Gå til innhold

Hva skjer på overtidskontroll.???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.. hva skjer på overtidskontroll?? er 5 dager over i dag og skal inn på kontroll den 22. mars. Da er jeg 12 dager over.. setter de fødselen i gang da eller bare ser de om babyen har det bra..??? Noen som vet?? Jeg har sterk bekkenløsning og sliter med å få sove om natten... håper noen kan svare meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sjekker om babyen har det bra, om du er moden, om andre ting tilsier at du evt burde settes igang. Ctg og evt ultralyd, blodtrykk måles.

Var på overtidskontroll ca en uke over termin med førstemann, fikk da både ctg og ultralyd. Gutten hadde det fint, alt fungerte fint og jeg ble sendt hjem. Klagde kraftig over bekkenløsning og andre sterke plager, men det brydde de seg lite om. Så lenge gutten i magen hadde det bra ville de ikke gjøre noe.

14 dager over termin derimot ble det igangsetting. Da var navlestrengen "oppbrukt".

Er litt forskjellig praksis på dette da, så trenger ikke være sånn på ditt sykehus. Vet også at mange leger blir mer og mer skeptiske til å la kvinner gå langt over termin, så du får krysse fingrene (varierer fra en uke til 3 uker liksom)..

Lykke til! =)

Skrevet

Forrige gang var jeg på overtidskontroll 12 dager over termin - på Haukeland. Da var det "vanlig legeundersøkelse" + ultralyd.

Blodtrykket mitt var litt høyt, som det hadde vært de siste ukene, og jeg ble derfor satt igang.

De vurderer om alt er bra og om du skal gå noen dager til, eller hvis de finner noen grunn til det - så setter de deg igang.

Jeg hadde ikke forventet å bli satt igang, og ble "vippet helt av pinnen" da legen sa hun ville legge meg inn for igangsettelse.

Anbefaler å ha bagen med i bilen for sikkerhetsskyld, men vær forberedt på å bli sendt hjem igjen også (o:

Skrevet

Hei.. det er på Haukeland eg skal vere.. gå noen dager til.?????. kjenner jeg fikk klump i halsen.. alt har vært helt fint under svangerskapet uten om kraftig bekkenløsning.. Jeg er utmattet physisk og fysisk.. tar de ikke hensyn til det???? hodet er festet og babyen klar.. men tror ho trenger litt starthjelp...

Skrevet

noen som vet.. om de tar hensyn til det.. er jo jeg som skal gjennom en fødsel og ikke de..

Skrevet

Du kan få jordmor til skrive ett notat på plagene dine.. kan hjelpe.. min gjorde det sist, men de tok ikke så mye hensyn til det... men kommer ann på legen som tar deg imot tror jeg.. gråt dine tårer til jordmor og lege og vis hvor sliten og nedtrykt du er....

Skrevet

I mitt tilfelle tok de overhodet ikke hensyn til mine fysiske og psykiske plager da jeg var på første overtidskontroll nei.. Jeg spurte de faktisk, om de ikke brydde seg om hvordan jeg hadde det. Og fikk et ærlig svar, de gjorde nok ikke det nei.

Håper du treffer en som er mer forståelsesfull da!!!

=)

Skrevet

hmmm jeg ser at har ikke så mye å glede meg til ,jeg skal på overtidskontrol på tisdag. så jeg håper jo at det skjer noe snart nå da. har jo trosalt 2 barn til hjemme og er utslit som bare det.

er 12 dager over termin på tirsdag. så jeg få krysse fingren på aat noe skjer da. vist ikke det skjer noe i løpet av dagen. lov å håpe.

Skrevet

Man må huske at det beste for både mor og barn er å IKKE bli igangsatt da. Termin er kun en ca. dato og to uker før/etter er jo helt normalt. Så lenge babyen har det bra, ville jeg håpet på at den kom naturlig. Jeg ble igangsatt 19 dager på overtid med førstemann. Ønsker ikke å bli igangsatt denne gangen, for å si det sånn...

Skrevet

min mor blei satt i gang med meg og sa det ikke var forskjell med hennes 2 fødsler.. og andre jeg har snakket med sier det samme.. det samme sier jm. så jeg skal gjøre alt for at jeg blir satt i gang når jeg skal på kontroll.. det er eg som skal igjennom en fødsel og ikke de.. jeg som skal ha krefter til det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...