Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Sliter med angst og angstanfall,har gjort det i over 10 år,men nå er det lenge siden...Og når det er lenge siden glemmer jeg liksom åssen det er... Har vært anspent de siste dagene og det sitter i skuldre,nakke,hode... Idag når vi var ferdig med middagen så ble jeg så nummen rundt munnen på leppene og da blir jeg redd,og det blir værre,får hjertebank,svartner nesten og jeg blir svimmel (pleier å hyperventilere og men ikke idag) den prikkingen rundt munnen går over når jeg begynte med noe annet...Men plutselig så blir jeg stram og får en rar følelse i panna,og da blir jeg enda mere redd og det blir bare værre,føler meg nummen der og + at jeg følte meg slapp/svak i venstre arm..(slapp svak i venstre arm og bein har jeg vært før og,er bare innbilning) Men jeg blir redd og tenker på det hele tiden og da blir jeg rar i kroppen...Men vet vel innerst inne at det er angsten som gjør det,men klarer ikke å slappe av Noen andre som har/har hatt det sånn??
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Jeg hadde det slik etter jeg fikk førstemann, men visste ikke da at det var angstannfall. Helt til jeg ikke fikk puste (hyperventilerte) og x'en ringte ambulanse. hehe... Legen ble sittende igjen med meg og forklarte hva som hadde skjedd for meg. Tøff fødsel, liten gutt med kolikk og flytting hadde bare blitt litt for mye for meg. Og om det skjedde igjen skulle jeg puste i en pose, og det var IKKE farlig =) Skjedde det ofte måtte jeg ta kontakt med legen min. Men etter dette så fikk jeg avogtil den ekle følelsen sniiiikende innpå meg igjen, men roet meg ned med at det var bare tull av meg og at det ikke var farlig. Så det gikk over Men hadde det slik du forklarer over her. Mange ganger, og endte til slutt med hyperventileringen. hehe.... Utrolig forferdelig følelse! Men jeg fikk hvertfall kontroll over det
Sjokoladekaka Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Du hyperventilerer uten å merke det sjølv. Det er grunnen til prikking rundt leppene og kan også komme i fingertuppane. Det kan også vere grunnen til dei andre tinga du kjenner. Prøv å pust djupt med magen neste gang, du vil merke forskjell:) Eg merka ikkje at eg hyperventilerte, før legen sa at det var grunnen. Då gjekk det så mykje betre:)
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2008 Takk for svar ) Har nå begynt å få kontroll over hyperventileringen,og jeg vet egentlig at det andre ikke er farlig heller,for "glemmer" jeg det forsvinner det jo... Men jeg sitter å tenker og kjenner etter... Men det kommer nok av at jeg er anspent og at det har vært lite søvn etter at minste ble født for 6 mndr siden...Men første gang jeg har det slik siden 2 fødsel...Men det går nok over denne gang og )
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mars 2008 Takk for opplysningen makken ) visste ikke at man kunne hyperventilere uten å merke det,men det skal jeg huske på,åsså skal jeg puste dypt med magen:o)
Sjokoladekaka Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 Ja, gjer det:) Eg trudde eg hadde hjerteproblem og det som verre var, heilt til legen ga meg dette tipset:) Det blei jo verre av alt eg trudde det var.... så det var godt å få ei forklaring:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå