Janeth87 Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 jeg fikk ei jente for 14 dager siden... men det er tydelig at hun ikke tåler morsmelka mi..(har en allergisk unge fra før), så har bestemt meg for å bruke erstatning... men hvordan får jeg stoppet melken? går jo å har melkespreng hele dagen, virkelig vondt! noen råd?
m@lle Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Slutter du å amme fordi det er vondt eller fordi det er vondt med brystspreng? Dersom du har bestemt deg for å slutte, finnes det medisin for å redusere/ hindre melkeproduksjonen. Ta kontakt med fødeavd eller fastlegen din...eller legevakta (helg).
Januarbaby2014 Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Klem ut litt melk hver gang puppene er "helt sprengt"... etterhvert så vil melka gradvis forsvinne!
Janeth87 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. mars 2008 slutter å amme fordi at jenta tydelig ikke tåler melka mi. så nå har jeg brystspreng fordi at jeg ikke kan amme henne. takk for rådet!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Når jeg sluttet å amme så pumpet jeg bort den verste sprengen bare. Da forsvant sprengen etter 2-3 dager men det tok nesten 3 uker før puppene var tørre.
Fullrulle86 Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 går det an å være allergisk mot morsmelk??? visste jeg ikke...
Janeth87 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. mars 2008 ok..takk for rådene:) kjipt når d skal være så vondt..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 jøss nå ble jeg overaska.. mannen min er multi allergiker så vi har satt oss inn i litt av hvert for å forberede oss på at dn lille i magen kan bli allergiker.. men har aldri funnet noe info om at d går ann å være allergisk mot morsmelk?
Janeth87 Skrevet 15. mars 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. mars 2008 viste ikke at det gikk ann å være allergisk mot vi heller, men har ei jente på 2 år som var plaget med diare, utslett, værkende sår å masse gulping..viste ikka da at det var morsmelka. fikk ei jente for 14 dager siden, å hun begynte på samme måten som hun på 2år, å så prøvde vi erstatning (uten melk) å hun spiser bra, gulper nesten ingen ting å er mye roligere, så vi er ganske sikker på at hun er allergisk mot morsmelk. Helsesøster påstår at det ikke er mulig, men er overbevist om at det er derfor hu på 2 år også var mye syk.
Andrebolleiovnen Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Fetteren min sin sønn hadde melkeallergi... De gikk over til soyamelk og ungen sluttet med skriking og kolikk!! Den babyen var tydeligvis allergis mot morsmelk. Jeg har heller aldri hørt om det før. Jeg har ikke amma før, men synes det høres fornuftig ut å tømme seg selv litt etter litt. Aller best er nok å ta kontakt med fagfolk! Håper det går over snart for deg ihvertall!! Og grattis med babyen da:))
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 Hei! jeg hadde en jente som reagerte allergisk hver gang jeg drakk melk. Da jeg sluttet å drikke melk, fikk jeg en ny jente. Har du sett igjennom kostholdet ditt, sett om det er noe der som gjør at hun kan reagere. jeg ville tatt kontakt med barneklinikken, noen har åpen poliklinikk på kveldstid. I så fall reis der og snakk med en barnelege, slik at den lille kan få en sikkelig utredning. Lykke til videre
PAVEEL Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 fortell det til fastlegen din så får du noen tabl som stopper melkeprod. søstra mi fikk det på sykehuset for hun kunne ikke amme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå