pantegi Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Må innrømme at jeg blir litt oppgitt av alt fokuset på sjokolade og annet snop. Jordmora jeg går hos er VELDIG opptatt av at jeg ikke får i meg de såkalte "tomme" kaloriene (både ungen og jeg er innenfor normalen med tanke på vektoppgang så skjønner ikke helt greia.....)Vel og bra det, men hun messer om dette hver eneste gang. Og ikke en av gangene har hun spurt om det genrelle kostholdet mitt. For ikke å snakke om fysisk aktivitet! Jeg har et variert og relativt sunt kosthold. Men jeg spiser litt snop innimellom når jeg har lyst på. Men det skal også sies at jeg trener spinning 3 ganger i uken og er i aktivitet hver dag. Det må da telle for noe? Man må da se helheten? Er bedre å være i aktivitet og spise en sjokkis enn å ligge på sofaen å knaske gulrøtter. Fins ingen helsegevinst i å ligge på sofaen!!!! Måtte bare blåse ut litt, hehe :-)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Jeg er så enig! Nesten så jeg kvier meg til jeg skal tilbake til jordmor fordi hun maser så innmari om akkurat dette. Selvfølgelig skal vi være forsiktig, men det hjelper ikke å mase konstant! Jeg har også et variert kosthold, og har ikke bil så jeg går alltid dit jeg skal. Går fra og til jobb, til butikken osv. I tillegg har jeg fysisk aktiv jobb, så jeg er i bevegelse store deler av dagen. Men, jeg er veldig glad i godteri og unner meg selv det når jeg har lyst på. Virker på meg som at jordmor mener det er fullstendig krise! Blir gal av henne. Kjenner flere som er lei av at de maser om dette, og om knipeøvelsene.. så de ljuger og sier at de ikke spiser søtt og at de regelmessig tar knipeøvelser. Skal da ikke være sånn heller?
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Noen jordmødre er overhysteriske. Det viktigste er vel at man har det bra.
pantegi Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2008 Litt godt å høre at det ikke bare er meg som opplever det sånn :-) Vi får svelge kamelene og bruke vår sunne fornuft!! :-) vi har da forhåpentligvis litt omløp i toppetasjen og noe kunnskap om kroppen vår.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Er det ikke bare å gi blanke i disse jordmødrene, da? Bruk fastlegene, de maser ikke om tull og tøv :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå