frøken blå Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 Jeg gjør ikke det jeg. Føler meg litt slem med tanke på barna (særlig han eldste som kunne likt det), men VIL liksom ikke støtte sirkus. Føler ikke de behandler dyra særlig bra! Noen som vet hvordan dyrene på disse Merano og Arnardo (eller hva de heter), har det?
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 Ja vi kommer til å gå på sirkus hvis gutta vil det.
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Kan faktisk ikke huske siste gang jeg var på Cirkus.. Og kommer ikke til å gå på lang lang tid heller.. Junior er 3 år, men føler at dem bør være mye eldre før dem ha noe utbytte av det.. Og hvis ikke han maser masse, regner jeg med at vi ikke kommer til å ta turen heller.. Aner ikke hvordan dyrene har det - men håpe da virkelig at dem blir behandlet bra..
Pysa Skrevet 15. mars 2008 #4 Skrevet 15. mars 2008 Nei, jeg betaler ikke for plage dyr. Ville dyr skal være ville. Elefanter er streifdyr som går mange mil hver dag. Vil du lære om elefanter, sett på animal planet. Skeptisk til dyrehager også. Feks den i Berlin, fikk vondt i hjertet av å se stressa dyr i innhegning etter innhegning. Hunder og hester på sirkus er ok hvis de behandles bra. Vil ellers påpeke at det jeg selv husker jeg likte best fra sirkusturer som barn, er akrobater og klovner.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 Nei. Jeg tror i grunnen barna har det fint uten, jeg! Vi har vært på bondegårdsbesøk og i dyrehager (noe som heller kanskje ikke er helt greit.....) og møtt dyr på andre måter. Hvorfor skal vi lære barna at det er morsomt å se på elefanter o.l som blir kledd ut og gjør kunster?
Skrullemor Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 Går ikke på sirkus nei, husker jeg var på sirkus som liten og ble så lei meg på vegne av elefantene. Det sitter såppas i ennå at jeg bare ikke klarer å gå å se.Helt greit at det er dyrt å komme inn for da kan jeg skylde på det.
MrsDior & baby-Dior Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 jeg synns i grunn det de gjør med dyrene er på grensen med dyremishandling..... =/
nati, knotten & lille karamell Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 nei det kommer jeg aldri til å gjøre
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Kun hvis det er sirkus uten dyr. Jeg støtter ikke den etisk uforsvarlige og dyrefiendtlige måten og behandle dyr på. Jeg akter ikke å lære sønnen min at det er greit å plage dyr som underholdning.
Eve Dallas Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 Nei, sirkus er en forkastelig ting så lenge de fremdeles har dyr der.
Gjest Lille jenta mi+spire! Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 Nei, sirkus går jeg ALDRI på.. Er veldig i mot dyr i fangenskap...og etter jeg så en dokumentar der mange av dyrene ble både misshandlet og fikk strøm-støt for og bevege seg...så spyr jeg hver gang jeg ser ett sirkus!!!! I kveld er det 2 sirkus her i byen....:-((((((((((((((((
mamma-til-4 Skrevet 15. mars 2008 #13 Skrevet 15. mars 2008 Må bare spørre om noe her nå..... Norge har visse regler ang dyr,som også sirkusfolkene må følge. Tror ikke det er de verste sirkusene som turnerer i norge altså.Merano og Arnardo er jo de to som har flest forestillinger her i norge.Sesongbasert.I vintersesongen er de på egen eiendom som er dritstor med masse plass. Hvis man ikke liker dyr i fangenskap bør det vel gjelde alle dyr? Fugl,katt,hund osv......også....eller?
gep68 har fått jenta:-) Skrevet 15. mars 2008 #14 Skrevet 15. mars 2008 Må si meg enige mamma-til-4. Jeg hadde tatt ungene med meg på sirkus hvis det ikke hadde vært så dyrt. En fin opplevelse for ungene.
petite fleur Skrevet 15. mars 2008 #15 Skrevet 15. mars 2008 Nå er mini bare 4 mndr, så sirkus er ikke aktuelt ennå. Men når den tid kommer, blir det ikke meg som tar han med....pappaen kan ta han med hvis han absolutt vil. Jeg har vært på sirkus en gang i hele mitt liv, da var det pappa som tok oss med fordi mamma nektet pga dyrene. Har aldri savnet det heller ;-)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 15. mars 2008 #16 Skrevet 15. mars 2008 Nå blir jeg vel halshugd her, men jeg gleder meg til å ta gutten med på sirkus når han blir gammel nok.
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #17 Skrevet 15. mars 2008 Jeg går ikke på sirkus og kommer heller aldri til å ta med meg datteren min dit. Når jeg var litt yngre hjalp jeg litt til med og gi hestene og elefantene på et sirkus som var i byen vann. Elefantene sto og "veivet" frem og tilbake hele dagen, fra det ene benet til det andre. Det er et tegn på kjedsomhet. Og det sto lippizaner hingster siden av hverandre i heste teltet med store kjøttsår etter rang slåssing innad i flokken, disse var ikke blitt behandlet. Det rant verk og vart blitt store byller under magen og på rumpa etc etter bitt fra andre hester. Når det var tid for dem å gå i manesjen så helte de på hvitt pulver for at publikum ikke skulle se sårene. Flere av hestene haltet også kraftig. Vi ringte distriktsvetrinæren da, og de tok seg en tur dit, vet deretter ikke hva som skjedde. Men jeg håper de behndler dyrene sine mye mye bedre!!!!
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #18 Skrevet 15. mars 2008 Forskjellene er at disse dyrene du nevner har vært domestisert (tamme) i mange hundre (tusen) år, mens elefanter regnes som ville dyr! Personlig liker jeg ikke fugler i bur heller, det er en grunn til at de har vinger. Man kan ha hunder/katter i fangenskap og likevel tilfredsstille deres naturlige behov, det har man ikke janse til når det gjelder elefanter!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 15. mars 2008 #19 Skrevet 15. mars 2008 Jeg var på sirkus med datter min på 20 mnd. Hun satt som et lys hele veien og hadde det veldig hyggelig.
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #20 Skrevet 15. mars 2008 Så hyggelig for dere da, må føles godt å hygge seg over dyremishandling. Gode verdier du lærer ungen din!
Gjest Skrevet 15. mars 2008 #21 Skrevet 15. mars 2008 Jeg blir fascinert over folk som reagerer negativt på dyremishandling, men likevel tar med barna på sirkus hvor ville dyr er en del av forestillingen. Snakker om dobbeltmoral..
Økologisk_knekkebrød Skrevet 15. mars 2008 #22 Skrevet 15. mars 2008 Hehe, ja det var jo rette personen til å snakke om verdier..
juddellihuddelli Skrevet 15. mars 2008 #23 Skrevet 15. mars 2008 Her ser du hva jeg mener om dette.... http://www.dinbaby.com/forum/thread/137077282
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå