG!

Jeg har prøvd alle posisjonene.

Og når du sier en klem er hyggelig så er det jo lite morro at typen din er så hyggelig med andre.

Viss ikke du er sjalu så forstår du det ikke.

Før kunne typen min sittet i kysset på vennindene mine uten at det hadde plaget meg. Fantes ikke sjalu!!!

Ting har skjedd (var for blåøyd...) og sjalusien kom.

Skrevet

ok, nei da kan jeg nok ikke sette meg inn i din situasjon. Sier at en klem er hyggelig ja, for vennskapets skyld. Å jeg vil nå gjerne at typen min skal være hyggelig mot vennindene min eller folk han kjenner. Er jo forskjell på en klem oh total omfavnelse. Liten kos på kinne må man tåle. Men er som sagt ikke sjalu så da blir det vel vanskelig for meg å sette meg inn i hvordan dere har det.

Skrevet

Jeg vet hvor utrolig vondt det er å være sjalu. Jeg var fryktelig sjalu når jeg var sammen medmin ekskjæreste for 8 år siden. Jeg fikk all skylden for sjalusien, og jeg meldte meg faktisk hos en rådgiver som skulle hjelpe meg å bli kvitt sjalusiproblemet, for jeg ville virkelig bli kvitt det. Det er en utrolig vond følelse. I etter tid har jeg forstått at det var ikke bare min skyld, min eks var (er?) en type som var ganske usikker på seg selv, og som stadig trengte bekreftelse. Ikke nok med bekreftelsene jeg ga han. Han hadde også mange jentevenner. Det har også vist seg i ettertid at den jenta som overtok min plass (så og si mens jeg var sammen med han) opplevde akkurat det samme. Hun ble også kjempe sjalu. Vi (jenta og jeg) har pratet sammen om dette i ettertid.

Nå har jeg vært i et forhold de siste 7 årene, og ikke kjent antydningene til de samme stikkene som den gangen, klart vanlig sjalusi kan forekomme, men det er normalt og sunt for et forhold.

Vet ikke helt hva jeg ville si med dette, men det er ikke alltid feilen ligger bare hos en selv.

Lykke til iallfall. Om du er kjempe plaget, hadde jeg søkt hjelp for det, godt å ha noen utenforstående å prate med:)

Skrevet

Jeg er også sjalu,men har en helt perfekt samboer:o)..så har ikke noen grunn til det liksom..

men har din sambo så mange venninder da?mulig jeg er litt gammeldags,men jeg hadde synes det ble rart om mannen min skulle ha venninder,og jeg har ikke noen kompiser..hvis du skjønner..,men felles venner(som par f.eks) og familie det er noe annet. Helt ok at han prater med andre damer og sånn når vi f.eks er ute på fest å,men venninder??...eh..nei,tror ikke det.

Skrevet

bare husk at det sitter i hodet ditt. Du er den eneste som kan jobbe med dette. Det sier nok mest om deg selv dette enn om din samboer. Velger hva du vil være, jobb mot den du vil bli. Bli mer glad i deg selv. Lykke til!

Skrevet

HI her:

Tusen takk for at dere svarte på dette innlegget... Jeg har snakket med sambo og han sier at jeg er den eneste for han.. =) jeg har også lovet han om å prøve å ikke være sjalu. men så tenkte jeg over ordet: sjalusi.. hva legger man egentlig i dette ordet? hos meg er det en blanding av å være lei seg og å være sint på den jenta..

Jeg ville aldri ha klemt en annen gutt hvis jeg ville ha visst at han var sammen med en han elsker.. selv om ikke jeg ville ha vært interessert.. men det handler jo litt om respekt for forholdet da.. og det er det det går ut på. Er vi blandt venner som vi kjenner begge to går det helt fint.. da er det greit, Så fort vi er ute i butikken eller lignende og det kommer plutselig ei venninne av han (som jeg aldri ha sett før og ikke vet hvem er) blir jeg sint på ho når hun tar og hopper nesten på kjæresten min når jeg står ved siden av! Da tenker jeg: "eh ja koselig å hilse på deg og!" hvorfor kan disse jentene ikke hilse på meg og da?? er det så vanskelig.. de ignorerer en totalt og har bare kjæresten din i øyne!

Anonym 14:07 Tusen takk.. du har så rett! skal prøve!..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...