Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #1 Skrevet 15. mars 2008 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=503033
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #2 Skrevet 15. mars 2008 helt greit det... MEN hvorfor gjøre det ... er det så viktig å drikke at man ikke kan vente til man er ferdig med å amme ????
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #3 Skrevet 15. mars 2008 Har drukket et glass vin i ny og ne uansett jeg da Passer bare på å amme først, eller bare pumpe meg slik at minsten har mat uansett ..
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #5 Skrevet 15. mars 2008 HERREGUD - Skal det ikke være tillatt å kose seg med et glass vin eller en øl uten at hysteriske mødre skal karre seg opp å slenge med leppa? - Det er vel verken snakk om å drikke seg full eller av den grunn at man er alkoholiker man ønsker å ta et glass vin en fredagskveld. - Og det er ikke skadelig for barnet da en ørliten promille går i melka og om du da venter en time med å amme er der INGENTING. - Vær grei å ikke moraliser overnfor andre som ønsker å nyyyte livet - UTEN å være full, men kanskje som en smaksopplevelse - hørt om det? - En som vet
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #6 Skrevet 15. mars 2008 signerer den der Er jo veldig kos å kunne kose seg med et glass vin.. Hadde dårlig samvittighet etter å ha tatt en øl pga folk her inne, men skjønner jo det at det er mange "super-mammaer" her, så tar ikke ting folk sier her inne så veldig tungt, men holder meg heller til FAKTA
*1+1=2 små* Skrevet 15. mars 2008 #7 Skrevet 15. mars 2008 folk som ikke skjønner at å ta seg litt vin betyr 1 eller maks 2 glass fordelt på en kveld har problemer altså....jeg synes det er fint å vite at det er mulig å gjøre det uten å måtte være redd for å skade babyn. Jeg har ikke behov for det sånn egentlig, men ser ikke problemet heller Folk måslutte å være hysteriske!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #8 Skrevet 15. mars 2008 Nå er jeg ikke typen til å sette meg ned med øl eller vin, SÅ godt synes jeg ikke det smaker, så jeg slipper tenke så mye mer over det. Er dere flinke å spise fisk da? Er jo greit at det ikke er farlig å ta et glass vin i ny og ne, men det anbefales jo i samme slengen at ammende spiser fisk
Skorpio85*lykkelig 2 barns mor Skrevet 15. mars 2008 #9 Skrevet 15. mars 2008 Skål damer!! Kos dere, det er vel undt:)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #10 Skrevet 15. mars 2008 Greit å kunne ta seg ett glass vin når minsten har lagt seg for kvelden men ikke om man har tenkt å amme i en av di neste timene! -synes jeg da. Så da er det jo spørs om DU er interessert i å ta sjangsen på å gi gift til babyen din...!
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #11 Skrevet 15. mars 2008 Nå har jeg hatt 3 mnd opphold i graviditet/amming siden sommeren 2004 og det har ikke vært noe problem å ikke drikke.. I spesielle sammenhenger etpar tre ganger har jeg tatt ett glass eller to da.. ellers har jeg drukket brus jeg.. godt det også :-)
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2008 #12 Skrevet 15. mars 2008 allerede allment kjent, og har vært det lenge.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #13 Skrevet 16. mars 2008 Nei, det er om å gjøre å lide mest mulig og aldri kose seg. Da er man best mor. Er sikker på at hvis noen skrev i avisen 1. april at morsmelken får 1 promille bedre kvalitet dersom man sover hengende oppned fra en flaggstang så ville noen gjort det og. Kom igjen, martyrmødre!
bruse Skrevet 16. mars 2008 #14 Skrevet 16. mars 2008 Når mor har det bra, har barnet det bra. Jeg personlig har det bra når jeg, etter at babyen har lagt seg, kan sette meg i sofaen sammen med min kjære og nyte et lite glass rødvin etter en lang og travel dag.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2008 #15 Skrevet 16. mars 2008 HYSTERI. Jeg drikker rødvin med god samvittighet!!!Ammer ikke barnet mitt på natta så det er rett som det er at jeg tar meg et par glass på en fredag/lørdagskveld:)Pumper før jeg legger meg.Unner meg såpass!
Legekjærringa Skrevet 16. mars 2008 #16 Skrevet 16. mars 2008 alkohol + barn = ikke sant til de som ikke pumper seg etterpå engang; regn ut hvor mye vin babyen "tåler" og gi det direkte da vel! Så kan dere drikke i fred mens babyen zzzzoooover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå