Gjest Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Hei, har vert prøvere nå i snart 11 mnd, har hatt sinnsykt uregelmessig syklus, opptill 50 dagers syklus!!, så nå har jeg fått henvisning til gyn hos fastlegen min, noen som vet hva som gjøres der? Er litt nervøs for hva jeg får høre... Taknemlig for svar )
milk Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Regner med at gyn tar GU og ultralyd for å se livmor, eggledere og eggposer. Så vil jeg tro at gyn. henviser deg til lapraskopi for å se på livmor innenfra, dette for å se om det er noe som er galt i livmor og sjekke om egglederne er tette, eller ikke. Dette er en operasjon hvor du vil få full narkose. Hvis ting ikke er som de skal (men også hvis ting ser bra ut), så får du time hos gyn igjen hvorpå denne skriver henvisning til sykehus for assistert befruktnig av et eller flere slag:) Dette var en veldig kort beskrivelse av hva jeg har vært igjennom for å få barnet mitt. Ønsker deg lykke til videre i prosessen!!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Siden du har uregelmessige sykluser, så kommer sikkert gyn til å få tatt endel blodprøver av deg på ulike dager i syklusen. Jeg har ikke el i hver pp, og derfor uregelmessige sykluser. Derfor måtte jeg ta slike blodprøver i 3 pp, og deretter fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde hatt el i mer enn en pp. Fikk resept på pergotime som skulle hjelpe meg å få el, og måtte fortsette å ta disse blodprøvene for å sjekke om jeg fikk el. Er 9 mnd siden jeg begynte utredning, og skal ta en pergokur til, hvis jeg ikke blir gravid denne pp (ikm 18.03). Etter det blir vi henvist videre. Jeg går hos fastlegen og blir utredet, men har også vært innom gyn til innvendig ul og sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå