Gå til innhold

Ekkelt! Advarer dere (angående blødninger)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva slags mengde som regnes som normalt og kraftig menstruasjonsblødning?

Evt hvor jeg finner informasjon om dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Hei! Jeg vet ikke hvor du finner info om det, men jeg her om dagen brukte 2 pakker bind + blødde igjennom tampong +nattbind. Det ble regnet som en kraftig blødning. De sa at om jeg hadde bare brukt 1 pakke bind på en dag hadde det også vært kraftig blødning. Samt at mye var koagulert

Skrevet

Du merker også veldig fort om du har msitet mye blod, du vil bli svimmel, klam etc. Det er da du skal ringe lege. Jeg mistet over 500ml blod den kvelden så var jeg deg og redd ville jeg ringt.. Ble blek liksom

Skrevet

Ja, men jeg tenkte mer på hvor mye som regnes som en menstruasjon som er kraftigere enn normalen?

Fant noe om at 80 ml og emr per blødning er kraftig?

Hva slags str på tampongene blødde du såpass mye gjennom av?

Jeg er alltid litt svimmel, særlig ved menstruasjon., Vet at den er kraftig, bare ikke hvor kraftig.

Har lekket + testa ut slikt beger ved blødning nå. Og da er det jo ml-mål i den, så jeg kan jo nå måle:)

har tenkt veldig mye på den operasjonen jeg sendte deg link til her om dagen.

Er også smertefullt og nå har jeg hatt det ganske vondt de siste dagene i tillegg til 4 dager før det begynte.

Har vært hos gynekolog for å utelukke diverse ting med innvendig ultralyd.

Skrevet

Er det ikke noe sånn at man til sammen blør 1dl under en vanlig menstruasjon? OG alt over er mye? Mulig jeg er på villspor, men mente jeg fik khøre det av legen da jeg nevnte kraftig menstruasjon. "Det ser nok mye ut bare" (lenge siden)

Jeg blødde igjennom de Grønne ob.. men jeg fossblødde altså. skikkelig styrtblødning. De sklei rett og slett ut - følte meg ganske vid og ekkel da ja. Ughh:-( Det bare rant...

Jeg pleier aldri å være svimmel, men denne gangen har det virkelig tatt av. River og sltier i livmoren, har måttet ha svigermor her for å hjelpe meg med ungen etc. Har nesten ikke turt å gå på do. Alt gjør vont nå.

Er det begeret bra?

Jeg var jos om du vet på innvendig ul.. virker som hormonene mine er skikkelig villspor..

Men jeg leste ved den operasjonen, så kan fruktbarheten gå veldig ned. Er man veldig fruktbar når mna har såpass tykk slimhinne?

Hvordan vondt er det du har? Bare lurer altså, mulig du er litt flinkere enn meg til å sette ord på dette siden jeg somregel har pleid å grave meg helt ned og dø under mensen. HEhe.

Skrevet

Du kan ha slike muskelknutar på livmora, dei kan gjere det smertefullt.

Har du prøvd p-piller eller hormonspiral? det kan kanskje hjelpe på blødningsmengda.

Om du ikkje skal ha fleire barn, og dette er omtrent invalidiserande, Så er hysterektomi eit alternativ. Då fjernar ein livmora, men eggstokkane sit igjen(produserer hormon).

Skrevet

PS! ein utskrapning kan av og til hjelpe også:)

Skrevet

Jeg har vært på innvendig ul ogd e fant ingenting.

P-pillerm, hormonspiral osv er utelukket, siden jeg reagerer på alt slikt med MER blødninger, gjerne hver dag. :(

Ja, når jeg er ferdig med barn skal tiltak vurderes. Men har bare en foreløpig, vil gjerne ha en til. m

Skrevet

Ja, en slik utskrapning der de skreller slimhinnen eller brenner vekk litt med en ballong er blant det som kan vurderes, etter barneproduksjon er avsluttet:)

Skrevet

Jeg har veldig smertefulle og kraftige blødninger.....blør i 9-11 dager og da veldig kraftig i 5dager. Har ikke vært til så mye sjekk i grunn, kun tatt blodprøver og sjekka jenlager..så her tas det jern 356.... Mengden jeg blør aner jeg ikke..men hveis normal mens er på ca 50ml....vel...da blør jeg langt mer enn det i hvertfall.. Må bruke nattbind og helt tampong de værste dagene og skifte minst hver andre time...det går ca 2 pakker med nattbind og ca2 pakker med vanlige bind pluss en-2 pakker med ob ca. hver mens..

Skrevet

Ja, men du har det ikke slik hver måned? Dette var spesiell situasjon, sant?

Jeg bruker alltid grøne ob på de verste dagene, men holder heldigvis litt mer enn en time:)

Begeret lakk jo.. :( Vet ikke om jeg blør for mye eller hva det er jeg da. Skal prøve det flere ganger, men nå måtte jeg bare bruke tamponger noen timer og føle meg tørr. He he:)

Ja, fruktbarheten går ned med operasjonen, så er best å være ferdig med barneproduksjon. :) Man kan bli steril av det, spesielt om det gjentas.

Jeg vet ikke hvordan vondt jeg har egentlig. Føles mye nå siden jeg hadde vondt i mange dager før det skjedde noe. Men den totale opplevelsen av smerter som minirier til tider, svimmelhet, uanstendige blødningsmengder og slapphet er jo ikke spesielt god. Jeg er visst ganske blek disse dagene. :(

Skrevet

Nå målte jeg jo som sagt i går på min første dag (min 2 og 3 dag av 8 totalt er som regel de kraftigste).

I går hadde jeg skal vi se... mellom 50 og 60 ml på et døgn. Kanskje mer.

Herregud, da blør jeg kanskje like mye på min første dag som andre gjør en hel periode!!! Og klumpete er det også. Og vondt.

Faen.

Det syns jeg er dårlig gjort. For alle oss blødere.

Skrevet

Ja denne gangen var det jo kjempespesielt. pleier å bruke grønn og rosa ob hele syklusen.

Men jeg blør alltid helt sykt mye de 3 første dagene og faktisk den siste. Hos meg så bare STOPPER det opp når jeg er ferdig. Helt rart.

Du burde ta jern, og siden du har mye koagulert blod + vet hvor mye du blør, så bør du passe på at du ikke blir klam etc. Tar du cyklokapron nå?

Føler skikkelig med deg, vet så godt hvordan du har det:-( Helt jævlig!!! Urettferdig!

Men det står skikkelig respekt av at du karra deg i 50årsdag da! Jeg pleier å bo på soverommet :)

Skrevet

Klam? Hva mener du?

Jeg tar ikke cyklokapron mer, siden det hjalp så lite og kosta en del i lengden.

Skrevet

Det var jo ganske billig nå , det + mercilon kom 257.

Hvis du blir klam i pannen, kroppen etc. Det er visst et tegn på at det er noe galt. Det var derfor de hentetm eg i ambulanse bl.a. - De ringte hele tiden mens de var på vei hit og lurte på om jeg var klam etc

Skrevet

Jeg har aldri hørt noen spørre om jeg er klam noe sted? :) Sa de hva klamheten var et tegn på?

Jeg betalte rett under 200 hver måned i cyklokapron husker jeg. Det blei jo en del etterhvert da. Spesielt når det har såpass liten effekt på meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...